Înmatriculările de autovehicule noi sub mărcile Renault şi Dacia în Germania au crescut cu 39% în luna ianuarie, la 11.773 unităţi, comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut, pe o piaţă în scădere cu 4,3%, la 181.189 unităţi, potrivit datelor Oficiului de Înmatriculări Auto german KBA.
Grupul francez a avut o cotă de piaţă de 6,5% în prima lună din 2010, comparativ cu 4,9% în decembrie. Cele două mărci au avut a şaptea prezenţă pe piaţa germană, după Volkswagen (23,3%), Mercedes (7,9%), BMW şi Mini (7,7%), Audi (7,1%) şi Opel (7,1), respectiv Ford (6,9%).Anul trecut, grupul francez a controlat 5,9% din piaţa auto din Germania, fiind depăşit de Volkswagen (21,2%), Opel (8,9%), Ford (7,6%), Mercedes (7,4%), BMW şi Mini (6,8%) şi Audi (6,2%). Înmatriculările Renault şi Dacia au crescut cu 53,5% în 2009, la 225.965 maşini.
Piaţa auto germană a beneficiat în 2009 de un program de înnoire a parcului auto derulat de guvern cu fonduri de cinci miliarde de euro. Programul s-a încheiat la începutul lunii septembrie.
Directorul de vânzări al Renault a declarat, la mijlocul lunii ianuarie, că grupul ar putea avea dificultăţi în a-şi menţine în 2010 cota de piaţă în Germania, cea mai importantă piaţă de export pentru Dacia, după încheierea programului guvernamental de prime de casare.
Piaţa auto europeană va fi afectată de încheierea programelor guvernamentale în 2010 şi ar putea înregistra o contracţie de 10%, a afirmat Stoll.
Germania a devenit, în 2009, principala destinaţie de export a Dacia, cu 84.708 unităţi vândute, în urcare cu 231,3% faţă de 2008, datorită programului de reînnoire a parcului auto derulat de guvernul german, care s-a tradus într-un discount semnificativ pentru modelele mărcii româneşti.