x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Masina noilor piete de consum

0
03 Iun 2004 - 00:00

Ieri, langa Paris, s-a lansat noul model Dacia Logan, o masina 100% de productie Renault-Dacia, ce va costa in Romania intre 5.000 si 8.000 de euro.

CATALIN FAINISI - Paris

La o ora de mers cu masina de Paris se afla Technocentre, locul unde sunt imaginate si nascute toate modelele Renault. Aici, presedintele grupului francez, Louis Schweitzer, a prezentat unui numar de aproximativ 500 de ziaristi din 38 de tari noul model Dacia Logan. "Masina de 5.000 de euro", care a reprezentat pariul pus de Renault in 1999, la preluarea Dacia, a devenit acum o certitudine.

"A fost un angajament personal si ne-am dorit sa facem o masina moderna, fiabila si foarte accesibila. Logan este masina ideala pentru pietele aflate in dezvoltare, unde speram sa avem un impact deosebit", a declarat presedintele Schweitzer.

VIITOR. Masina prezinta caracteristici deosebite pentru un vehicul de clasa medie. Dimensiunile sale sunt mai mari decat cele ale Solenzei, cu 17 centimetri mai lunga (4,25 metri lungime) si va fi echipata cu doua motoare pe benzina, de 1,4 si 1,6 litri, ce dezvolta 75, respectiv 90 de cai putere. Anul viitor va fi introdusa si o varianta de motorizare diesel, de 1,5 litri DCI, ce dezvolta 65 de cai putere si echipeaza modelul Renault Clio. Pretul de 5.000 de euro va fi respectat, conform declaratiilor oficialilor francezi. In Romania, masina va porni de la aceasta suma, pentru versiunea de baza si poate ajunge pana la 8.000 de euro, in functie de nivelul de echipare. Un amanunt interesant este acela ca Logan va purta, in acelasi timp, numele Renault si Dacia, in functie de pietele pe care va fi comercializat. Astfel, masina se va vinde in Romania si Europa Centrtala, Turcia, Magreb si Orientul Mijlociu sub denumirea de Dacia Logan, iar in Rusia, Iran, Columbia si China sub denumirea Renault Logan.

INTINERIRE. De fapt, acest model este masina cu care francezii spera sa schimbe intr-un fel identitatea marcii si sa o faca mult mai cunoscuta si pe pietele mai putin dezvoltate de pe mapamond. "Faptul ca 80 la suta din masini sunt vandute la numai 20% din populatia globului, adica vesticii, ne-a determinat sa ne orientam spre pietele aflate in dezvoltare, care reprezinta viitorul", a declarat Schweitzer. Masina va fi produsa, pe langa Romania, in Rusia (60.000 de exemplare), Maroc (30.000), Iran (300.000 in 2006), Columbia (16.000). Renault spera sa vanda masina in 4.000.000 de exemplare anual, la nivelul anului 2010.

SUCCES

"Astept acest moment de 36 de ani, de cand s-a montat prima Dacie la Colibasi. Sunt fericit ca am reusit sa-mi vad transformat in fapte visul meu dintotdeauna. E o zi senzationala pentru toti cei ce lucram la uzina. Logan va fi cu siguranta un automobil de succes"
Constantin Stroe, vicepresedinte Automobile Dacia

REACTII DIN PRESA FRANCEZA

"Marca rombului intentioneaza sa revolutioneze din nou industria auto. De aceasta data, nu este vorba de o revolutie tehnologica spre sfere inalte, ci de un salt calitativ spre... mai jos", titra ieri cotidianul francez Le Monde. Cu noul model X90, Renault vrea sa seduca piata viitorului, vasta clientela din tarile in curs de dezvoltare - mai exact, 80% din prevazuta crestere a pietei mondiale din urmatorii zece ani. Pentru aceasta clientela prea putin bogata, Renault a diminuat costurile de productie si a utilizat piese si motoare rentabilizate pentru a concepe un model destul de spatios pentru a primi o familie numeroasa cu bagaje cu tot.

Este o strategie care i-ar putea viza si pe consumatorii - din ce in ce mai multi - din lumea dezvoltata care nu mai intentioneaza sa plateasca sofisticarea tot mai mare a modelelor propuse, comenteaza Le Monde. Un automobil de 5.000 sau 7.000 de euro ar putea fi mai la indemana lor, fiind si usor de intretinut.

"Ramane de vazut daca clientela vizata va fi la rendez-vous si va fi satisfacuta de un "automobil al saracului", un model cu forme simple si bazat pe o tehnologie deja incercata. Exista riscul - pe o piata in care simbolul statutului social este atat de important - ca unii sa prefere un automobil de ocazie, dar "de marca", unei Dacii cu o reputatie care nu este castigata inca", concluzioneaza jurnalistii francezi.
Citeşte mai multe despre:   economic,   masina,   Renault

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Ce ar trebui să știi dacă vrei să îți construiești un business în industria de retail

Ce ar trebui să știi dacă vrei să îți construiești un business în industria de retail
Industria de retail este într-o continuă schimbare, dat fiind faptul că obiceiurile de consum ale cumpărătorilor se modifică în permanență, iar tehnologia joacă un rol important în dezvoltarea unui astfel de...

Victor Negrescu cere Comisiei Europene să oprească explozia prețurilor la energie

Victor Negrescu cere Comisiei Europene să oprească explozia prețurilor la energie
Europarlamentarul PSD Victor Negrescu a cerut Comisiei Europene să intervină rapid pentru a stopa creșterea prețurilor la energie. „Am solicitat Comisiei Europene să intervină rapid pentru a stopa creșterea...

