Proaspat intors din concediu sau dintr-un business trip la Viena, Barcelona ori Budapesta, calatorul se loveste pe pamant romanesc nu doar de multimea de taximetristi 'binevoitori' asteptand in zona aerogarii. Sunt si alte cateva ciudatenii care subliniaza lipsa de viziune a responsabililor din zona transportului de calatori. Cee ce ne desparte net de alte capitale este lipsa transportului urban pe calea ferata.
Ciudata 'intreprindere' creata in zona Aeroportului Henri Coanda, care transfera calatorii de la Otopeni la Gara de Nord mutandu-i din aerogara catre tren cu autobuze, nu este singura care creeaza senzatia de treaba neterminata.
E adevarat, nu toate capitalele europene si-au dotat aeroporturile cu terminale de cale ferata, insa majoritatea oraselor mari iti ofera alternativa deplasarii in siguranta cu un tren urban sau metrou de suprafata. De mai bine de zece ani se discuta despre proiectul conectarii Aeroportului Henri Coanda cu centrul Bucurestiului printr-o linie moderna de metrou. Costurile ultimei variante agreate de autoritati, care prevede realizarea a 11 statii, depasesc cu putin un miliard de euro.
Interesant este, insa, ca linia de metrou prevazuta pe directia Otopeni va dubla o alta linie ferata, construita la suprafata, si ale carei costuri de adaptare la nevoile unui metrou (tot de suprafata), inclusiv construirea unei statii in incinta aeroportului, sunt de 20 de ori mai mici fata de planul megaloman al Metrorex.
Citeste mai mult despre acest proiect
Citeste si
Afla noile masuri luate pe Aeroportul "Henri Coanda" Otopeni
Cine dezinformeaza in legatura cu fenomenul incalzirii globale
Rusii cumpara Grecia bucata cu bucata
"Bill Gates al Coreii de Sud", o poveste de succes
Otrava de pe rafturile cu produse pentru copii
Ce-si uita lumea prin camerele de hotel
Famiglia Goldman Sachs. Reteaua care influenteaza finantele mondiale