x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Ford stabileşte ultimele detalii pentru Automobile Craiova

Ford stabileşte ultimele detalii pentru Automobile Craiova

de Jurnalul National    |    05 Sep 2007   •   00:00

Reprezentanţii statului şi cei ai companiei Ford se intălnesc azi pentru a revedea toate clauzele contractului de privatizare a Automobile Craiova, după ce marţi au fost clarificate ultimele aspecte ale tranzacţiei, au declarat surse apropiate discuţiilor.



Reprezentanţii statului şi cei ai companiei Ford se intălnesc azi pentru a revedea toate clauzele contractului de privatizare a Automobile Craiova, după ce marţi au fost clarificate ultimele aspecte ale tranzacţiei, au declarat surse apropiate discuţiilor, citate de Mediafax.

"Membrii comisiei de privatizare şi reprezentanţii Ford se vor reintălni astăzi (miercuri- n.r.), după ce discuţiile de marţi au durat pănă după miezul nopţii", au afirmat sursele citate. Sursele citate au adăugat că marţi au fost rezolvate ultimele aspecte ale contractului, urmănd ca miercuri să fie revăzut intregul document.


Termenul de semnare a contractului de privatizare a fost depăşit. Iniţial, autorităţile anunţaseră că vor semna cu Ford pănă la 1 septembrie. La finele săptămănii trecute, surse apropiate negocierilor au afirmat că discuţiile dintre stat şi compania Ford vor fi finalizate luni, cănd urmau să fie clarificate ultimele două aspecte ale contractului.
Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) negociază cu Ford o formulă juridică legată de terenurile uzinei, a căror valoare ar trebui să majoreze preţul pentru acţiunile companiei, aceasta fiind singura problemă rămasă de rezolvat inaintea semnării contractului. La constituirea societăţii Daewoo Automobile Romănia s-a convenit, prin contractul de societate, ca Automobile Craiova să transfere către aceasta dreptul de proprietate asupra tuturor terenurilor, clădirilor, maşinilor, echipamentelor, vehiculelor, dispozitivelor şi oricăror altor active construite sau utilizate de Automobile pe acele terenuri. Astfel, toate capacităţile de producţie ale Automobile Craiova se află in prezent in proprietatea Daewoo Automobile Romănia, cu excepţia celor care, datorită gradului de uzură, au fost deja casate.


DATORII. Cele două părţi au depăşit problema datoriilor Automobile Craiova, cu introducerea unei clauze prin care investitorul american este asigurat că nu se va confrunta, după preluarea uzinei, cu solicitări din partea creditorilor pentru vechile restanţe, şi incearcă să clarifice situaţia activelor imobiliare ale companiei. Societatea se află in proces cu Autoritatea Naţională de Administrare Fiscală pentru o pretinsă datorie de peste 700 milioane de euro reprezentănd ajutor de stat. Fabrica din Craiova a căştigat primul termen şi este de aşteptat ca, in noile condiţii negociate cu Ford, statul să nu mai depună recurs. Â


NEGOCIERI. Preşedintele Ford Europa, John Fleming, a declarat săptămăna trecută că procedura de due diligence a fost finalizată şi părţile au convenit asupra preţului pentru incheierea tranzacţiei, astfel că mai trebuie discutate numai căteva aspecte ale contractului. Fleming a afirmat pentru Sunday Times că va fi necesară o perioadă cuprinsă intre 12 şi 15 săptămăni de la finalizarea acordului de vănzare pentru adaptarea uzinei la producţia modelelor auto Ford. El nu a menţionat care vor fi modele auto pe care Ford le va produce la Craiova, dar noul Fiesta este cel mai probabil candidat. Noua versiune a modelului Fiesta urmează să fie prezentată la Salonul Auto de la Frankfurt.


Acţionarul majoritar al Automobile Craiova este statul, prin AVAS, care controlează un pachet de acţiuni de 72,4% din capital. SIF Oltenia deţine 22,06% din acţiuni, restul titlurilor de 5,5% fiind in posesia mai multor persoane fizice şi juridice. Automobile Craiova controlează 49% din fabrica Daewoo Craiova, restul titlurilor fiind deţinute chiar de către uzină. Producătorul american se angajează la investiţii directe de 675 milioane de euro pentru modernizarea şi retehnologizarea fabricii şi la creşterea numărului de angajaţi de la 3.900 la 7.000 şi, posibil, la 9.000 de persoane.

×