x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

“Iniţiativa celor 3 Mări” va bălti la Bucureşti

0
Autor: Adrian Stoica 31 Aug 2018 - 09:00
“Iniţiativa celor 3 Mări” va bălti la Bucureşti


România va găzdui, în perioada 17-18 septembrie, summitul “Iniţiativa celor Trei Mări” (Baltică - Adriatică - Neagră), iniţiativă la care au aderat Austria, Bulgaria, Croaţia, Estonia, Letonia, Lituania, Republica Cehă, România, Slovacia, Slovenia, Ungaria şi Polonia. Un eveniment adus în atenţia opiniei publice româneşti mai mult prin sfada dintre Guvern şi Preşedinţie pe tema banilor alocaţi sau nealocaţi pentru organizarea evenimentului. Veşnica şuşanea din politica românească va căpăta, astfel, şi o dimensiune europeană în toamnă, mai ales că şi proiectele pe care România le va propune sunt futuriste, cel puţin în ceea ce ne priveşte pe noi.

Temele care vor fi abordate în cadrul acestei reuniuni, în care majoritatea participanţilor sunt oficiali de rang doi sau chiar trei, sunt extrem de generoase, potrivit site-ului oficial al summitului. Interconexiuni de transport în regiunea 3SI, Interconexiuni energetice în regiunea 3SI, Potențial de cooperare cu țările vecine din regiunea 3SI, Interconectări digitale în regiunea 3SI, Valori comune, Democratizarea și statul de drept ca condiții fundamentale pentru o creștere economică durabilă etc.

Cu ce se prezintă România

Guvernul României a adoptat în cursul lunii august trei memorandumuri cu privire la lista de proiecte prioritare pe care ţara noastră le va promova la acest summit. În număr de şase, ele vor viza domenii de importanţă strategică de pe agenda regională şi europeană, respectiv, digital, energie şi transporturi. Astfel, cele şase proiecte propuse de România vor fi:

-Crearea unei platforme digitale inteligente pentru monitorizarea în timp real a apelor din bazinele hidrografice aflate în regiunea “Iniţiativei celor Trei Mări”, care va oferi posibilitatea monitorizării factorilor de poluare, dar şi de efectuare a unor analize de risc;

-Crearea unei platforme digitale inteligente pentru tranzacţionarea serviciilor de transport şi logistic şi definirea şi dezvoltarea unei foi de parcurs către un sector energetic digitalizat şi sustenabil şi crearea unei platforme digitale în domeniul stocării energiei;

-Proiectul FAIRway Danube, care are ca obiectiv general implementarea Master Planului pentru Reabilitarea şi Întreţinerea Şenalului Dunării şi Afluenţilor săi Navigabili, elaborat în cadrul Strategiei UE pentru Regiunea Dunării;

-Proiectul RAIL 2 SEA - “Modernizarea şi dezvoltarea rutei feroviare Gdansk - Constanţa”, care are ca obiectiv principal modernizarea unor coridoare feroviare atât pentru utilizarea comercială, cât şi pentru transportul rapid al forţelor şi echipamentelor militare pe teritoriul României, cu o lungime totală de 3.663 km.

-Dezvoltarea pe teritoriul României a Sistemului Naţional de Transport Gaze Naturale pe coridorul Bulgaria - România - Ungaria - Austria (BRUA, faza 1 şi 2), amplificarea coridorului bidirecţional de transport gaze natural Bulgaria - România - Ungaria - Austria (faza 3 a BRUA) şi dezvoltarea pe teritoriul României a Coridorului sudic de Transport pentru gazele naturale de la ţărmul Mării Negre (de la Marea Neagră la Podişor).

Carul înaintea boilor: digitalizarea sectorului energetic

Cu excepţia gazoductului BRUA, unde lucrurile au început să se mişte, dar nu sunt încă foarte clare în ceea ce priveşte traseul având în vedere că Ungaria nu-l vrea dus spre Austria, restul proiectelor par mai degrabă desprinse din filmele SF. A vorbi astăzi în România despre digitalizarea sectorului energetic sau crearea unei platforme digitale în domeniul stocării energiei te transformă într-un partener neserios de dialog. Într-o ţară în care sistemul energetic nu are o strategie de dezvoltare, majoritatea termocentralelor sunt la pământ, aproape 50% din locuinţe şi 3.500 de şcoli se încălzesc cu lemne, ca acum 100 de ani, pare că punem, după o bună tradiţie românească, carul înaintea boilor.

