BUSINESS
Piata romaneasca vi se pare foarte aglomerata? Este competitia prea mare? Nu de aceeasi parere sunt si managerii care si-au dovedit deja succesul in afaceri.
ADRIAN MIHAI
LEJER. De la inaltimea unei afaceri cu Microsoft, Radu Georgescu poate fi detasat
|
OPORTUNITATILE. "Piata romaneasca are infinit de multe oportunitati. In urmatorii doi-trei ani vor urma unele extraordinare", considera Dan Ostahie, presedinte & CEO al Altex. Florentin Banu, director general al Artima, este chiar mai categoric. El considera ca piata romaneasca este goala. O cale a succesului este sa mergi sa privesti ce afaceri exista in Occident si nu au aparut inca aici. Este ca si cum ai face o calatorie in viitor. In loc sa astepti sa vezi in ce directie se misca piata autohtona, mergi spre locul in care ea evolueaza. Nu se poate sa dai gres, spun specialistii. "Totusi, daca incepi o afacere, trebuie sa te gandesti la ce faci daca nu merge", ii sfatuieste Banu pe cei ce vor sa se apuce de afaceri. "Trebuie sa fii optimist, sa fii bun, dar si sa ai noroc. Am inalnit in companie "t" oameni mai buni decat mine, dar nu au avut noroc", recunoaste acesta. O problema poate sa fie si daca iti merge bine. "Un om care nu mai trebuie sa munceasca pentru bani poate sa aiba probleme", considera Banu.
REPROFILAREA. Dupa ce l-a vandut pe Joe, Banu a pornit o noua afacere in domeniul "retailului" sau, cum se spunea pe vremuri la noi, in "comertul cu amanuntul", deoarece a vazut ca potentialii cumparatori de afaceri din Vest nu ar avea ce sa achizitioneze daca ar vrea sa vina in Romania. Trecerea de la o afacere la alta nu a fost deloc intamplatoare. Incercand sa-si vanda produsul cat mai bine, intreprinzatorul a ajuns sa cunoasca despre vanzari suficient de mult pentru a dori sa investeasca in comert. O afacere se poate perfectiona la nesfarsit. Din acest motiv, dar si pentru ca nu se considera un om al detaliului, Banu a preferat sa-si schimbe domeniul.
Citește pe Antena3.ro