x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Modernizarea infrastructurii de transport, speranţe de 8 mld. euro

0
Autor: Adrian Stoica 06 Aug 2020 - 11:07
Modernizarea infrastructurii de transport, speranţe de 8 mld. euro Lucian Alecu Masini in trafic pe Soseaua Pipera din Bucuresti.


În perioada 2021-2027, bugetul estimat pentru Programul Operațional Transport (POT) este de 8,368 miliarde de euro, în creştere cu circa trei miliarde de euro faţă de 2014-2020, când România a avut la dispoziţie, prin Programul Operaţional Infrastructura Mare, 5,3 miliarde de euro. Investiţiile programului, care a fost lansat în dezbatere publică, vor viza 10 direcţii principale, din care cei mai mulţi bani, aproape două miliarde de euro, ar urma să fie alocaţi dezvoltării reţelei transeuropeane de transport (TEN-T) rutier.

Conform Raportului Forumul Economic 2019, România este pe locul 119 din 141 de ţări analizate în ceea ce priveşte calitatea infrastructurii rutiere. Dacă ne referim strict la Europa, atunci anul trecut eram pe ultimul loc în ceea ce priveşte numărul de kilometri de autostradă la 100.000 de locuitori, cu 848,12 km de autostradă din lungimea totală a reţelei de transport rutier de interes national, care era de17.091 km. Nici la transportul pe calea ferată lucrurile nu arată bine, serviciile oferite fiind necompetitive și neprofitabile. 

 

Investiţiile care vor fi realizate în perioada 2021-2027 vor fi orientate, în principal, spre continuarea celor demarate în 2014-2020.

 

Metrouri şi trenuri metropolitane, peste tot

 

O categorie importantă de proiecte va fi, în noua perioadă de finanţare, destinată creșterii capacității de transport pe calea ferată și introducerea de trenuri metropolitane. Regiunile vizate pentru introducerea trenurilor metropolitate sunt București-Ilfov, Cluj, Sibiu etc. De asemenea, finanțarea proiectelor de investiții în infrastructura de metrou va fi prioritară pentru descongestionarea transportului metropolitan în regiunea București-Ilfov. Toate proiectele privind extinderea reţelei de metrou sunt mult întârziate, iar cel mai bun exemplu este Magistrala 5 Eroilor - Drumul Taberei, unde licitaţiile au început în 2008, lucrările - în 2012, iar termenul de finalizare era 2015. În vara lui 2020 nimeni nu-şi mai asumă niciun termen pentru finalizarea lui. Se merge după expresia „Dumnezeu cu mila!”.


Modernizarea porturilor, mult întârziată

 

Proiectele în sectorul naval vor viza, cu precădere, porturile situate pe rețeaua primară a României, fiind vorba despre Constanţa, Sulina, Tulcea, Galați, Brăila, Cernavodă, Călărași, Oltenița, Giurgiu, Corabia, Bechet, Calafat, Drobeta-Turnu Severin şi Moldova Nouă, se arată în proiectul pus în dezbatere. Pentru multe din aceste proiecte, cum ar fi cele referitoare la modernizarea porturilor Galaţi, Brăila, Olteniţa, Giurgiu, Corabia, perioada lor de implementare, conform Master Planului General de Transport, a expirat în 2018. 

 

 

Cele 10 priorități ale POT

 

- Îmbunătăţirea conectivităţii prin dezvoltarea rețelei TEN-T de transport rutier Total - 1.936 mil. euro;
- Îmbunătățirea conectivității prin dezvoltarea rețelei TEN-T de transport pe calea ferată - 1.096 mil. euro;
- Îmbunătățirea conectivității prin dezvoltarea infrastructurii rutiere - 350 mil. euro;
- Creșterea calității serviciilor de transport pe calea ferată - 350 mil. euro; 
- Îmbunătățirea mobilității prin creșterea capacității de transport pe calea ferată - 250 mil. euro;
- Îmbunătățirea conectivității cu metroul în regiunea București-Ilfov - 250 mil. euro;
- Creșterea gradului de utilizare a căilor navigabile și a porturilor - 200 mil. euro;
- Creșterea gradului de siguranță și securitate pe rețeaua rutieră - 100 mil. euro;
- Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal - 30 mil. euro;
- Asistență tehnică - 50 milioane euro.


Autostrăzi, doar pe hârtie

 

Proiectele de autostrăzi şi drumuri expres care vor fi finanţate prin noul POT vor fi, în general, cele care până acum trebuiau terminate. Vorbim aici despre autostrăzile Sibiu-Piteşti, Comarnic-Braşov, Craiova-Piteşti etc., care trebuia finalizate în 2020, potrivit Master Planului. Tot în această categorie mai putem aminti drumurile expres Ploieşti-Buzău, Bacău-Paşcani, Focşani-Bacău, Buzău-Focşani sau Paşcani-Suceava, care trebuiau finalizate în 2018. Ele sunt încă în chinurile facerii studiilor de fezabilitate.
 


