La o luna dupa introdu-cerea facturilor perso-nalizate, 10% din firme au comandat noul tip de formular. Procentul este bun, deoarece vechile documente aflate in stoc isi inceteaza valabilitatea abia la 1 ianuarie 2005.
DANIELA IVAN
Datele statistice arata ca 56.500 agenti economici au dat comenzi pentru a cumpara formulare personalizate. Anuntul a fost facut de Dan Docan, directorul general al Imprimeriei Nationale, la un seminar organizat de Jurnalul National impreuna cu Imprimeria.
FIRME-FANTOMA. Documentele fiscale personalizate (pe care sunt tiparite datele de identificare a firmei) au fost introduse din necesitatea de a stopa evaziunea fiscala rezultata prin inregistrarea in contabilitate a documentelor cumparate de la firme-fantoma. "Formularele care se vand la negru in complexul Europa si in zona Bucuresti - Mall sunt autentice si au fost cumparate de la distribuitori autorizati. Acestea au fost achizitionate de agenti economici fara activitate, in scopul revinderii ilegale catre alte firme. Se vand gata stampilate cu nume de societati comerciale fictive", a spus Docan.
SEMNAL. Personalizarea facturilor a speriat vanzatorii ilegalisti. Vazandu-si "afacerea" falimentara, acestia s-au grabit sa-si faca stocuri masive de documente fiscale. Statistica Imprimeriei arata ca in ultimele doua luni in care s-au mai putut cumpara facturi nepersonalizate vanzarile acestor documente au crescut de peste 30 de ori, majoritatea fiind achizitionate de firme care au ca administratori cetateni chinezi. "Vom sesiza organele de control pentru a efectua verificari la societatile comerciale care au achizitionat cantitati mari", a anuntat Dan Docan.
MARFA DE CONTRABANDA DE 550 MILIARDE
Facturile cumparate ilegal sunt utilizate pentru inregistrarea in contabilitate a marfurilor intrate ilegal in tara sau a celor contrafacute. Astfel de exemple au fost prezentate de Marian Turica, seful serviciului Combaterea Infractiunilor Transfrontaliere. "In primele sase luni din 2004 au fost depistate marfuri de contrabanda de peste 550 miliarde lei", a spus sursa citata. El a precizat ca o buna parte din aceste marfuri sunt tigari din Moldova, care vin cu miile de baxuri cu Trenul Prieteniei. Sunt ascunse peste tot. In gurile de aerisire, in tancurile de apa, in nisele si banchete vagonului-restaurant. O alta parte este reprezentata de marfurile chinezesti care poarta marci celebre precum Adidas, Nike, D&G, Nokia etc. In realitate, sunt niste contrafaceri, imitatii de proasta calitate a produselor originale.Citește pe Antena3.ro