x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Ghid complet pentru strategiile de bidding Google Ads

0
23 Iun 2021 - 17:30
Ghid complet pentru strategiile de bidding Google Ads Unsplash.com


Instrumentul Google Ads s-a dovedit a fi, de-a lungul anilor, o soluție remarcabilă și eficientă, care oferă agenților de publicitate oportunitatea de a licita pentru anumite cuvinte cheie relevante în campanii dedicate de promovare.

 

Tehnica aceasta de promovare se poate folosi pentru aproape orice domeniu de activitate, în scopul de a mări numărul de click-uri și afișări ale site-ului companiei, astfel încât aceasta să câștige clienți și în final să înregistreze vânzări. Atunci când campaniile devin lente și nu mai generează rezultatele așteptate, poți urma ghidul de mai jos pentru a le oferi un mic boost. Iată care sunt etapele acestui ghid!

 

Simulează o licitație Google Ads

După ce ai configurat reclama și ești sigur că aceasta poate ajunge online, următorul pas este  licitația publicitară, în care poți determina dacă anunțul tău se afișează și pe ce poziție urmează să apară pe pagina de rezultate. Este recomandat să nu faci aceste setări în regie proprie, ci să apelezi la o agenție specializată, care să îți ofere suport și idei de realizare a anunțurilor.

 

Cu ajutorul acestui sistem vei găsi toate anunțurile care se potrivesc cuvintelor cheie și din aceste anunțuri sistemul ignoră tot ce nu consideră relevant, așa cum sunt cele care au fost concepute pentru o țară străină, sau cele care au fost respinse pentru că încalcă anumite politici.

 

Astfel, vor apărea în rezultate doar cei care au o clasare suficient de  bună a anunțului de promovare, clasare care este o combinație dintre suma pe care o licitezi și contextul căutării, la care se adaugă impactul extensiilor și pragul de clasare al anunțului.

 

Acordă atenție costului pe achiziție vizat

Atunci când licitezi CPA vei putea optimiza conversiile și dacă acestea sunt obiectivul campaniei tale, atunci selectând CPA vizat, campania ta se va concentra pe conversii, pentru un cost specific. Utilizând această metodă, vei seta sumele licitate ținând cont de suma CPA și chiar dacă sunt și conversii care costă mai mult, vei observa că în timp vei ajunge la o egalizare a costurilor.

 

Analizează rentabilitatea vizată a cheltuielilor publicitare

ROAS sau rentabilitatea vizată a cheltuielilor publicitare reprezintă o strategie importantă atunci când rulezi campanii în buclă, deoarece sumele licitate vor fi setate de către Google Ads astfel încât valoarea conversiilor să fie maximizată, ținând cont de randamentul dorit, determinat de cheltuielile publicitare.

 

ROAS se bazează pe procente și spre exemplu, atunci când vrei să generezi 10 dolari pentru fiecare 2 dolari cheltuiți va trebui să urmărești o formulă specifică: vânzări / cheltuieli publicitare * 100% = ROAS. Calculând astfel, vei determina valoarea în procente a ROAS, iar dacă nu știi că să alegi, poți opta pentru valorile unei campanii anterioare, care a avut succes.

 

Maximizează conversiile

Dacă vrei să aplici o strategie simplă, dar de efect, ai nevoie doar de maximizarea conversiilor, pentru că, utilizând bugetul stabilit zilnic, Google va ști singur cum să ruleze campania astfel încât să fie determinate cele mai bune conversii. Pentru asta, trebuie doar să setezi o sumă zilnică rezonabilă, astfel încât campania să se poată derula corect.

 

Maximizează valorile conversiilor

Aceasta strategie este una dintre cele mai noi și funcționează similar cu ROAS, algoritmul Google Ads fiind cel care încearcă să mărească rentabilitatea cheltuielilor. Spre deosebire de ROAS, nu va trebui să specifici tu valoarea ROI ci doar să lași algoritmul să lucreze și să încerce să mărească rezultatele, crescând în limitele specificate, costurile campaniei.

 

Îmbunătățește costul pe click

Campaniile de tip CPC, care au rolul de a îmbunătăți costul pe click sunt o combinație dintre licitațiile manuale și cele inteligente. Va trebui să setezi o sumă CPC pentru grupurile de anunțuri și pentru cuvintele cheie, dar cel care le optimizează este algoritmul.