Culmea ironiei. După scumpirea gazelor, se ieftinesc lemnele de foc

Culmea ironiei. După scumpirea gazelor, se ieftinesc lemnele de foc
În timp ce piața energiei a explodat după scumpirea gazelor și electricității, acum va scăde TVA-ul la lemnele de foc. Reducerea va fi de la 19%, în prezent, la 5%, potrivit senatorului PSD, Radu...

Mitul sistemul de muncă hibrid se dărâmă. Mai puțin atractiv decât se crede

Mitul sistemul de muncă hibrid se dărâmă. Mai puțin atractiv decât se crede
Sistemul  de muncă hibrid capătă tot mai mult teren odată cu pandemia de COVID-19. Dincolo de avantaje însă, acesta ar putea genera mai multă frustrare decât flexibilitate. Sistemele hibride au fost...

”CREȘTEREA CAPACITĂȚII DE GESTIONARE A CRIZEI CAUZATĂ DE VIRUSUL COVID-19 PRIN DOTAREA CU APARATURĂ MEDICALĂ A INSTITUTULUI NAȚIONAL DE NEUROLOGIE ȘI BOLI NEUROVASCULARE, BUCUREȘTI”   

”CREȘTEREA CAPACITĂȚII DE GESTIONARE A CRIZEI CAUZATĂ DE VIRUSUL COVID-19 PRIN DOTAREA CU APARATURĂ MEDICALĂ A INSTITUTULUI NAȚIONAL DE NEUROLOGIE ȘI BOLI NEUROVASCULARE, BUCUREȘTI”   
Axa Prioritară 9 - Protejarea sănătăţii populaţiei în contextul pandemiei cauzate de COVID-19 Operaţiunea - Consolidarea capacităţii de gestionare a crizei sanitare...

Ce bonusuri oferă casinourile de pe internet?

Ce bonusuri oferă casinourile de pe internet?
Când vine vorba de oferte și bonusuri, casinourile online se prezintă excelent. Aproape toți operatorii de casino de pe internet oferă diferite promoții atât clienților noi, cât și celor existenți. De altfel,...

Cum te ajută tehnologia să ai un business de succes – Idei pentru antreprenorii la început de drum

Cum te ajută tehnologia să ai un business de succes – Idei pentru antreprenorii la început de drum
Potrivit celor mai recente studii, sunt din ce în ce mai mulți tineri care vor să scape din “lanțurile” companiilor și să își creeze propriile lor firme. Dorința de a realiza venituri pe cont propriu și de...

Un român devine şef al gigantului bancar american Citi în Rusia

Un român devine şef al gigantului bancar american Citi în Rusia
Marius Dorner a fost numit director divizie companii multinaţionale pentru gigantul bancar american Citi în Rusia şi regiunea Rusia, Ucraina şi Kazahstan, informează Ziarul Financiar. El devine director diviziei...

Termenul de depunere a ofertelor pentru Secțiunea 2 a Autostrăzii Sibiu-Pitești a fost prelungit

Termenul de depunere a ofertelor pentru Secțiunea 2 a Autostrăzii Sibiu-Pitești a fost prelungit
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat că a prelungit până la sfârșitul lunii septembrie termenul de depunere a ofertelor pentru contractul de proiectare și...

Scăderi la BVB. Declin puternic la companiile din energie

Scăderi la BVB. Declin puternic la companiile din energie
Scăderi abrupte luni după-amiază la bursa de la Bucureşti: Petrom, minus 5%, Nuclearelectrica şi ONE, minus 1%. Indicele BET scade cu 1%. Declin puternic pe companiile din energie. 18 acţiuni din cele 19 ale...

Peste un milion de firme au fost radiate în ultimii 30 de ani

Peste un milion de firme au fost radiate în ultimii 30 de ani
Peste un milion de firme (1.056.574) au fost radiate în România în ultimii 30 de ani, cele mai multe dispărând de pe piaţă în 2002, 2006 şi 2019, arată o analiză a platformei Termene.ro. Principalul motiv...

Găselnița „Uber”: cum poți deveni propriul tău șef și sclavul altuia în același timp

Găselnița „Uber”: cum poți deveni propriul tău șef și sclavul altuia în același timp
Galerie Foto Era o noapte geroasă de ianuarie, în 2008, și doi americani se aflau la Paris, pe Champs-Élysée, încercând să cheme un taxi. Ningea în rafale, iar traficul era infernal. Aveau mai puțin de o oră să prindă...

Cine poate bloca PNLD 3 „Anghel Saligny”

Cine poate bloca PNLD 3 „Anghel Saligny”
PNDL 3, care a devenit mărul discordiei în coaliția de guvernare, a fost votat de Guvern pe repede-înainte, dar cu niște omisiuni procedurale. Nerespectarea procedurilor pentru Ordonanța de Urgență prin care se...

UNSAR: Impactul falimentului City Insurance este semnificativ, dar clienţii sunt protejaţi

UNSAR: Impactul falimentului City Insurance este semnificativ, dar clienţii sunt protejaţi
UNSAR, reprezentant al companiilor de asigurări din România, vede falimentul City Insurance ca având un impact semnificativ în piaţa localtă de asigurări, dar consideră că piaţa va continua să funcţioneze, ia...

ASF retrage autorizația de funcționare pentru City Insurance. Compania intră în insolvență

ASF retrage autorizația de funcționare pentru City Insurance. Compania intră în insolvență
Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF)  a anunțat, vineri, că retrage autorizația de funcționare pentru City Insurance. ASF a constatat incapacitatea de plată a companiei de asigurări, a...
Serviciul de email marketing furnizat de