x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Ghid complet pentru strategiile de bidding Google Ads

0
23 Iun 2021 - 17:30
Ghid complet pentru strategiile de bidding Google Ads Unsplash.com


Instrumentul Google Ads s-a dovedit a fi, de-a lungul anilor, o soluție remarcabilă și eficientă, care oferă agenților de publicitate oportunitatea de a licita pentru anumite cuvinte cheie relevante în campanii dedicate de promovare.

 

Tehnica aceasta de promovare se poate folosi pentru aproape orice domeniu de activitate, în scopul de a mări numărul de click-uri și afișări ale site-ului companiei, astfel încât aceasta să câștige clienți și în final să înregistreze vânzări. Atunci când campaniile devin lente și nu mai generează rezultatele așteptate, poți urma ghidul de mai jos pentru a le oferi un mic boost. Iată care sunt etapele acestui ghid!

 

Simulează o licitație Google Ads

După ce ai configurat reclama și ești sigur că aceasta poate ajunge online, următorul pas este  licitația publicitară, în care poți determina dacă anunțul tău se afișează și pe ce poziție urmează să apară pe pagina de rezultate. Este recomandat să nu faci aceste setări în regie proprie, ci să apelezi la o agenție specializată, care să îți ofere suport și idei de realizare a anunțurilor.

 

Cu ajutorul acestui sistem vei găsi toate anunțurile care se potrivesc cuvintelor cheie și din aceste anunțuri sistemul ignoră tot ce nu consideră relevant, așa cum sunt cele care au fost concepute pentru o țară străină, sau cele care au fost respinse pentru că încalcă anumite politici.

 

Astfel, vor apărea în rezultate doar cei care au o clasare suficient de  bună a anunțului de promovare, clasare care este o combinație dintre suma pe care o licitezi și contextul căutării, la care se adaugă impactul extensiilor și pragul de clasare al anunțului.

 

Acordă atenție costului pe achiziție vizat

Atunci când licitezi CPA vei putea optimiza conversiile și dacă acestea sunt obiectivul campaniei tale, atunci selectând CPA vizat, campania ta se va concentra pe conversii, pentru un cost specific. Utilizând această metodă, vei seta sumele licitate ținând cont de suma CPA și chiar dacă sunt și conversii care costă mai mult, vei observa că în timp vei ajunge la o egalizare a costurilor.

 

Analizează rentabilitatea vizată a cheltuielilor publicitare

ROAS sau rentabilitatea vizată a cheltuielilor publicitare reprezintă o strategie importantă atunci când rulezi campanii în buclă, deoarece sumele licitate vor fi setate de către Google Ads astfel încât valoarea conversiilor să fie maximizată, ținând cont de randamentul dorit, determinat de cheltuielile publicitare.

 

ROAS se bazează pe procente și spre exemplu, atunci când vrei să generezi 10 dolari pentru fiecare 2 dolari cheltuiți va trebui să urmărești o formulă specifică: vânzări / cheltuieli publicitare * 100% = ROAS. Calculând astfel, vei determina valoarea în procente a ROAS, iar dacă nu știi că să alegi, poți opta pentru valorile unei campanii anterioare, care a avut succes.

 

Maximizează conversiile

Dacă vrei să aplici o strategie simplă, dar de efect, ai nevoie doar de maximizarea conversiilor, pentru că, utilizând bugetul stabilit zilnic, Google va ști singur cum să ruleze campania astfel încât să fie determinate cele mai bune conversii. Pentru asta, trebuie doar să setezi o sumă zilnică rezonabilă, astfel încât campania să se poată derula corect.

 

Maximizează valorile conversiilor

Aceasta strategie este una dintre cele mai noi și funcționează similar cu ROAS, algoritmul Google Ads fiind cel care încearcă să mărească rentabilitatea cheltuielilor. Spre deosebire de ROAS, nu va trebui să specifici tu valoarea ROI ci doar să lași algoritmul să lucreze și să încerce să mărească rezultatele, crescând în limitele specificate, costurile campaniei.

 

Îmbunătățește costul pe click

Campaniile de tip CPC, care au rolul de a îmbunătăți costul pe click sunt o combinație dintre licitațiile manuale și cele inteligente. Va trebui să setezi o sumă CPC pentru grupurile de anunțuri și pentru cuvintele cheie, dar cel care le optimizează este algoritmul.

