Piata imobiliara se confrunta cu o situatie greu de imaginat pentru anul 2005. Dupa semnarea contractelor pentru casa, societatea Impact le cere clientilor sume de pana la 18.000 euro
in plus.
|
SANTIERUL CU SURPRIZE. Clientii se uita lung la casele pe care nu stiu la ce pret le vor cumpara
|
EXPLICATIE. Motivatia acestei cereri de renegociere oferita de companie a fost evolutia monedei nationale. Leul s-a intarit, dar constructorul miza pe devalorizarea lui. Deoarece contractele au fost incheiate in euro, iar plata se facea in lei, la cursul BNR, Impact ar trebui sa primeasca acum mai putin decat sperase. In aceste conditii, contractele ar aduce pierderi, spun reprezentantii societatii. Ca urmare a faptului ca Impact este cotata la Bursa, ea nu are voie sa aiba contracte in pierdere, ne spune Florin Chirita. Teoria nu are nici o baza, la Bursa fiind listate actiuni ale companiilor care nu numai ca au avut anumite contracte in pierdere, ci chiar au raportat o pierdere globala, la nivelul intregului an. Oricum, Chirita nu a putut sa ne spuna ce pierdere ar fi adus societatii daca nu s-ar renegocia contractele. Trebuie spus ca profitul pe care mizeaza societatea in acest an este de peste 10 milioane de dolari.
SOLUTII. Pentru a iesi din aceasta situatie, reprezentantii Impact vad trei solutii. In prima varianta, clientii accepta negocierea si plata unei diferente de curs (un euro=38.500 lei, cand euro la cursul BNR valoreaza aproximativ 36.200 lei). A doua solutie prevede renuntarea de comun acord la contract si acordarea clientului unei despagubiri de 2.000-3.000 de euro din partea Impact la un contract pentru o casa de 40.000-50.000 de euro. Aceasta este dezavantajoasa pentru client, dupa cum spun chiar reprezentantii companiei, pentru ca preturile pe piata imobiliara au crescut foarte mult. Florin Chirita spune ca o casa de 40.000 de euro valoreaza acum pe piata chiar 80.000 de euro.
Cea de-a treia, asteptarea deciziei societatii de a solicita Justitiei sa se pronunte cu privire la caracterul "oneros" al contractului. Potrivit lui Chirita, in cazul in care Impact o va solicita, exista posibilitatea ca Justitia sa decida ca societatea nu este obligata sa-si mai respecte contractul, fiind unul "impovarator". Oricum, daca Impact ar decide sa aleaga aceasta cale, o solutionare a problemei nu este asteptata prea rapid, din cauza mersului greoi al Justitiei. Florin Chirita, director de Vanzari, Marketing, dar si IT, ii sfatuieste pe clientii care "chiar sunt suparati" pe Impact sa accepte negocierea, iar apoi sa revanda casa la pretul pietei, iesind astfel in avantaj.
|
|
VA CALCA MASINA!
|
La intrebarea "Ce siguranta au cei care semneaza acum pe noua suma ca nu vor interveni alte costuri?", adresata domnului Florin Chirita, am primit un raspuns uimitor: "Ce siguranta aveti dumneavoastra ca veti mai ajunge diseara acasa? Va intreb si eu pe dumneavoastra. Ce siguranta aveti? Plecati pe strada si va calca masina. Este increderea pe care o ai in ceea ce faci. Este increderea intr-un contract."Aceasta "incurajare" am primit-o avand reportofonul pe masa. Renegocierea contractelor se poarta insa fara astfel de martori. De altfel, renegocierea se poarta in cea mai mare masura pe vorbe. Documentele emise sunt cat mai putine si au un ton mai amabil.
|
Citește pe Antena3.ro
AMPLOARE
|
Un client a informat compania ca va aduce la cunostinta presei situatia renegocierii, in cazul in care nu se renunta la aceasta practica. Reprezentantii Impact considera ca el face presiuni asupra companiei. "Am facut plangere penala pentru santaj", spune Chirita. Florin Chirita incearca sa minimalizeze amploarea conflictului. El spune ca mai sunt doar 15-20 de situatii in care se poarta discutii cu clientii. Din informatiile noastre exista insa deja un grup de 29 de beneficiari care intentioneaza formarea unei asociatii prin care sa-si apere drepturile. Discutii pe aceasta tema se poarta pe Internet pe forumul site-ului DespreCopii.com, iar la adresa www.eticainafaceri.ro exista un inceput de site al acestei asociatii.
|
Visul din proiectele Impact
"Cele 14 ansambluri rezidentiale construite, cele peste 900 de familii care au redescoperit caminul mult-dorit, cei peste 1.000 de profesionisti ai echipei Impact, dar si cele peste 100 de distinctii obtinute de Impact in cei 14 ani de existenta constituie dovada vie a implinirii visului nostru.
Misiunea societatii Impact este sa transforme in realitate visurile imobiliare ale clientilor prin profesionalismul angajatilor care se dezvolta continuu, implinind expectantele investitionale ale actionarilor proprietari.
In calitate de lideri in domeniul constructiilor rezidentiale din Romania, am impus noi standarde de calitate, am afisat transparenta in toate relatiile cu clien-tii nostri, am promovat performanta si am fost in avangarda introducerii noilor tehnologii de constructii. Prefigurand integrarea in UE, am constientizat rolul nostru de actori sociali responsabili si consideram implicarea in cadrul societatii in care ne desfasuram activitatea ca pe o datorie sociala. Inchei nutrind speranta ca dumneavoastra veti trai visul Impact prin aflarea caminului pe care fiecare dintre noi il doreste!", fragment din Cuvantarea directorului general dl Dan Ioan Popp (foto), publicat pe www.impactsa.ro.