Ruta feroviară Gdansk - Constanţa, o discuţie ca în gară

O altă idee este şi dezvoltarea rutei feroviare Gdansk - Constanţa. Proiectul are ca obiectiv principal modernizarea unor coridoare feroviare atât pentru utilizarea comercială, cât şi pentru transportul rapid al forţelor şi echipamentelor militare pe teritoriul României. Lungimea totală a traseului va fi de 3.663 km şi va traversa patru state: Polonia, Republica Slovacă, Ungaria şi România. Pe ce traseu se va merge în România încă nu se ştie, dar să luăm traseul Coridorului IV Pan-European (Curtici - Simeria - Sighişoara - Braşov – Bucureşti - Constanţa) la care se lucrează, la relanti, de ceva ani. Modernizarea a început în urmă cu mai bine de şase ani, odată cu semnarea primelor contracte, dar lucrările sunt încă departe de finalizare. Într-un termen optimist, am putea spune că pe undeva prin 2024 ar putea fi gata, în condiţiile în care reabilitarea multor tronsoane trebuia finalizată de ani de zile.

Platforme inteligente pentru gestionarea incompetenţei

Crearea unei platforme digitale inteligente pentru tranzacţionarea serviciilor de transport este o altă prioritate a României, în condiţiile în care infrastructura de transport este la pământ. Viitoarea platformă inteligentă nu va ţine loc de autostrăzi sau de căi ferate pe care să se poată circula cu 160 de kilometri/h, aşa că până vom gestiona inteligent serviciile de transport, noi ar trebui să avem aceste servicii aduse la nivelul Europei. Când un tren de călători face mai bine de 10 ore de la Bucureşti la Timişoara, iar unul de marfă ştie doar ora de plecare, nu şi pe cea de sosire, când avem mai puţin de 800 de kilometri de autostradă, platformele digitale inteligente pentru tranzacţionarea serviciilor de transport nu ar putea gestiona decât incompetenţa.

Prezenţă subţire, aşteptări minime

“Iniţiativa celor Trei Mări” a fost lansată de către Croaţia, alături de Polonia, în anul 2015, iar prima reuniune a avut loc la Adunarea Generală ONU. Anul trecut, întâlnirea s-a ţinut la Varşovia, la ea participând toţi cei 12 şefi de state ai ţărilor membre şi, mai ales, președintelui american Donald Trump. De aceeaşi prezenţă nu poate spune că se va bucura actuala reuniune care va avea loc la Bucureşti. Au confirmat prezenţa preşedinţii Austriei, Croaţiei şi Poloniei. În rest, niciun premier, ci doar miniştri şi viceminiştri. Despre prezenţa unei oficialităţi de prim rang a politicii americane, nu se poate vorbi la ora aceasta. Pe de altă parte, privind retrospectiv toate reuniunile “Iniţiativei celor Trei Mări”, în urma lor nu a rămas nimic palpabil, adică nu a fost demarat niciun proiect economic.

 

Citeşte mai multe despre:   initiativa celor trei mari

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Când va fi gata bugetul de stat pe 2022. Ce spune Florin Cîțu

Când va fi gata bugetul de stat pe 2022. Ce spune Florin Cîțu
Ministrul Finanțelor nu a prezentat în coaliție o variantă de buget de stat pentru anul 2022, spune președintele PNL, Florin Cîțu. El neagă existența unor poziții antagonice PNL-PSD și precizează că...

Datoria EXORBITANTĂ a României din PNRR. Zeci de ani pentru restituirea împrumuturilor

Datoria EXORBITANTĂ a României din PNRR. Zeci de ani pentru restituirea împrumuturilor
Programele de Restructurare și Reziliență post COVID-19 acordate statelor de către Comisia Europeană îndatorează peste măsură statele membre. Acestea vor trebui să le ramburseze, cu dobânzi variabile,...

Comunicarea internă prin aplicații online intră în conflict cu legislația GDPR?

Comunicarea internă prin aplicații online intră în conflict cu legislația GDPR?
Telemunca s-a dovedit a fi eficientă în această perioadă dificilă. Și asta datorită posibilității de comunicare între angajatori și angajați prin intermediul aplicațiilor mobile. Totuși, acest tip de...

Firmele pot acorda angajaților cadouri în natură fără să plătească impozite

Firmele pot acorda angajaților cadouri în natură fără să plătească impozite
Tichetele cadou sub 150 de lei și cadourile în natură nu sunt impozitate deoarece acestea nu sunt cuprinse în Codul Fiscal, arată o analiză EY România. "Prin tradiţie, decembrie este luna...

