Anul trecut, vânzările în magazinele din SUA au urcat cu 13,8%, cea mai mare creștere anuală de când McDonald's a început să raporteze vânzările comparabile, în 1993, a anunțat compania.
În al patrulea trimestru, vânzările din SUA au urcat cu 7,5%, în parte datorită creșterii prețurilor, vânzărilor digitale puternice și articolelor din meniu, cum ar fi sandvișul cu pui crocant și McRib, care a devenit disponibil pentru cumpărare de la 1 noiembrie.
McDonald's, împreună cu alte restaurante, a crescut prețurile pe măsură ce inflația crește.
În octombrie, CEO-ul Chris Kempczinski a declarat că firma se așteaptă ca prețurile meniului să fie cu aproximativ 6% mai mari în 2021 față de 2020. El a spus atunci că majorarea prețurilor "a fost destul de bine primită de clienți".
Majorarea prețurilor a ajutat McDonald's să facă față inflației salariale, precum și creșterilor costurilor cu alimentele și hârtia, a declarat joi directorul financiar Kevin Ozan în timpul unei teleconferințe cu analiștii. Compania se așteaptă ca aceste costuri cu alimentele și hârtia să crească în 2022.
Cu toate acestea, raportul companiei, care a raportat venituri de 6 miliarde de dolari, a fost sub așteptările analiștilor pentru acest trimestru. De asemenea, profitul pe acțiune a ratat așteptările Wall Street. Înainte de clopoțel, acțiunile McDonald's (MCD) au scăzut cu aproximativ 2%.
La nivel internațional, vânzările au avut în continuare de suferit din cauza pandemiei.
În China, vânzările au scăzut în trimestrul al treilea din cauza unei reapariții a virusului, a precizat compania. În Australia, vânzările au fost stabile în trimestrul al treilea din cauza restricțiilor guvernamentale legate de Covid. Vânzările au crescut pe piețele internaționale cu mai puține închideri de restaurante legate de pandemie, precum Franța, Marea Britanie, Italia și Germania.
(sursa: Mediafax)