x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Protestul cu 100 de TIR-uri în fața Guvernului s-a amânat, după negocierile care au avut loc marți

Protestul cu 100 de TIR-uri în fața Guvernului s-a amânat, după negocierile care au avut loc marți

de Diana Scarlat    |    28 Sep 2021   •   20:40
Protestul cu 100 de TIR-uri în fața Guvernului s-a amânat, după negocierile care au avut loc marți
Sursa foto: DIana Oros

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (C.O.T.A.R.) anunță decizia tuturor transportatorilor de a amâna participarea la  manifestația programată pentru mâine, miercuri, 29 septembrie. După transmiterea comunicatului de presă care anunța organizarea acțiunii de protest, Guvernul a invitat patronatele din transporturile rutiere la negocieri.

Promisiunile venite din partea Ministerului Finanțelor și ASF sunt ferme, în sensul eliminării impozitului diurnei șoferilor, care ar fi urmat să se aplice retroactiv, pentru ultimii cinci ani, dar și în legătură cu rezolvarea problemei plăților pe care asiguratorii nu le-au făcut, de mai multe luni, către șoferii care au ajuns în service-urile auto cu mașinile avariate, în urma unor accidente rutiere. De asemenea, avem promisiunea că se va interveni pentru oprirea creșterii nejustificate a prețurilor pentru polițele RCA. 

Toate organizațiile și asociațiile patronale - COTAR, UNTRR, FORT, APULUM, APTE 2002, ARTRI și ATM BUCOVINA – au anunțat astăzi organizarea unei ample acțiuni de protest, cu 100 de camioane în fața sediului Guvernului, pentru a cere soluționarea problemelor din Transporturi. Protestul era programat pentru mâine, miercuri, 29 septembrie, în intervalul orar 9.00-15.00, în Piața Victoriei, din Capitală, dar transportatorii au decis, în urma negocierilor de astăzi, să amâne acțiunile pentru o dată ulterioară, dacă promisiunile ministrului interimar al Finanțelor și ale președintelui ASF nu se vor concretiza, în cel mult două săptămâni.

Principalele problme pe care trebuie să le rezolve Guvernul, ASF, Consiliul Concurenței și Parlamentul  României, pentru a salva Transporturile, sunt: eliminarea impozitării diurnelor retroactiv, pe ultimii 5 ani; despăgubirile care nu li s-au plătit miilor de șoferi care au ajuns în service-urile auto, în ultimul an, și stoparea creșterii nejustificate a prețurilor pentru polițele RCA.

Acum 5 ani, fostul premier al României de la acea vreme, Victor Ponta, a dat amnistie fiscală pentru a rezolva aceeași problemă a diurnelor, tocmai pentru că era o scăpare din Codul Fiscal, dar nu s-a modificat nimic în legislație, iar astăzi avem din nou aceeași problemă. La începutul lunii august, toate organizațiile și asociațiile transportatorilor rutieri au cerut eliminarea acestei aberații fiscale care va avea ca rezultat eliminarea firmelor românești de transport de pe piața internă și internațională, dar politicienii au avut treburi mai importante de rezolvat, cu lupte interne din coaliția de guvernare și din interiorul partidelor. Îi invităm acum, după ce și-au rezolvat o parte din problemele interne, să ia decizii și pentru a stabiliza economia României.

Celelalte două probleme grave pe care ar fi trebuit să o rezolve până acum autoritățile statului sunt legate de polițele RCA, pe de o parte pentru că avem mii de cazuri în care românii încă nu și-au primit despăgubirile de la asiguratori, pe de altă parte, avem creșterea alarmantă și nejustificată a prețului poliței RCA.

Dacă aceste probleme nu se vor rezolva, în cel mult două săptămâni, acțiunile de protest vor fi organizate în toată țara, respectând numărul maxim de participanți. Se pot organiza proteste simultan, în sute de locuri din țară, cu zeci de mii de mașini.

 

Operatorii contestă studiul plătit de consiliile județene

 

O altă problemă pe care o au transportatorii rutieri de persoane este schimbarea legislației în legătură cu rutele interjudețene. Ei arată că s-au schimbat regulile jocului în timpul jocului, fără respectarea Legii dialogului social. Mai mult, firmele care acum operează pe traseele interjudețene și intrajudețene, după ce au câștigat licitațiile pentru atribuirea rutelor, apoi au beneficiat de prelungirea contractelor, acuză autoritățile de încercarea de a-i elimina de pe piață, prin acțiuni ilegale. Sunt județe unde firmele de transport acuză conducerea Consiliilor Județene de parteneriat ilegal cu anumiți clienți politici care i-au ajutat în campania electorală, iar acum se pregătesc să preia monopolul asupra transportului public din județe. Organizațiile patronale se pregătesc să dea statul în judecată pentru aceste intervenții în piață, cerând anchetarea modului în care s-au atribuit contracte către o firmă care a realizat un studiu recent în baza căruia s-au luat decizii de modificare a regulilor de participare la licitațiile pentru atribuirea rutelor intrajudețene. Acuzația pe care o aduc transportatorii acestei firme este că a falsificat studiul, drept pentru care se va cere contraexpertiză, în instanța de judecată, dar se va cere și o anchetă pentru stabilirea legalității atribuirii contractelor între Consiliile Județene și firma care a realizat studiul.

×
Subiecte în articol: COTAR