Mutarea curselor de pe Aeroportul Băneasa pe Otopeni, pentru două săptămîni, va întinde la maximum nervii bucureştenilor. Traficul infernal din Capitală şi lucrările la pasajul Băneasa vor fi principalele obstacole pe care vor trebui să le treacă pasagerii curselor low-cost.
Mutarea curselor de pe Aeroportul Băneasa pe Otopeni, pentru două săptămîni, va întinde la maximum nervii bucureştenilor. Traficul infernal din Capitală şi lucrările la pasajul Băneasa vor fi principalele obstacole pe care vor trebui să le treacă pasagerii curselor low-cost.
Aeroportul Internaţional Aurel Vlaicu din Băneasa se va închide în perioada 29 septembrie- 12 octombrie pentru finalizarea lucrărilor la pista de aterizare a avioanelor, lucrare începută în urmă cu un an şi jumătate, ne-a declarat Ştefan Mladin, directorul aeroportului din Băneasa. "Am decis să închidem aeroportul spre sfîrşitul lunii septembrie deoarece cursele sînt mai puţine, iar efortul operatorilor va fi mai mic. De asemenea, între 15-20 septembrie Tarom îşi încheie cursele charter, traficul pe Otopeni fiind mai redus, astfel încît să poată prelua şi cursele de pe Băneasa", ne-a explicat Mladin. Această strategie a fost utilizată şi anul trecut, cînd s-au mai făcut lucrări de reparaţii la pista de pe aeroport. Numărul zborurilor mutate pe Otopeni este de ordinul sutelor, numai Wizz Air mutînd 260 de curse.
"Media zilnică va fi de circa 20 de curse", a spus Mladin. Cum un avion charter are circa 100 de locuri, în varianta pesimistă în care s-ar ocupa doar 50% din locuri, zilnic 1.000 de persoane vor trebui să ajungă pe DN1 în Otopeni.
Probleme
Deşi conducerea Aeroportului Otopeni este pregătită să preia cursele de pe Băneasa, această măsură va afecta pasagerii, deoarece vor trebui să facă faţă traficului de pe DN1. Lucrările la pasajul de la Băneasa, unde zilnic există blocaje, precum şi traficul de coşmar din Capitală poate prelungi cu ore bune drumul către aeroport. În plus, cursele mutate de pe Băneasa pe Otopeni vor avea culoar de zbor ori dimineaţa foarte devreme, ori seara foarte tîrziu, pentru a nu afecta cursele regulate de pe Otopeni. "Nu ştim exact despre cîte curse este vorba să fie mutate la noi pe aeroport, însă sîntem pregătiţi să le preluăm, oricîte ar fi. Numărul de porţi de control de securitate este maxim, respectiv nouă, atîtea cîte au fost şi anul trecut cînd am preluat curse de pe Aeroportul Băneasa. Oricum, ne bazăm pe faptul că în octombrie traficul va fi cu 20% mai mic faţă de lunile iulie şi august, şi pe faptul că se cam termină cursele charter", ne-a explicat Valentin Iordache, purtătorul de cuvînt al Aeroportului Internaţional Henri Coandă.Lucrări
Aeroportul Băneasa va fi închis traficului în vederea efectuării unor lucrări de legătură între piste şi consolidarea acestora, a spus Antonel Tanase, secretar de stat în Ministerul Transporturilor. Lucrările ce urmează să se realizeze au ca scop principal degajarea cu rapiditate a pistei. "Se vor realiza lucrări de reparaţii ale pistei şi se vor racorda acestea cu calea de rulare, pe acolo pe unde se retrag avioanele, astfel încît pista să se degajeze rapid", ne-a declarat Ştefan Mladin.Bilete
Reprezentanţii companiilor low-cost care operează pe Aeroportul Băneasa au declarat că nu vor scumpi biletele de avion, deşi taxele pe care le vor plăti sînt mai mari pe aeroportul din Otopeni. Companiile şi-au justificat decizia prin faptul că este vorba de o perioadă foarte scurtă de timp. "În perioada în care Areroportul din Băneasa va fi închis, Wizz Air va opera de pe Otopeni. În total 260 de zboruri vor fi astfel transferate către Otopeni. Mutarea nu va afecta preţul biletelor", ne-a declarat Nataşa Kazmer, Director Corporate Communications and Public Affairs al Wizz Air.Trafic redus în octombrie
În lunile iulie şi august, pe Aeroportul Băneasa media mişcărilor pe zi este de 50 la aeronavele mari şi de 70-80 la aeronavele de mici dimensiuni. În primele patru luni din 2008, Aeroportul din Băneasa a înregistrat o cifră de afaceri de 5 milioane de euro, în creştere cu 66% faţă de aceeaşi perioadă din 2007, cînd cifra de afaceri a fost de 3 milioane de euro. Mladin declara în luna februarie că la Băneasa vor mai fi făcute investiţii de circa 15 milioane de euro, pentru realizarea unui terminal pentru pasageri şi a unui hangar. Costurile lucrărilor realizate anul acesta sînt incluse în sumele alocate anul trecut pentru lucrările de reabilitare a pistei. Pentru lucrările pentru modernizarea şi reabilitarea pistei aeroportului din Băneasa au fost alocate în 2007 peste 20 milioane euro. Programul de reabilitare vizează refacerea a 3.200 metri de pistă, lucrările urmînd să se realizeze în mai multe etape.Aeroportul va fi înghiţit de oraş
Activitatea Aeroportului Băneasa va fi restrînsă în următorii ani din cauza dezvoltării imobiliare din zonă. "În circa cinci-şapte ani Aeroportul Băneasa va fi înghiţit de oraş. Nu este singurul aeroport din lume care se confruntă cu această situaţie. La noi, cam atît va mai dura pînă ce partea stîngă a Drumului Naţional 1 se va dezvolta", ne-a declarat Ludovic Orban, ministrul Transporturilor. Acesta a mai spus că din cauza imobilelor construite în zonă pe aeroport nu vor mai putea ateriza sau decola aeronave mari. De aceeaşi părere sînt şi specialişti în aviaţie.Citește pe Antena3.ro