x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Îngheţată de 110 milioane de €

0
Autor: Diana Rucinschi 15 Aug 2008 - 00:00
Îngheţată de 110 milioane de €


RITM ● Piaţa va creşte cu circa 30% în comparaţie cu 2007
Chiar dacă nu a fost un an la fel de prielnic ca 2007, din cauza verii ceva mai răcoroase, piaţa românească de îngheţată îşi continuă trendul ascendent şi va depăşi 110 milioane de euro. Consumul pe locuitor rămîne însă mult mai mic decît în celelalte state ale UE.



RITM ● Piaţa va creşte cu circa 30% în comparaţie cu 2007
Chiar dacă nu a fost un an la fel de prielnic ca 2007, din cauza verii ceva mai răcoroase, piaţa românească de îngheţată îşi continuă trendul ascendent şi va depăşi 110 milioane de euro. Consumul pe locuitor rămîne însă mult mai mic decît în celelalte state ale UE.

O piaţă încă mică, imatură, dar cu un ritm constant de creştere. Aşa arată în cîteva cuvinte piaţa autohtonă de îngheţată în opinia cîtorva dintre cei mai puternici jucători. "Oferta este generoasă, dar piaţa nu a ajuns încă la maturitate. Există încă multe firme care nu şi-au găsit identitatea şi care produc orice, oricît de ieftin doar pentru a exista pe piaţă", consideră Florin Rosescu, manager general Kubo Ice Cream.

Din punct de vedere valoric, jucătorii importanţi estimează că piaţa va depăşi 100 de milioane de euro, deşi anul acesta nu e la fel de prielnic ca 2007. "În ultimii cinci ani, consumul de îngheţată a crescut  constant în medie cu aproximativ 20%-30% din punct de vedere valoric. În prezent, valoarea pieţei se situează în jur de 80-85 milioane de euro, pentru sfîrşitul acestui an estimînd o creştere la 100-110 milioane de euro", susţine şi Adriean Asan-Mic, directorul general al Top Gel Prod Craiova. Şi Vasile Armenean, managerul general al Betty Ice se aşteaptă ca piaţa să ajungă la aproximativ 120 de milioane de euro, iar cifra de afaceri a companiei sale să crească de la 17,5 milioane de euro la 20 de milioane de euro, dar consideră că 2008 este totuşi un an slab, ca urmare a vremii neprielnice. "Din cauza vremii, anul acesta este slab, sub previziuni."

SUB MEDIE.
Loc de creştere a pieţei mai este, cu siguranţă, consumul autohton fiind sub media europeană şi chiar a vecinilor. "Cu un consum, în sezonul trecut, de 1,8 litri de îngheţată pe cap de locuitor, faţă de 4,8 litri în Grecia sau 3 litri în ţările din Balcani, piaţa românească are un potenţial semnificativ de creştere. Estimăm că, la sfîrşitul anului 2008, consumul pe cap de locuitor va ajunge la nivelul consumului ţărilor vecine şi anume 3,5-4 litri", prognozează Adriean Asan-Mic. Aceeaşi viziune optimistă o împărtăşeşte şi Florin Rosescu: "Cu siguranţă, consumul de înghetata va creşte cu circa 10%/an în următorii trei-cinci ani. Principalele motive sînt creşterea nivelului de trai şi modificarea percepţiei asupra înghetaţei de la simplu produs răcoritor la un desert".