 

În cadrul unei astfel de campanii, Google este cel care poate mări sau micșora suma licitată pe baza modului în care se desfășoară vânzările. Sumele licitate vor fi calculate ținând cont de setările tale de CPC maxim.

 

Strategia de promovare prin maximizarea click-urilor

Maximizarea click-urilor este o strategie automată, care se bazează pe bugetul maxim alocat pe zi. Ținând cont de această valoare, Google ADS va încerca să obțină un număr cât mai mare de clickuri posibile în fiecare zi.

 

O astfel de strategie nu este utilă atunci când scopul este acela de a genera vânzări sau de a crea conversii, deoarece nu se va ține cont de relevanța traficului și nici de calitatea acestora, dar dacă ai un buget limitat și un volum de căutare mic, poți implementa cu succes această strategie, pentru că nu este scumpă și generează trafic.

 

Poți licita CPC manual dacă vrei să ai control asupra campaniilor

Atunci când alegi varianta cu CPC manual, vei avea mai mult control asupra strategiei de licitare, dar vei petrece și mai mult timp monitorizând costurile astfel încât să faci ajustări corecte.

 

În cazul în care nu ești încă foarte familiarizat cu acest sistem de promovare, cel mai bine este să rămâi cu variantele de licitare automată, pentru că nu vei ști cum să selectezi costurile manual, corect, astfel încât campania ta să genereze rezultate.

 

Licitează costul pe o mie de afișări

CPM se poate utiliza doar atunci când licitezi pe baza afișărilor și opțiunea se poate utiliza doar în rețeaua de display și YouTube, dar nu poate fi folosită în rețeaua de căutare.

 

Licitează costul pe mii de afișări

Tehnica de licitare vCPM este manuală și este utilizată de obicei pentru campaniile de popularizare a brandului. La fel ca și în cazul CPM, această campanie este doar pentru YouTube și pentru rețeaua de display, dar nu poate fi utilizată în rețeaua de căutare.

 

În cadrul acestui tip de licitare îți va fi stabilit un cost maxim pe 1000 de afișări vizibile, o afișare vizibilă fiind cea care a redat un anunț 2 secunde pe YouTube sau o secundă în rețeaua de display.

 

Licitează pe vizionări

Licitația de tip CPV sau cost pe vizionare este special concepută pentru publicitatea video și se poate folosi pe YouTube Ads. În timpul unei astfel de campanii vei plăti pentru vizionările și pentru interacțiunile utilizatorilor cu videoclipurile.

 

Vizualizarea este măsurată în funcție de timpul în care o persoană urmărește materialul video utilizat în campanie. Atunci când clipul este vizionat pentru 30 de secunde, vizionarea este considerată completă. În prezent, CPV este o setare implicită pentru reclamele YouTube Ads.

 

Acestea sunt o parte din metodele cu ajutorul cărora poți da viață campaniilor tale de promovare pe Google Ads și le poți face mai eficiente. Tot ce trebuie să faci este să identifici care metode de licitare funcționează cel mai bine pentru tine.

 

 

 

 


 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Statul aduce la bursă Hidroelectrica în a doua jumătate a anului - ministru

Statul aduce la bursă Hidroelectrica în a doua jumătate a anului - ministru
România va oferi la bursă un pachet minoritar de acțiuni la Hidroelectrica în a doua jumătate a anului 2022, a declarat ministrul Energiei Virgil Popescu pentru Reuters, în încercarea de a revigora piața de...

Alfred Stern, CEO al grupului OMV, este noul preşedinte al Petrom, în locul lui Rainer Seele

Alfred Stern, CEO al grupului OMV, este noul preşedinte al Petrom, în locul lui Rainer Seele
OMV Petrom (SNP), cea mai mare companie de la bursa de la Bucureşti în termeni de capitalizare, a anunţat vineri că Alfred Stern, noul director general al grupului austriac OMV, a fost numit preşedinte al...

Piața asigurărilor în creștere. Volumul primelor brute subscrise s-a majorat cu peste 8%

Piața asigurărilor în creștere. Volumul primelor brute subscrise s-a majorat cu peste 8%
Piaţa asigurărilor a ajuns la un volum al primelor brute subscrise de 3,19 mld. lei, în creştere cu 8,2%, comparativ cu perioada similară a anului trecut, potrivit raportului publicat de Autoritatea de Supraveghere...

(P) De unde sa cumperi cele mai bune piese de drujba Stihl ca raport calitate-pret?

