Achiziţiile de de autoturisme, computere, mobilier, combustibil auto, dar şi de servicii informatice, de curăţenie, de asigurare şi transport aerian efectuate de către instituţiile publice centrale vor fi derulate în sistem centralizat, prin intermediul unei unităţi subordonate Ministerului Finanţelor.
Iar primul lucru pe care-l va face această Unitate Centralizată în lupta împotriva achiziţiilor aiurea este să .... realizeze o strategie de achiziţie. În 2010 autorităţile vor continua achiziţiile în sistemul actual.Noua unitate va cumpăra ea toate produsele şI le va împărţi apoi instituţiilor publice. Înfiinţarea unităţii a venit după ce presa a scos la iveală numeroase exemple de achiziţii dubioase făcute de autorităţi ale statului prin sistemul electronic de licitaţii. Jurnalul Naţional a prezentat mai multe cazuri, între care închirierea a 10 maşini la Agenţia pentru Romi cu 254.000 de lei, întreţinerea parcului auto la Curtea de Conturi pentru 800.000 de lei, mobilier pentru căminul cultural de 41.000 de lei în comuna Runcu. Sume fără TVA.
Unitatea va fi condusă de un director, funcţionar public, numit prin ordin al ministrului Finanţelor, va primi consultanţă de specialitate de la celelalte direcţii din minister şi va include 50 de funcţionari publici şi angajaţi contractuali preluaţi prin transfer din compartimentele interne de achiziţii ale instituţiilor pentru care sunt efectuate achiziţiile.
Premierul Emil Boc a anunţat recent că Guvernul ia în calcul înfiinţarea unui "punct de comandă" care să avizeze achiziţiile de produse de birotică pentru toate ministerele, prin intermediul unui sistem în care consumabile ca pixuri şi hârtii să fie cumpărate de la acelaşi furnizor şi la un preţ comun.