x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Masina noilor piete de consum

Masina noilor piete de consum

03 Iun 2004   •   00:00

Ieri, langa Paris, s-a lansat noul model Dacia Logan, o masina 100% de productie Renault-Dacia, ce va costa in Romania intre 5.000 si 8.000 de euro.

CATALIN FAINISI - Paris

La o ora de mers cu masina de Paris se afla Technocentre, locul unde sunt imaginate si nascute toate modelele Renault. Aici, presedintele grupului francez, Louis Schweitzer, a prezentat unui numar de aproximativ 500 de ziaristi din 38 de tari noul model Dacia Logan. "Masina de 5.000 de euro", care a reprezentat pariul pus de Renault in 1999, la preluarea Dacia, a devenit acum o certitudine.

"A fost un angajament personal si ne-am dorit sa facem o masina moderna, fiabila si foarte accesibila. Logan este masina ideala pentru pietele aflate in dezvoltare, unde speram sa avem un impact deosebit", a declarat presedintele Schweitzer.

VIITOR. Masina prezinta caracteristici deosebite pentru un vehicul de clasa medie. Dimensiunile sale sunt mai mari decat cele ale Solenzei, cu 17 centimetri mai lunga (4,25 metri lungime) si va fi echipata cu doua motoare pe benzina, de 1,4 si 1,6 litri, ce dezvolta 75, respectiv 90 de cai putere. Anul viitor va fi introdusa si o varianta de motorizare diesel, de 1,5 litri DCI, ce dezvolta 65 de cai putere si echipeaza modelul Renault Clio. Pretul de 5.000 de euro va fi respectat, conform declaratiilor oficialilor francezi. In Romania, masina va porni de la aceasta suma, pentru versiunea de baza si poate ajunge pana la 8.000 de euro, in functie de nivelul de echipare. Un amanunt interesant este acela ca Logan va purta, in acelasi timp, numele Renault si Dacia, in functie de pietele pe care va fi comercializat. Astfel, masina se va vinde in Romania si Europa Centrtala, Turcia, Magreb si Orientul Mijlociu sub denumirea de Dacia Logan, iar in Rusia, Iran, Columbia si China sub denumirea Renault Logan.

INTINERIRE. De fapt, acest model este masina cu care francezii spera sa schimbe intr-un fel identitatea marcii si sa o faca mult mai cunoscuta si pe pietele mai putin dezvoltate de pe mapamond. "Faptul ca 80 la suta din masini sunt vandute la numai 20% din populatia globului, adica vesticii, ne-a determinat sa ne orientam spre pietele aflate in dezvoltare, care reprezinta viitorul", a declarat Schweitzer. Masina va fi produsa, pe langa Romania, in Rusia (60.000 de exemplare), Maroc (30.000), Iran (300.000 in 2006), Columbia (16.000). Renault spera sa vanda masina in 4.000.000 de exemplare anual, la nivelul anului 2010.

SUCCES

"Astept acest moment de 36 de ani, de cand s-a montat prima Dacie la Colibasi. Sunt fericit ca am reusit sa-mi vad transformat in fapte visul meu dintotdeauna. E o zi senzationala pentru toti cei ce lucram la uzina. Logan va fi cu siguranta un automobil de succes"
Constantin Stroe, vicepresedinte Automobile Dacia

REACTII DIN PRESA FRANCEZA

"Marca rombului intentioneaza sa revolutioneze din nou industria auto. De aceasta data, nu este vorba de o revolutie tehnologica spre sfere inalte, ci de un salt calitativ spre... mai jos", titra ieri cotidianul francez Le Monde. Cu noul model X90, Renault vrea sa seduca piata viitorului, vasta clientela din tarile in curs de dezvoltare - mai exact, 80% din prevazuta crestere a pietei mondiale din urmatorii zece ani. Pentru aceasta clientela prea putin bogata, Renault a diminuat costurile de productie si a utilizat piese si motoare rentabilizate pentru a concepe un model destul de spatios pentru a primi o familie numeroasa cu bagaje cu tot.

Este o strategie care i-ar putea viza si pe consumatorii - din ce in ce mai multi - din lumea dezvoltata care nu mai intentioneaza sa plateasca sofisticarea tot mai mare a modelelor propuse, comenteaza Le Monde. Un automobil de 5.000 sau 7.000 de euro ar putea fi mai la indemana lor, fiind si usor de intretinut.

"Ramane de vazut daca clientela vizata va fi la rendez-vous si va fi satisfacuta de un "automobil al saracului", un model cu forme simple si bazat pe o tehnologie deja incercata. Exista riscul - pe o piata in care simbolul statutului social este atat de important - ca unii sa prefere un automobil de ocazie, dar "de marca", unei Dacii cu o reputatie care nu este castigata inca", concluzioneaza jurnalistii francezi.
×
Subiecte în articol: economic masina Renault