(P) De unde sa cumperi cele mai bune piese de drujba Stihl ca raport calitate-pret?
Galerie Foto Dintre drujbele folosite la nivel mondial, brand-ul Stihl este printre cele mai cunoscute si apreciate, datorita productivitatii, eficientei si tehnologiilor de ultima ora. Nu doar inovatia si atentia oferita pentru...

Deficitul bugetar a scăzut la 1,68% din PIB în trimestrul al doilea din 2021

Deficitul bugetar a scăzut la 1,68% din PIB în trimestrul al doilea din 2021
În al doilea trimestru al anului 2021, bugetul general consolidat a înregistrat un deficit în valoare de 19,17 miliarde de lei, respectiv 1,68% din PIB, cu 10,74 miliarde de lei sub nivelul prognozat pentru...

UPDATE Compania Arctic Stream a ajuns la o capitalizare de 141 milioane lei la BVB

UPDATE  Compania  Arctic Stream a ajuns la o capitalizare de 141 milioane lei la BVB
Compania Arctic Stream (simbol AST), integrator de infrastructură şi securitate IT, companie controlată în proporţie de 66% de Dragoş Diaconu, a încheiat prima şedinţă de tranzacţionare la Bursa de la Bucureş...

Titlurile de stat Tezaur pot fi cumpãrate și în luna august 2021

Titlurile de stat Tezaur pot fi cumpãrate și în luna august 2021
Ministerul Finanțelor a anunțat că titlurile de stat Tezaur vor putea fi cumpărate și în luna august. Ministerul va face trei noi emisiuni de titluri de stat în cadrul acestui program. Potrivit unui...

Agroland Agribusiness a atras 10 milioane de lei printr-un plasament privat de obligaţiuni

Agroland Agribusiness a atras 10 milioane de lei printr-un plasament privat de obligaţiuni
Agroland Agribusiness (simbol bursier AAB), companie care vinde input-uri pentru agricultură, parte a grupului Agroland, a încheiat anticipat, chiar în prima zi, o ofertă primară de vânzare de obligaţiuni de tip...

Reducerea risipei alimentare poate aduce beneficii fiscale

Reducerea risipei alimentare poate aduce beneficii fiscale
Risipa alimentară reprezintă o preocupare din ce în ce mai mare la nivel global, fiind în atenția principalelor organizații mondiale, dar și a autorităților naționale, care monitorizează fenomenul și caută...

Bitdefender: Val masiv de e-mail-uri de șantaj în România. Hackerii cer 1.250 de dolari

Bitdefender: Val masiv de e-mail-uri de șantaj în România. Hackerii cer 1.250 de dolari
Cercetătorii în securitate informatică de la Bitdefender au depistat o campanie amplă de e-mail-uri de șantaj care păcălesc țintele că atacatorii ar avea acces la toate conturile și ar deține imagini...

Încasări record din TVA. 36 miliarde de lei în primul semestru din 2021

Încasări record din TVA. 36 miliarde de lei în primul semestru din 2021
Statul a încasat din TVA 36 miliarde de lei în primele 6 luni din 2021, un nivel record în termeni nominali, arată execuţia bugetară publicată de Finanţe. Încasările din TVA au crescut atât în...

Comisia Europeană a aprobat condiționat preluarea Telekom Romania de către Orange

Comisia Europeană a aprobat condiționat preluarea Telekom Romania de către Orange
Comisia Europeană și-a dat acceptul pentru preluarea Telekom Romania (TKR) de către Orange SA, în bara Regulamentului UE privind concentrările economice. Organe preia astfel 30%...

Alertă la Cernavodă. Unitatea 2 s-a deconectat de la sistemul energetic, în urma unei avarii

Alertă la Cernavodă. Unitatea 2 s-a deconectat de la sistemul energetic, în urma unei avarii
Unitatea 2 a CNE Cernavodă s-a deconectat automat de la Sistemul Energetic National miercuri seara, ca urmare a unei avarii în sistemul energetic care a afectat partea clasică, fătă a fi afectate funcțiile de...

Mâncarea falsă care ne invadează frigiderul

Mâncarea falsă care ne invadează frigiderul
Galerie Foto Foarte mulți români își doresc să mănânce sănătos, iar acest trend al ultimilor ani a fost exploatat de falsificatorii de produse Bio, Eco, naturale și tradiționale care au invadat piața românească,...
Serviciul de email marketing furnizat de