INFLUENŢE REGIONALE. Cu toate că influenţa sezonalităţii este în scădere, piaţa este încă dominată de acest factor. "Vînzările din lunile aprilie, mai, iunie, iulie şi august sînt de trei-cinci ori mai mari decît în septembrie, octombrie, noiembrie şi februarie. În acelaşi timp, lunile decembrie şi ianuarie sînt peste celelalte luni din extrasezon", precizează Florin Rosescu. Producătorii au constatat că atît sezonalitatea, cît şi preferinţele clienţilor sînt influenţate de factorul regional. "Diferenţa între sezon şi extrasezon este mai evidentă în Ardeal unde consumul în extrasezon este extrem de redus, mult mai mic decît în Moldova şi Muntenia, iar consumul este aproape zero în extrasezon în zona rurală. În zona centrală şi de vest se vînd mai bine produsele de volum – caserolele – şi din punct de vedere al aromei, o pondere mai mare în vînzari o au cele fructate. În schimb, în sudul şi estul tării sînt preferate produsele de impuls", explică Adriean Asan-Mic.

Firmele autohtone domină piaţă

Piaţa înghetaţei este dominată în proporţie de aproximativ 80% de producătorii români. "Există, din punctul nostru de vedere, trei categorii de producători şi distribuitori de îngheţată în România: din prima categorie fac parte cinci-şase mari producători care deţin o pondere de 70%-80% din piaţă, precum Delta-Nestle, Top Gel Prod, Betty Ice, Alpin 57 Lux, Amicii, Napolact; o a doua categorie din care fac parte producătorii "medii" care deţin capacităţi bune de producţie şi distribuţie şi o gamă diversificată de produse: Antarctica, Ice Dyp Balas, Class-Dumalex, Elion, Aticream. Cea de-a treia categorie include, pe de o parte, producătorii care au avut un nume pe piaţa îngheţatei şi ca urmare a managementui defectuos au scăzut foarte mult‚ iar pe de altă parte, acei producători regionali care concurează pe o piaţă zonală restrînsă: Prod Lacta, Lactido, Bucovina, Secret Prod etc.", ne-a precizat Adriean Asan-Mic, directorul Top Gel Prod. O tendinţă importantă ce începe să se manifeste şi pe piaţa românească este în opinia acestuia "migrarea unor branduri, consacrate în categoria dulciurilor, şi în categoria îngheţatei, în căutarea unei modalităţi de a-şi echilibra portofoliul, avînd în vedere că, pe timp de vara, consumul de ciocolată scade. Un exemplu de producător care a reuşit să integreze perfect noile produse în oferta sa, fără a face din asta o afacere principală, este Mars. Şi Nestlé Ice Cream a făcut mutări asemănătoare, în 2007 acesta integrînd opt branduri Nestlé, respectiv zece produse, printre acestea numărîndu-se şi brandul Joe, al cărui concept crunch a fost transformat într-o îngheţată."
Citeşte mai multe despre:   economic,   piata,   milioane,   consumul,   ingheţată

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Să curgă vinul pe fonduri europene

Să curgă vinul pe fonduri europene
Producătorilor de vin şi firmelor de distribuţie tradiţională a bunurilor de larg consum li se va permite accesul la fonduri europene, conform prevederilor legii de aprobare a OUG 130/2020 privind unele măsuri de...

Scrisoare deschisă: Creșterea pensiilor cu 40% va afecta grav economia

Scrisoare deschisă: Creșterea pensiilor cu 40% va afecta grav economia
Creșterea pensiilor cu 40% va avea un impact extrem de grav asupra economiei și va duce la pierderea multor locuri de muncă, într-un moment în care este nevoie de consolidare fiscal-bugetară, arată într-o...

Criza lovește Guvernul cu măriri de salarii și angajări masive

Criza lovește Guvernul cu măriri de salarii și angajări masive
Clamată de PNL pe vremea când era în opoziţie, restructurarea aparatului bugetar a dispărut din discursul liberalilor odată ajunşi la putere. În plină criză economică, aparatul de lucru al Guvernului Orban a...

Florin Cîţu: Nu se fac executări silite până pe 25 decembrie

Florin Cîţu: Nu se fac executări silite până pe 25 decembrie
Ministrul de Finanțe, Florin Cîţu, a anunţat că va propune joi, în şedinţa de Guvern, amânarea executărilor silite până în data de 25 decembrie.   „Referitor la 25 octombrie, propuneri față...

