ORDONANTA OPSPI. Guvernul a adoptat in sedinta de joi, de la care au lipsit ministrii democrati, o noua varianta a Ordonantei de Urgenta privind reorganizarea AVAS prin absorbtia OPSPI, care reduce de la 60 la 41 numarul de companii transferate la AVAS. In proiectul de ordonanta aprobat joi, grupul de companii "energetice" va ramane in subordinea Ministerului Economiei si Comertului. Printre acestea se afla Romgaz, Transgaz, Termoelectrica, Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Transelectrica Bucuresti, CNH, Societatea Nationala a Lignitului Oltenia, Minvest, Remin SA.
DEMISIE. Michal Susak a demisionat vineri din postul de presedinte al companiei private de investitii PPF Investments, deoarece investigatia procurorilor romani asupra implicarii sale intr-o serie de privatizari controversate ar putea afecta imaginea fondului, potrivit
presei straine. In perioada in care lucra ca director general pentru divizia de banca de investitii a Credit Suisse First Boston (CSFB), Susak a consiliat statul roman in privatizarea catorva companii, printre care Petrom, care a fost vanduta grupului austriac OMV. Susak
a parasit in mai 2006 CSFB
pentru a deveni director
al PPF Investments.
OBLIGATIUNI. Listarea emisiunii de obligatiuni BRD - Group" Societ" G"n"rale de 735 milioane lei a urcat valoarea totala a titlurilor in moneda romaneasca listate pe Bursa din Luxemburg cu 80%, pana la 1,665 miliarde lei (483 milioane euro). Obligatiunile BRD, listate la 8 decembrie pe bursa luxemburgheza reprezinta cea mai mare emisiune de titluri in lei in strainatate si prima realizata de o banca romaneasca. Pe piata
de capital din Luxemburg sunt cotate sase emisiuni obligatare in lei care reprezinta peste 81% din valoarea de 2,04 miliarde lei a tuturor titlurilor de acest tip in moneda nationala listate in strainatate.
AUTOSTRADA. Lucrarile pe traseul de autostrada Arad - Timisoara - Lugoj vor incepe in 2008, dar lucrarea nu va putea fi finalizata mai repede de 2011, a declarat la Timisoara ministrul Transporturilor, Radu Berceanu. El a explicat ca procedurile de folosire a fondurilor europene destinate acestui
tronson din Coridorul IV sunt "precise, dar foarte birocratice".
"Am discutat despre scurtarea termenelor, astfel incat pe cele doua bucati, Arad - Timisoara si Timisoara - Lugoj, sa demareze lucrarile la inceputul lui 2008. La ora actuala, termenele
sunt cu totul altele",
a spus Berceanu.