Ministrul Agriculturii, Florin Barbu, a anunțat că Executivul lucrează la o schemă care să limiteze adaosul comercial la alimentele tradiționale. Ideea este de a extinde lista produselor care beneficiază de acest plafon, în speranța că prețurile acestora vor scădea și că micii comercianți vor avea un avantaj competitiv în fața retailerilor mari.
În prezent, există deja o listă de 17 produse de bază care beneficiază de un adaos comercial plafonat la 20%. Cu toate acestea, Guvernul dorește să extindă această măsură pentru a sprijini și mai mult producătorii autohtoni și micile afaceri, potrivit Antena 3 CNN.
Argumentul principal al inițiativei este acela că produsele agroalimentare românești au un adaos comercial mai mare decât cele importate, ceea ce îi dezavantajează pe producătorii autohtoni. Astfel, plafonarea adaosului comercial ar putea echilibra competiția între produsele românești și cele străine de pe piața locală.
Cu toate acestea, micii comercianți se tem că o astfel de măsură ar putea duce la penurii și chiar la eliminarea de pe piață a produselor tradiționale românești. Ei susțin că lipsesc schemele de sprijin pe care le au competitorii lor străini, ceea ce ridică costurile de producție și îi plasează într-o poziție defavorabilă.
Proiectul trebuie să primească votul în coaliția de guvernare, iar autoritățile trebuie să stabilească perioada de valabilitate a acestei plafonări a produselor tradiționale.
„În momentul de față, până pe 31 decembrie, ordonanța privind plafonul adaosului comercial a fost transpusă de Parlament în lege.
Este în derulare, în momentul de faţă, un proiect legislativ pe care, împreună cu colegii mei de la Ministerul Agriculturii, vrem ca toate produsele agroalimentare care sunt procesate în România să aibă un adaos comercial corect. Nu mai vrem ca pe rafturile retailerilor din România adaosul comercial la produsele românești să depășească 20%, astfel încât produsele românești să aibă un adaos comercial limitat până în 20%, iar produsele care vin din import, retailerii, să pună orice adaos comercial doresc ei.
Citește pe Antena3.roUcraina a atacat pentru prima oară Rusia cu rachete ATACMS. Reacția Moscovei În momentul de faţă, dacă facem o analiză şi am făcut această analiză, produsele agroalimentare româneşti au adaos comercial mai mare decât produsele care vin din import, în magazinele de retail”, a declarat Florin Barbu, vineri, la Târgul de promovare a produselor agroalimentare româneşti, la MADR, potrivit observatornews.ro.