x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Francize pentru ingrijirea copiilor

0
Autor: Adrian N. Ionescu 13 Iun 2005 - 00:00
Francize pentru ingrijirea copiilor


Intreprinzatorii au la dispozitie o oferta de afaceri in franciza cu o varietate tot mai larga de domenii si costuri ale investitiei initiale. Curand isi vor face aparitia francize privind ingrijirea copiilor si batranilor, ca si in consultanta de afaceri.

Doua noi marci de servicii, din afara afacerilor in lanturi de distributie si vanzari sau din domeniul alimentatiei publice, sunt pe cale sa impuna noi standarde pe segmentele lor de piata. Una va produce niveluri de referinta in domeniul ingrijirii copiilor (asa- numitul "baby-sitting") sau al batranilor, iar o alta va furniza serviciile unor consilieri cu vasta experienta practica, in sprijinul liderilor de firma coplesiti de probleme sau… de succes. Francizele ispitesc pe intreprinzatorii cu vechime sau in devenire tocmai prin sansele mai mari de reusita oferite de o marca "incercata" pe piata.

Optiunea depinde si de capacitatea de a acoperi investitia initiala necesara pentru a intra in reteaua de franciza a unei marci.

DADACA PROFESIONISTA. Investitia initiala in cazul francizei de baby-sitting este de 25.000-40.000 de euro, potrivit lui Razvan Blid, directorul executiv al CHR Consulting, care a preferat sa dea o plaja de valori, nefiind autorizat sa dezvaluie numele firmei care urmeaza sa intre pe piata in Romania. "Cu toate ca nu este nevoie de investitii in echipamente sau imobiliare, ca in alte cazuri, plasarea sub o anumita marca, ca si transferul de know how sunt totusi relativ scumpe." Franciza respectiva va oferi servicii de ingrijire a copiilor sau batranilor fie permanente, fie ocazionale.

CONSILIERI DE AFACERI. "In lumea moderna, un manager se afla adeseori in situatii critice in care ii vine sa-si smulga parul din cap. Fie ca-i merge rau, fie ca ii merge prea bine, adeseori este coplesit de probleme aparent insolvabile", explica Blid. Un consilier de afaceri (business coach) il poate feri chiar de situatiile critice sau il asista, recomandandu-i solutii din perspectiva experientei sale. Acesta este un serviciu pe care o firma australiana l-a transformat intr-o marca francizabila foarte cautata. Investitia initiala poate costa 25.000 de euro, in cazul unei francize simple, sau 75.000 de euro, in cazul in care firma candidata doreste sa devina "master-francizat".

DUPA PUTERI. Totalul investitiei de initiere a unei afaceri in franciza este suma dintre taxa de intrare si, in functie de domeniu, costul amenajarii spatiului, costul echipamentelor, cheltuielile de instruire si stocul initial de marfa.

Dupa lansarea afacerii, compania care a obtinut dreptul de franciza ("francizatul") urmeaza sa plateasca francizorului redevente lunare pentru asistenta continua si pentru dreptul de folosire a marcii. Redeventele tind spre 0 in comert si sunt de 5%-20% din cifra de afaceri in servicii. Mai rar folosita in Romania este taxa de publicitate. Intrarea intr-o retea foarte cunoscuta poate costa sute de mii de euro (taxe de intrare si investitii). Exista insa si francize la care accesul este mai putin restrictiv din punct de vedere financiar, de la 1.000 sau cateva mii de euro pana la cateva zeci de mii.

ALTE RETETE. La un magazin sau un fast-food poate tenta "reteta" vanzarii, adica marca, dar alte afaceri adauga la investitia redusa si domeniul neobisnuit. Costa doar 5.000 de euro lansarea in "fotosculptura", care vinde "amintiri" pe brelocuri, decoratiuni de Craciun sau ceasuri de perete. La 7.000 de euro se cifreaza investitia pentru a intra intr-o retea de vanzari specializata pe presa si carte, iar pentru intrarea intr-o retea de difuzare numai a presei costurile se reduc la circa 1.000 de euro. Printre francizele ieftine se numara cele care opereaza in IT&C.

PIATA DE 700 DE MILIOANE DE EURO
Anul trecut, firmele care lucreaza in franciza in Romania au avut afaceri de 730 de milioane de euro, potrivit unui studiu al CHR Consulting. Piata va creste cu 35% anul acesta. Marile sume sunt realizate de francize de alimentatie, de vanzari de carburanti, bunuri de consum, de productia bauturilor racoritoare sau de servicii de publicitate. Sistemul a creat circa 11.400 de locuri de munca, dintre care 4.364 in productia de bauturi, 2.820 in retelele alimentare si 2.717 in retelele de vanzari de bunuri. Potrivit unui sondaj efectuat anul trecut de CHR Consulting, 61% dintre cei 400 de francizori au spus ca isi vor extinde retelele in Romania. Cei chestionati sunt din Spania, Italia, Franta, Marea Britanie si SUA, iar cu un an in urma cei mai multi evitau Romania.
Citeşte mai multe despre:   economic,   afaceri

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

45% dintre români vor să-și schimbe locul de muncă după pandemie

45% dintre români vor să-și schimbe locul de muncă după pandemie
Aproximativ 45% dintre români vor să îşi schimbe locul de muncă după pandemie. Cele mai mari șanse pentru găsirea unui post disponibil au programatorii, specialiştii şi muncitorii calificaţi, arată un...

