x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Milenialii și generația X vor fi motorul cererii de călătorii aeriene în următorul an

Milenialii și generația X vor fi motorul cererii de călătorii aeriene în următorul an

08 Iul 2021   •   19:35
Milenialii și generația X vor fi motorul cererii de călătorii aeriene în următorul an

Milenialii și generația X vor fi principalul motor al cererii de călătorii cu avionul în următoarele 12 luni, potrivit unei analize făcute de XTB.

Potrivit analizei făcute de Radu Puiu, Financial Analyst în cadrul XTB, casă de brokeraj listată pe Bursa de la Varșovia, companiile de turism și transport aerian sunt așteptate să se aprecieze în această vară, fiind considerat un domeniu care se va bucura de „redeschidere”. Pare că în niciun sector investitorii nu au asemenea așteptări ridicate cu privire la corelația dintre revenirea la normalitate și randamentele oferite de sector, constată Radu Puiu.

Dorinţa europenilor de a călători a marcat o creștere rapidă în ultima perioadă, existând o cerere puternică, în special pentru vacanțele cu avionul. Drept dovadă, studiul realizat de Flight Refund arată că 72% dintre cei chestionaţi intenţionează să facă cel puţin o călătorie până la sfârşitul lunii septembrie, ceea ce reprezintă cel mai ridicat nivel de la începutul realizării sondajului, în august 2020.

Analiza XTB atrage însă atenția că, pe de altă parte, Asociația Internațională a Transportului Aerian (IATA) a declarat că nivelul cererii de călătorii aeriene a pasagerilor a rămas redus în comparație cu nivelurile prepandemice, cifrele arătând că în luna mai s-a aflat la o distanță de 63% de performanța înregistrată în aceeași lună a anului 2019. Conform organizației, călătoriile internaționale sunt mult mai afectate de restricțiile actuale decât călătoriile pe piețele interne precum cele din China și Rusia. Această tendință este accentuată de cerințele diferite ale statelor precum testarea, care poate provoca un nivel ridicat de confuzie în rândul consumatorilor.

Pe lângă factorii de risc reprezentați de componența cererii, ritmul de redresare a industriei ar putea fi determinat și de nivelul ofertei, se mai arată în analiza XTB. Turismul local se confruntă cu o criză a forţei de muncă având în vedere că, de la începutul pandemiei, o parte considerabilă a angajaţilor din turism au rămas fără activitate și au fost constrânși să se orienteze către sectoarele economice mai puţin afectate de criza pandemică, cum ar fi curieratul, retailul sau construcţiile.

„Grecia, ca şi alte ţări europene în care turismul este vital pentru economie, se confruntă cu o provocare în procesul de relansare: lipsa forţei de muncă. Problema se datorează caracterului nesigur legat de durata şi condiţiile în care va avea loc sezonul turistic în contextul pandemiei. De obicei, locurile de muncă în turism sunt sezoniere şi presupun un program dificil. Şi în Germania sunt raportate dificultăţi în a recruta forţă de muncă pentru baruri şi restaurante pe măsură ce restricțiile au fost ridicate”, subliniază Radu Puiu.

În România, angajaţii din turism au printre cele mai mici salarii din economie. Salariile angajaţilor din această industrie au avut şi mai mult de suferit în 2020, având în vedere că sectorul a fost printre cele mai afectate de pandemie. Astfel, în septembrie 2020, un angajat din turism avea un salariu lunar mediu net de puţin peste 1.750 de lei, ceea ce reprezenta doar 52% din media pe economie. „Unul dintre elementele care au accentuat această lipsă de personal este reprezentat chiar de politicile guvernamentale de diminuare a impactului pandemic, populația preferând să recurgă la ajutoarele de stat”, precizează analistul.

Conform unui studiu recent realizat de YouGov, milenialii și membrii generației X vor fi principalul motor al cererii de călătorii aeriene în următoarele 12 luni, pe măsură ce companiile aeriene se redresează lent după impactul major. Milenialii au o pondere mai mare de 50% din populația totală care intenționează să călătorească pentru o vacanță și ocupă un procent și mai ridicat atunci când vine vorba despre călătoriile internaționale. Și datele recente de la Google arată că dorința de a călători este mai puternică ca niciodată după un an de restricții. Compania spune că cererea de căutare pentru călătorii în luna mai a crescut cu 270% comparativ cu luna mai 2020 și că 57% dintre oameni doresc să călătorească atunci când pandemia se va încheia.

De asemenea, un studiu Deloitte estimează o recuperare inițială lentă a călătoriilor de afaceri, urmată de o creștere bruscă.

„Deși multe companii din sectorul de turism au reușit să recupereze o parte din pierderile suferite la nivelul cotațiilor bursiere, există și cazuri în care acestea evoluează cu mult sub maximele prepandemice. O mare parte din acest sector poate fi considerat . Se presupune că, odată cu revenirea la normalitate, și industria turismului se va redresa și va funcționa ca înainte. Această presupunere este departe de a fi adevărată, fiind o industrie care pare transformată – investitorii ar trebui să se întrebe cât de adânci pot fi problemele structurale”, mai arată analistul XTB.

Radu Puiu susține că, totuși, nu putem presupune că activitatea va reveni la parametrii din trecut. Obiceiurile consumatorilor s-au schimbat de-a lungul pandemiei. IATA estimează o creștere cu o rată medie anuală de 3,7% în următorii 20 de ani a călătoriilor cu avionul. Există oportunități clare în acest sector, dar acestea tind să aibă o perspectivă pe termen lung, motiv pentru care investitorii ar trebui să se aștepte și la o mulțime de turbulențe în timpul acestei „călătorii”, concluzionează analiza.

Mediafax

×
Subiecte în articol: calatorii avion