Ieri, langa Paris, s-a lansat noul model Dacia Logan, o masina 100% de productie Renault-Dacia, ce va costa in Romania intre 5.000 si 8.000 de euro.
CATALIN FAINISI - Paris
La o ora de mers cu masina de Paris se afla Technocentre, locul unde sunt imaginate si nascute toate modelele Renault. Aici, presedintele grupului francez, Louis Schweitzer, a prezentat unui numar de aproximativ 500 de ziaristi din 38 de tari noul model Dacia Logan. "Masina de 5.000 de euro", care a reprezentat pariul pus de Renault in 1999, la preluarea Dacia, a devenit acum o certitudine.
"A fost un angajament personal si ne-am dorit sa facem o masina moderna, fiabila si foarte accesibila. Logan este masina ideala pentru pietele aflate in dezvoltare, unde speram sa avem un impact deosebit", a declarat presedintele Schweitzer.
VIITOR. Masina prezinta caracteristici deosebite pentru un vehicul de clasa medie. Dimensiunile sale sunt mai mari decat cele ale Solenzei, cu 17 centimetri mai lunga (4,25 metri lungime) si va fi echipata cu doua motoare pe benzina, de 1,4 si 1,6 litri, ce dezvolta 75, respectiv 90 de cai putere. Anul viitor va fi introdusa si o varianta de motorizare diesel, de 1,5 litri DCI, ce dezvolta 65 de cai putere si echipeaza modelul Renault Clio. Pretul de 5.000 de euro va fi respectat, conform declaratiilor oficialilor francezi. In Romania, masina va porni de la aceasta suma, pentru versiunea de baza si poate ajunge pana la 8.000 de euro, in functie de nivelul de echipare. Un amanunt interesant este acela ca Logan va purta, in acelasi timp, numele Renault si Dacia, in functie de pietele pe care va fi comercializat. Astfel, masina se va vinde in Romania si Europa Centrtala, Turcia, Magreb si Orientul Mijlociu sub denumirea de Dacia Logan, iar in Rusia, Iran, Columbia si China sub denumirea Renault Logan.
INTINERIRE. De fapt, acest model este masina cu care francezii spera sa schimbe intr-un fel identitatea marcii si sa o faca mult mai cunoscuta si pe pietele mai putin dezvoltate de pe mapamond. "Faptul ca 80 la suta din masini sunt vandute la numai 20% din populatia globului, adica vesticii, ne-a determinat sa ne orientam spre pietele aflate in dezvoltare, care reprezinta viitorul", a declarat Schweitzer. Masina va fi produsa, pe langa Romania, in Rusia (60.000 de exemplare), Maroc (30.000), Iran (300.000 in 2006), Columbia (16.000). Renault spera sa vanda masina in 4.000.000 de exemplare anual, la nivelul anului 2010.
Citește pe Antena3.ro
SUCCES
Constantin Stroe, vicepresedinte Automobile Dacia