 

În cadrul unei astfel de campanii, Google este cel care poate mări sau micșora suma licitată pe baza modului în care se desfășoară vânzările. Sumele licitate vor fi calculate ținând cont de setările tale de CPC maxim.

 

Strategia de promovare prin maximizarea click-urilor

Maximizarea click-urilor este o strategie automată, care se bazează pe bugetul maxim alocat pe zi. Ținând cont de această valoare, Google ADS va încerca să obțină un număr cât mai mare de clickuri posibile în fiecare zi.

 

O astfel de strategie nu este utilă atunci când scopul este acela de a genera vânzări sau de a crea conversii, deoarece nu se va ține cont de relevanța traficului și nici de calitatea acestora, dar dacă ai un buget limitat și un volum de căutare mic, poți implementa cu succes această strategie, pentru că nu este scumpă și generează trafic.

 

Poți licita CPC manual dacă vrei să ai control asupra campaniilor

Atunci când alegi varianta cu CPC manual, vei avea mai mult control asupra strategiei de licitare, dar vei petrece și mai mult timp monitorizând costurile astfel încât să faci ajustări corecte.

 

În cazul în care nu ești încă foarte familiarizat cu acest sistem de promovare, cel mai bine este să rămâi cu variantele de licitare automată, pentru că nu vei ști cum să selectezi costurile manual, corect, astfel încât campania ta să genereze rezultate.

 

Licitează costul pe o mie de afișări

CPM se poate utiliza doar atunci când licitezi pe baza afișărilor și opțiunea se poate utiliza doar în rețeaua de display și YouTube, dar nu poate fi folosită în rețeaua de căutare.

 

Licitează costul pe mii de afișări

Tehnica de licitare vCPM este manuală și este utilizată de obicei pentru campaniile de popularizare a brandului. La fel ca și în cazul CPM, această campanie este doar pentru YouTube și pentru rețeaua de display, dar nu poate fi utilizată în rețeaua de căutare.

 

În cadrul acestui tip de licitare îți va fi stabilit un cost maxim pe 1000 de afișări vizibile, o afișare vizibilă fiind cea care a redat un anunț 2 secunde pe YouTube sau o secundă în rețeaua de display.

 

Licitează pe vizionări

Licitația de tip CPV sau cost pe vizionare este special concepută pentru publicitatea video și se poate folosi pe YouTube Ads. În timpul unei astfel de campanii vei plăti pentru vizionările și pentru interacțiunile utilizatorilor cu videoclipurile.

 

Vizualizarea este măsurată în funcție de timpul în care o persoană urmărește materialul video utilizat în campanie. Atunci când clipul este vizionat pentru 30 de secunde, vizionarea este considerată completă. În prezent, CPV este o setare implicită pentru reclamele YouTube Ads.

 

Acestea sunt o parte din metodele cu ajutorul cărora poți da viață campaniilor tale de promovare pe Google Ads și le poți face mai eficiente. Tot ce trebuie să faci este să identifici care metode de licitare funcționează cel mai bine pentru tine.

 

 

 

 


 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Acţiunile Arctic Stream vor fi tranzacționate pe piaţa AeRO

Acţiunile Arctic Stream vor fi tranzacționate pe piaţa AeRO
Bursa de Valori Bucureşti (BVB) a anunţat că, acţiunile companiei Arctic Stream, integrator de infrastructură şi securitate IT din România, vor intra la tranzacţionare pe piaţa AeRO, segmentul de acţiuni al...

Cum să alegi o imprimantă eficientă

Cum să alegi o imprimantă eficientă
O imprimantă poate fi extrem de eficientă atât pentru utilizare office, cât și pentru utilizare independentă, acasă, însă alegerea unei imprimante eficiente este condiționată de o serie de criterii. Pentru a...

6 trucuri prin care poți crește performanța laptopului tău

6 trucuri prin care poți crește performanța laptopului tău
În prezent, majoritatea are nevoie de un laptop care să poate îndeplini variate sarcini de lucru, de la taskurile necesare pentru locul de muncă, până la organizarea zilnică a fișierelor, a stocării...

Inflația, cea mai mare amenințare pentru investitorii individuali

Inflația, cea mai mare amenințare pentru investitorii individuali
Investitorii individuali consideră că inflația în creștere este cea mai mare amenințare la adresa portofoliilor lor, arată un sondaj realizat de platforma de investiții multi-active eToro. Sondajul Retail...