CE Oltenia a plătit o sumă exorbitantă pentru certificatele de emisii de carbon

CE Oltenia a plătit o sumă exorbitantă pentru certificatele de emisii de carbon
Complexul Energetic Oltenia (CE Oltenia) a plătit un miliard de euro pentru certificatele de emisii de carbon, potrivit Lăcrămioarei Diaconu-Pinţea, membru în directoratul companiei. "Avem nevoie de ajutor...

Profitul net individual al BVB a scăzut cu 42% în primul trimestru din 2021

Profitul net individual al BVB a scăzut cu 42% în primul trimestru din 2021
Bursa de Valori Bucureşti (BVB) a înregistrat un profit net individual de 2,16 milioane de lei în primul trimestru dn acest an, cu 42% mai mic față de perioada similară din 2020, când s-a...

Românii folosesc mai mult smartphonurile în perioada pandemiei

Românii folosesc mai mult smartphonurile în perioada pandemiei
Circa 68,3% dintre români folosesc mai mult smartphonurile față de perioada dinainte de pandemia de COVID-19 și spun că aplicațiile le-au influențat obiceiurile de consum, arată datele Barometrului...

Scumpiri în lanț. Produsele la care prețurile vor fi mai mari

Scumpiri în lanț. Produsele la care prețurile vor fi mai mari
Produsele care s-au scumpit cel mai mult, în luna aprilie 2021, sunt energia electrică, uleiul comestibil şi serviciile de igienă şi cosmetică, raportat la aceeași perioadă din 2020. S-au ieftinit însă bil...

Cifra de afaceri din industrie a crescut în martie cu 16,7% față de luna precedentă

Cifra de afaceri din industrie a crescut în martie cu 16,7% față de luna precedentă
În luna martie 2021, cifra de afaceri din industrie pe total (piaţa internă şi piaţa externă), în termeni nominali, a crescut atât față de luna precedentă cu 16,7%, cât și faţă de luna corespunzătoare...

Rata anuală a inflației a urcat în aprilie la 3,2%

Rata anuală a inflației a urcat în aprilie la 3,2%
Rata anuală a inflaţiei în luna aprilie 2021, comparativ cu luna aprilie 2020, este 3,2%, anunță Institutl Național de Statistică. Preţurile de consum în luna aprilie 2021 comparativ cu luna martie 2021 au...

În martie, salariul mediu net a crescut cu 182 de lei față de februarie, la 3.547 lei

În martie, salariul mediu net a crescut cu 182 de lei față de februarie, la 3.547 lei
În luna martie 2021, câştigul salarial mediu nominal brut a fost 5.785 lei, cu 288 lei (+5,2%) mai mare decât în luna februarie 2021, anunță Institutul Național de Statistică. Câştigul salarial mediu nominal...

În zece ani, importurile de pâine au crescut de opt ori

În zece ani, importurile de pâine au crescut de opt ori
România şi Polonia merg umăr la umăr la producţia de grâu, cu o medie anuală de 9-10 mi­lioane de tone, re­zul­tat cu care îşi dispută mereu un loc în top cinci european, însă echi­librul se rupe...

BNR a decis menținerea dobânzii de politică monetară la 1,25% pe an

BNR a decis menținerea dobânzii de politică monetară la 1,25% pe an
Banca Naţională a României (BNR) a decis menţinerea ratei dobânzii de politică monetară la 1,25% pe an şi păstrarea nivelurilor actuale ale ratelor rezervelor minime obligatorii pentru pasivele în...

A fost semnat contractul pentru realizarea lotului 2 al centurii Capitalei

A fost semnat contractul pentru realizarea lotului 2 al centurii Capitalei
Contractul pentru proiectarea şi execuţia lotului 2 al autostrăzii de centură a Bucureştiului, a fost semnat, după cum a anunţat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, pe Facebook. "Încă o...

Libra Internet Bank vrea să emită obligaţiuni de 40 de milioane de euro

Libra Internet Bank vrea să emită obligaţiuni de 40 de milioane de euro
Libra Internet Bank vrea să emită obligaţiuni de cel mult 40 de milioane de euro, cu o rată a dobânzii fixă sau variabilă. Decizia a fost aprobată de acţionari în Adunarea Generală din 16...

PIB-ul României va crește cu 5,1% în 2021. Inflația va ajunge la 2,9%

PIB-ul României va crește cu 5,1% în 2021. Inflația va ajunge la 2,9%
PIB-ul României va crește cu 5,1% în acest an și cu 4,9% în 2022, conform previziunilor economice de primăvară ale Comisiei Europene. În privința inflației, România va ajunge la 2,9%, fiind urmată...

Daniel Dines discută cumpărarea unui pachet de acţiuni în One United Properties

Daniel Dines discută cumpărarea unui pachet de acţiuni în One United Properties
Daniel Dines, CEO UiPath, companie evaluată la peste 35 miliarde dolari prin listarea la Bursa de la New York, este în discuţie să intre în afacerea One United Properties, conform unor surse de pe piaţa...

Expunerea băncilor străine pe România şi-a accelerat creşterea în T4/2020 - analiză

Expunerea băncilor străine pe România şi-a accelerat creşterea în T4/2020 - analiză
Expunerea băncilor străine pe România a crescut într-un ritm accelerat în ultimul trimestru de anul trecut, de la 12,8% în T3 la 20% în T4, până la 29 mld. dolari (nivelul maxim din septembrie 2016), evoluţie...
Serviciul de email marketing furnizat de