România are cea mai mare dobândă real negativă din regiune, de minus 6,2%

România are cea mai mare dobândă real negativă din regiune, de minus 6,2%
România are cea mai mare dobândă real negativă din regiune, de minus 6,2%. Şi deficitul de cont curent cel mai mare din regiune, estimat la -6,5% din PIB, este tot în România. România are cea mai mare...

Piramida Ponzi sau cum să devii milionar în dolari în șapte luni

Piramida Ponzi sau cum să devii milionar în dolari în șapte luni
Galerie Foto Carlo Giovanni Guglielmo Tebaldo Ponzi (1882-1949) a rămas în istoria universală drept omul care a reușit, printr-o ingenioasă schemă financiară, să agonisească, în doar câteva luni, în primele două decenii...

Bancnotele euro își vor schimba designul până în 2024

Bancnotele euro își vor schimba designul până în 2024
Galerie Foto Banca Central Europeană (BCE) a anunțat ieri că va reproiecta bancnotele euro până în 2024. Pentru aceasta, BCE va organiza un concurs de design pentru noile bancnote, după care va fi organizată o nouă...

Cel mai mare producător de îngrăşăminte a oprit activitatea. Care este cauza

Cel mai mare producător de îngrăşăminte a oprit activitatea. Care este cauza
Cel mai imare producător de îngrăşăminte Azomureş anunță oprirea temporară a activității din cauza preţului ridicat la gaze naturale şi energie electrică. "Nivelul ridicat al...

Trecerea la vehiculele electrice afectează GRAV piața muncii. Sute de mii de angajați vor fi concediați în UE

Trecerea la vehiculele electrice afectează GRAV piața muncii. Sute de mii de angajați vor fi concediați în UE
Circa 500.000 de salariați din industria auto își vor pierde locurile de muncă în UE din cauza trecerii la vehiculele electrice, arată un studiu realizat de PwC Strategy, la solicitarea Asociaţiei Europene a...

Consumatorii revin la cumpărăturile din magazine fizice. Produsul cel mai cautat pentru achizițiile online

Consumatorii revin la cumpărăturile din magazine fizice. Produsul cel mai cautat pentru achizițiile online
Consumatorii revin tot mai mult la cumpărături din magazine fizice. Astfel, 47% merg zilnic sau săptămânal să achiziționeze diverse produse, arată un studiu PwC. "Trendul se va menţine, aproape trei sferturi...

Anchetă de PROPORȚII pe piața medicamentelor. Un alt mare producător farma încalcă legea

Anchetă de PROPORȚII pe piața medicamentelor. Un alt mare producător farma încalcă legea
Consiliul Concurenţei a demarat o altă investigaţie pe piaţa medicamentelor pe motiv de suspiciune pentru poziție dominantă a companiei Boehringer Ingelheim. Ancheta vizează comercializarea...

Transportul aerian de pasageri a crescut cu peste 30% în primele 9 luni din 2021

Transportul aerian de pasageri a crescut cu peste 30% în  primele 9 luni din 2021
Transportul aerian de pasageri a crescut cu 30,8% în primele 9 luni din 2021, raportat la același interval din 2020, ajungând astfel de la 6,11 milioane pasageri la 7,992 milioane pasageri, arată...

„Pușculița Vaticanului”: manevrele financiare care au sporit miliardele papalității

„Pușculița Vaticanului”: manevrele financiare care au sporit miliardele papalității
Care au fost sursele fabuloasei averi adunate de Statul Catolic în ultima sută de ani? Este adevărat că finanțele Sfântului Scaun au fost gestionate decenii întregi, de-a lungul secolului al XX-lea, de un bancher...

Atenție la „noul capitalism” al Japoniei

Atenție la „noul capitalism” al Japoniei
TOKYO – Premierul japonez Fumio Kishida a supraviețuit alegerilor generale din 31 octombrie, care au avut loc la doar câteva săptămâni după sosirea sa în funcție drept noul lider al națiunii. Pierzând doar 15...

Guvernul vrea să împânzească țara cu mii de kilometri de șosele de mare viteză și căi ferate modernizate până în 2030

Guvernul vrea să împânzească țara cu mii de kilometri de șosele de mare viteză și căi ferate modernizate până în 2030
Galerie Foto România va trebui să aloce anual, în următorii 10 ani, aproximativ 2% din PIB pentru dezvoltarea infrastructurii de transport aferent perioadei 2020 - 2030. Ministerul Transporturilor a pus în dezbatere publică un...
Serviciul de email marketing furnizat de