x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Gavrilescu: Mașinile cu Euro 0, 1, 2 și 3 trebuie scoase de pe piață

Gavrilescu: Mașinile cu Euro 0, 1, 2 și 3 trebuie scoase de pe piață

27 Aug 2019   •   12:34
Gavrilescu: Mașinile cu Euro 0, 1, 2 și 3 trebuie scoase de pe piață

Autoturismele cu normele de poluare Euro 0, 1, 2 sau 3 ar trebui îndepărtate de pe piaţă , iar anul viitor să fie găsită o modalitate prin care să se realizeze acest lucru, astfel încât România să nu fie atacată la Curtea Europeană de Justiţie, după cum a subliniat ministrul mediului, Graţiela Gavrilescu. Mai mult, și echipamentele electronice și electronice vechi, mari consumatoare de energie, trebuie înlăturate. 

În ceea ce priveşte Programul "Rabla pentru electrocasnice", ministrul a precizat că se încearcă găsirea de fonduri europene pentru care acest program să fie extins la persoane juridice și la instituţiile statului. 

Taxa auto a fost eliminată de la 1 februarie 2018, iar cei care plătiseră la înmatricularea autovehiculelor urmau să-şi primească banii înapoi de la stat. Ulterior acestei măsuri, ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu, a declarat că Timbrul de mediu va avea un înlocuitor, dar "în niciun caz nu va fi vorba despre o nouă taxă". La jumătatea lunii decembrie 2018, aceasta a anunțat că nu a fost găsită nicio variantă a noii contribuţii care urma să înlocuiască taxa auto până la ora actuală, iar până la găsirea unei formule finale va mai dura. 

"Trebuie să facem noi calcule în aşa fel încât să nu plângem după aceea de zeci de milioane de euro. Până la această oră, o formă care să fie agreată, fără niciun dubiu care să nu aibă repercusiuni mari asupra noastră a tuturor nu s-a găsit. Deci, nu am găsit varianta optimă care să poată să confere, cumulate, toate plângerile şi să nu avem nicio problemă din punct de vedere juridic. În al doilea rând, ne dorim ca acea contribuţie sub deviza "Poluatorul plăteşte" să nu aibă o amprentă financiară importantă asupra noastră. Nu avem o variantă finală, pentru că avem un cumul de calcul care nu este gata. Când începem să lucrăm în sistemul matematic, apar şi alte variante şi constaţi că trebuie să reiei calculele de la capăt. Noi am crezut că putem finaliza o variantă până la finalul anului, dar am putut. Nu vă mai pot promite un orizont de timp, legat de acest subiect, vă spun sincer. O să mai dureze", a explicat ministrul. 

Taxa auto pentru autovehicule la prima înmatriculare a fost introdusă pentru prima dată la 1 ianuarie 2007, imediat după aderarea României la UE. La acea vreme, taxa de primă înmatriculare se calcula în funcţie de trei variabile: vechimea maşinii, tipul de catalizator (euro) şi capacitatea cilindrică a maşinii. 

 

AGERPRES

×
Subiecte în articol: norme de poluare