Ministerul Transporturilor (MT) va aloca despagubiri de 90,11 milioane
de lei (25,5 milioane de euro) pentru exproprierea a 295 de terenuri,
in vederea constructiei variantei de ocolire a municipiului Constanta
cu profil de autostrada. Cele 295 de terenuri, cu o suprafata totala de
1,6 milioane metri patrati, sint amplasate in localitatile Ovidiu,
Constanta, Cumpana, si Agigea, potrivit unui proiect de hotarire de
guvern elaborat de MT.
Ministerul Transporturilor (MT) va aloca despăgubiri de 90,11 milioane de lei (25,5 milioane de euro) pentru exproprierea a 295 de terenuri, în vederea construcţiei variantei de ocolire a municipiului Constanţa cu profil de autostradă. Cele 295 de terenuri, cu o suprafaţă totală de 1,6 milioane metri pătraţi, sînt amplasate în localităţile Ovidiu, Constanţa, Cumpăna, şi Agigea, potrivit unui proiect de hotărîre de guvern elaborat de MT.
Centura Constanţa începe de la DN2A în localitatea Ovidiu, de la podul dintre Poarta Albă şi Canalul Midia. Traseul traversează municipiul Constanţa prin partea vestică şi se întîlneşte cu DN3. În continuare, traseul trece prin vecinătatea comunei Cumpăna, apoi se intersectează cu DN39, la km 8, şi linia de cale ferată Constanţa Medgidia, după care ajunge la Constanţa Sud Portul Agigea, Poarta 9.
Drumul va avea cinci noduri rutiere, la km 0 (în dreptul localităţii Ovidiu), km 5, km 11 (Valu lui Traian), km 13 (unde va intersecta Autostrada Cernavodă Constanţa) şi la km 19+750 (Agigea).
Varianta de ocolire a municipiului Constanţa reprezintă un tronson al coridorului IV Paneuropean, care va asigura o legătură directă între România şi centrul şi vestul Europei.
Citește pe Antena3.ro