Tranzacție importantă pe piața financiară non-bancară din România

Tranzacție importantă pe piața financiară non-bancară din România
OLX Group și ORESA anunță intenția de achiziție a KIWI Finance de către OLX Group. KIWI Finance, cel mai mare broker de credite din România, va fi adăugat portofoliului local OLX Group, din care fac deja parte OL...

Cât petrec românii în trafic spre locul de muncă

Cât petrec românii în trafic spre locul de muncă
Angajatii din statele membre UE ajungeau la serviciu în 25 de minute, anul trecut, românii petrecând în trafic un timp apropiat de media comunitar,ă care este de 27 de minute, arată Eurostat. Cel mai...

Ce spune Florin Cîțu despre datoria publică a țării

Ce spune Florin Cîțu despre datoria publică a țării
Datoria publică a României a crescut cu 7% în acest an, mult sub media statelor comunitare, unde aceasta s-a mărit cu 20%, potrivit ministrului Finanțelor, Florin Cîțu.  "În medie, datoria publică a...

Care sunt domeniile de activitate cu cele mai mari salarii

Care sunt domeniile de activitate cu cele mai mari salarii
Cele mai plătite joburi din România sunt în domeniile pharma și tehnologia informației, unde veniturile lunare se situează peste media pieței, potrivit studiului "Total Remuneration Survey",...

Economia românească lovită de pandemie. Care este soluția ieșirii din criză

Economia românească lovită de pandemie. Care este soluția ieșirii din criză
Restricțiile impuse din cauza pandemiei de coronavirus ar putea însemna închiderea a peste 300.000 de afaceri și rămânerea pe drumuri a circa 500.000 de oameni. Efectele crizei economice s-ar putea resimți de...

APIA a plătit renta viageră agricolă pe 2019. Care a fost suma alocată

APIA a plătit renta viageră agricolă pe 2019. Care a fost suma alocată
Suma totală plătită pentru renta viageră agricolă pentru 2019 se ridică la 46,75 milioane de lei pentru 37.532 de beneficiari, a transmis Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură...

Peste 80% dintre persoanele care își caută un loc de muncă prin AJOFM-uri au 4 clase primare

Peste 80% dintre persoanele care își caută un loc de muncă prin AJOFM-uri au 4 clase primare
Peste 80% dintre persoanele care își caută un loc de muncă prin AJOFM-uri au doar 4 clase primare. Acestea ar putea avea șansa de a se intregra pe piața muncii după urmarea unor cursuri de formare prin modifi...

Calendarul evaluărilor. Cum se prezintă ratingul României

Calendarul evaluărilor. Cum se prezintă ratingul României
Principalele agenții de evaluare financiară își vor anunța, în perioada imediat următoare, noile estimări privind ratingul de țară al României. Potrivit calendarului pe anul 2020, agenția Fitch își va...

Ultimele trei zile pentru sprijinul anti-pandemie

Ultimele trei zile pentru sprijinul anti-pandemie
Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) atenționează că data limită de depunere a cererilor în cadrul Măsurii 21 - „Sprijin temporar cu caracter excepțional acordat fermierilor și...

Finanţele propun o nouă eşalonare a datoriilor

Finanţele propun o nouă eşalonare a datoriilor
La câteva luni distanță de la apariția Ordonanței de Urgență a Guvernului (OUG) nr. 69/2020, prin intermediul căreia contribuabilii pot beneficia de anularea dobânzilor și penalităților aferente...

România merge pe drumul falimentului mai rapid decât Albania, Moldova și Kosovo

România merge pe drumul falimentului mai rapid decât Albania, Moldova și Kosovo
Galerie Foto România se va situa anul viitor, potrivit estimărilor FMI, pe ultimul loc printre cele 16 țări europene cu economii emergente și în curs de dezvoltare, sub Albania și Kosovo, la balanța guvernamentală netă....
Serviciul de email marketing furnizat de