x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie MDRT numără turiştii români scoşi din casă de reclamele la Grădina Carpaţilor. Vezi câţi i-au ieşit

MDRT numără turiştii români scoşi din casă de reclamele la Grădina Carpaţilor. Vezi câţi i-au ieşit

de Elena Stan    |    20 Mar 2012   •   13:55
MDRT numără turiştii români scoşi din casă de reclamele la Grădina Carpaţilor. Vezi câţi i-au ieşit

Tot mai multi romani au “explorat Gradina Carpatilor' anul trecut datorita publicitatii facute acestui program pe PRO Tv si pe posturile Radio Romania Actualitati si Europa FM, potrivit Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului. Asa reiese dintr-un Raport de evaluare a impactului achizitiei publice a serviciilor pentru difuzarea de spoturi publicitare pe canalul tv PRO TV si pe posturile radio nationale Radio Romania Actualitati si Europe FM in anul 2011, privind promovarea programului “Explorati Gradina Carpatilor'. Promovarea pe cele trei canale media a fost facuta prin intermediul Media Investment Communication care a incasat de la MDRT 7,5 milioane de lei, inclusiv TVA. Publicul tinta a fost reprezentat de potentialii turisti cu varste cuprinse intre 18-65 de ani, din mediul urban, cu venituri medii si cel putin studii medii.

MDRT nu spune nimic de incasarile la buget

Potrivit Institutului National de Statistica, numarul de sosiri ale turistilor in structurile de primire turistica cu functiuni de cazare turistica in anul 2011 a fost de peste 7 milioane, din care 5,5 milioane sosiri ale turistilor romani (78,4%) si 1,5 milioane sosiri ale turistilor straini (21,6%). Comparativ cu anul 2010 numarul turistilor romani a crescut cu 588.500 de persoane, ceea ce reprezinta o crestere de 16,9%.

Pe langa cresterea numarului de turisti romani care si-au petrecut vacanta in tara, a crescut notorietatea tarii noastre ca destinatie turistica la nivel national si gradul de ocupare a capacitatilor de cazare din Romania de catre turisti, insa nu se mentioneaza in Raport nimic despre incasarile de la bugetul de stat provenite din turism.

“Avand in vedere ca obiectivele urmarite sunt pe termen mediu si lung, pentru a putea stabili in ce proportie a fost atins obiectivul ca urmare a prestarii serviciilor de publicitate in media intern, este nevoie de o monitorizare atat pe anul 2011, cat si pe anii ce urmeaza pentru a se putea face o comparatie. Intrucat campania de publicitate s-a finalizat la sfarsitul anului 2011, la momentul acesta nu sunt disponibile date statistice oficiale emise de catre Institutul National de Statistica pe anul 2012, din care sa rezulte indicatori precum: gradul de ocupare, numarul de innoptari, numarul de sosiri turisti, incasari', se mentioneaza in raport.

Care au fost audientele

La Radio Romania Actualitati impactul preconizat al prestarii serviciilor a fost de 11.017 TRP dar s-a obtinut 10.900 TRP, pentru Europa FM impactul preconizat a fost de 9.797 TRP dar s-a obtinut 9.754,31 TRP, iar pentru PRO TV, impactul preconizat al utilizarii serviciilor a fost de: 7.714 TRP, insa impactul obtinut a fost de 6.370,4 TRP, din care 3.940,1 TRP in intervalul Prime Time, reprezentand un procent de 62% din totalul TRP obtinuti, adica peste procentul de 60% garantat in planificare. Indicatorii de masurare a impactului sunt: puncte de audienta. Monitorizarea audientelor radio a fost verificata de Institutia autorizata ARA Romania si monitorizarea spoturilor si audientelor TV a fost verificata de Institutia autorizata ARMA-GFK Romania.

×