x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie FACILITĂŢI/Industria auto se sprijină în stat

FACILITĂŢI/Industria auto se sprijină în stat

13 Mar 2009   •   00:00

Industria auto vrea centură de siguranţă de la stat pentru facilităţi fiscale, frână la importul de rable şi o creditare care să meargă ca unsă.



Taxa auto nu va fi schimbată în acest an, însă din 2010, aceasta ar urma să fie plătită anual de fiecare român care este posesor al unui autoturism, în funcţie de poluare, potrivit lui Dan Cârlan, secretar de stat în cadrul Ministerului Mediului. Reprezentanţii industriei de profil vor însă ca taxa să rămână în formula actuală, pentru că ar afecta foarte mulţi posesori de maşini vechi.

Producătorii de componente aflaţi în dificultate de finanţare doresc amânarea de la plata a 50% din taxa pe valoarea adăugată pentru acest an şi pentru 2010, potrivit lui Constantin Stroe, preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM). Premierul Emil Boc a anunţat că propunerea este analizată, dar răspunsul poate proveni doar după ce se face o analiză exactă a modului în care sunt asigurate veniturile la bugetul de stat. Reprezentanţii  sectorului au mai acuzat şi evaziunea fiscală făcută de cei care aduc maşini din străinătate ca persoane fizice şi nu plătesc TVA. Renault a cerut şi ea ajutoare de stat de 28 de milioane de euro pentru centrul tehnic RTR de la Titu. Alte 40 de milioane de euro sunt destinate furnizorilor Dacia şi ai Nissan, plus o garanţie de stat pentru un împrumut de 100 de milioane de euro. Şi Ford a cerut garanţii de stat de 400 de milioane de euro pentru un credit de la BEI. Sectorul auto român angajează circa 200.000 de salariaţi şi are o cifră de afaceri de 11,5 miliarde de euro, adică 9,5% din PIB-ul României, potrivit Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

×
Subiecte în articol: economic stat