Consiliul Concurenței a aprobat preluarea parțială a companiei Vestmoldtransgaz de către BERD

Consiliul Concurenței a aprobat preluarea parțială a companiei Vestmoldtransgaz de către BERD
Consiliul Concurenței a aprobat operațiunea prin care Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) preia o parte din capitalul social al companiei Vestmoldtransgaz SRL. În urma acestei tranzacții,...

HoReCa, afectată grav de pandemie. Contracție de 39% în 2020

HoReCa, afectată grav de pandemie. Contracție de 39% în 2020
Vânzările companiilor active în sectorul HoReCa au înregistrat o contracție cu 39% pe parcursul anului 2020 comparativ cu anul anterior, în condițiile în care 8 din 10 firme au raportat o scădere a cifrei de...

Cargus investește peste un milion de euro în extinderea flotei

Cargus investește peste un milion de euro în extinderea flotei
Cargus, companie de curierat care operează pe piața românească de 30 de ani, investește peste 1 milion de euro în extinderea flotei cu 58 de autovehicule Ford până la finalul anului, printr-un parteneriat cu...

Circa 57% dintre angajați vor să lucreze de oriunde

Circa 57% dintre angajați vor să lucreze de oriunde
Mai mult de jumătate dintre angajați și-ar dori să lucreze pentru actualul angajator din alt oraș sau chiar din altă țară, cel puțin temporar. Însă, doar 1 din 5 angajați consideră că ar obține aprobarea...

Proprietarul Euroins România a preluat activele grupului CEZ din Bulgaria

Proprietarul Euroins România a preluat activele grupului CEZ din Bulgaria
Еurohold, cel mai mare holding din Bulgaria şi proprietar al Euroins România, a finalizat achiziţionarea activelor grupului ceh de energie CEZ din Bulgaria, pentru 335 milioane euro. Noile active vor fi deţinute ...

Producătorul de cablaje auto Fujikura România a renunţat la peste 1.000 de angajaţi în 2020

Producătorul de cablaje auto Fujikura România a renunţat la peste 1.000 de angajaţi în 2020
Producătorul de cablaje auto Fujikura Automotive România, subsidiara locală a grupul japonez Fujikura, a raportat pentru 2020 o cifră de afaceri de 127,9 mil. lei (26,5 mil. euro), în scădere cu 47% faţă de anul...

Florin Cîțu: Sunt multe proiecte care au fost în buget și au execuție aproape zero

Florin Cîțu: Sunt multe proiecte care au fost în buget și au execuție aproape zero
Premierul Florin Cîțu a declarat, miercuri, că le-a cerut miniștrilor să vadă ce s-a întâmplat în primele șase luni de zile, în condițiile în care spune că sunt mai multe proiecte care au fost prinse în...

Angajatorii trebuie să își informeze noii salariați cu privire la Pilonul II

Angajatorii trebuie să își informeze noii salariați cu privire la Pilonul II
Toți angajatorii din România sunt obligați, începând din luna iulie, să își informeze noii salariații cu vârsta până în 45 de ani în legătură cu aderarea la un fond de pensii private obligatorii (Pilonul ...

Ce înseamnă criza microcipurilor pentru Dacia

Ce înseamnă criza microcipurilor pentru Dacia
Uzina Dacia de la Mioveni a avut activitatea întreruptă timp de 25 de zile din cauza lipsei componentelor electronice, în condiţiile în care constructorul a lansat noi modele în producţie pentru care cererea a...

În România, crește nevoia de recrutare a specialiștilor cu vârste de peste 45 de ani

În România, crește nevoia de recrutare a specialiștilor cu vârste de peste 45 de ani
Aproximativ 34% dintre specialiștii recrutați pentru poziții de management de către compania de executive search Kapital HR în ultimii 2 ani au vârste cuprinse între 40-55 de ani, pe următoarea poziție...

Ministrul Economiei anunță desființarea altor două posturi de administratori speciali

Ministrul Economiei anunță desființarea altor două posturi de administratori speciali
Ministrul Economiei, Claudiu Năsui, anunță eliberarea din funcție a administratorilor speciali pentru privatizare de la Tohan și Carfil. „În teorie, acești administratori speciali ar fi trebuit să preg
Serviciul de email marketing furnizat de