 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Un important producător de vinuri din România a fost scos la licitație

Un important producător de vinuri din România a fost scos la licitație
Activele producătorului de vinuri Murfatflar sunt vândute pe bucăți de către lichidatorul judiciar. Cele mai valoroase sunt crama, care are un preț de pornire de 10 milioane de euro, şi cele 370 de ...

Iancu Guda, despre scumpirea EURO: Cursul se va duce spre 5,5 lei/eur, inflația va depăși 10%

Iancu Guda, despre scumpirea EURO: Cursul se va duce spre 5,5 lei/eur, inflația va depăși 10%
Analistul Iancu Guda consideră că menținerea majorării pensiilor cu 40% va provoca deprecierea monedei naționale, iar dobânzile la care statul român se împrumuta vor crește.   „Consecintele...

București, Ilfov și Timiș, motoare economiei în 2019

București, Ilfov și Timiș, motoare economiei în 2019
București, Ilfov și Timiș se află în topul celor mai puternice județe din România în funcție de cifra de afaceri din 2019 a companiilor înregistrate. În clasamentul județelor cu cele mai slabe rezultate de...

Florin Cîțu: Nu umblăm la veniturile cetățenilor, nu creștem taxe, nu băgăm taxe/ În acest moment ai nevoie să injectezi lichiditate în economie

Florin Cîțu: Nu umblăm la veniturile cetățenilor, nu creștem taxe, nu băgăm taxe/ În acest moment ai nevoie să injectezi lichiditate în economie
Guvernul nu va crește taxele, nu va modifica taxa unică și nu va reduce veniturile populației, în perioada actuală de criză economică, a afirmat, miercuri, ministrul Finanțelor Publice, Florin Cîțu, într-o co...

Leul pierde teren în fața euro și a dolarului! Ce valoare au atins principalele valute astăzi

Leul pierde teren în fața euro și a dolarului! Ce valoare au atins principalele valute astăzi
Moneda națională incepe ziua de miercuri, 23 septembrie 2020, in usoara pierdere fata de euro si de dolar. BNR a cotat marti euro la 4.8590, iar dolarul la 4.1404.Datele venite de la Banca Naţională indică...

Președintele ASF: BVB trebuie să devină un hub regional strategic pentru celelalte piețe financiare din spațiul sud-est european

Președintele ASF: BVB trebuie să devină un hub regional strategic pentru celelalte piețe financiare din spațiul sud-est european
Nicu Marcu, președintele ASF,  consideră că BVB are „nevoie de o lichiditate mai mare, iar aceasta se poate obține prin oferirea de active de calitate” și astfel piața de capital românească să devină...

Creșterea pensiilor cu 40% va afecta grav echilibrul bugetar al României

Creșterea pensiilor cu 40% va afecta grav echilibrul bugetar al României
“Creșterea pensiilor cu 40% este nesustenabilă în contextul pandemic dat, iar iresponsabilitatea parlamentarilor care au votat această majorare va conduce pe viitor la o povară bugetară greu de acoperit”, este...

Guvernul are bani de pensii, dar nu știe unde să-i caute

Guvernul are bani de pensii, dar nu știe unde să-i caute
Galerie Foto Parlamentul a decis ieri creșterea punctului de pensie cu 40%, adoptând în plen proiectul de rectificare bugetară, cu amendamentul introdus de PSD în acest sens. Pe lângă aceasta, urmează dublarea alocațiilor...

Marcu (ASF): Bursele din regiune, sursă integrată de finanțare

Marcu (ASF): Bursele din regiune, sursă integrată de finanțare
„Contează foarte mult valorile individuale și sunt remarcabile doar dacă sunt puse în valoare într-o construcție integrată, compatibilă cu cele mai bune practici internaționale”, a declarat Nicu Marcu,...

Prețul gazelor naturale pentru iarna 2020 / 2021 va fi similar cu cel din iarna precedentă pentru majoritatea consumatorilor casnici. Acoperirea consumului de gaze va putea fi asigurat din producția internă

Prețul gazelor naturale pentru iarna 2020 / 2021 va fi similar cu cel din iarna precedentă pentru majoritatea consumatorilor casnici. Acoperirea consumului de gaze va putea fi asigurat din producția internă
Piața de gaze naturale trece printr-o transformare puternică, care va continua și în perioada următoare. Vom asista la creșteri ale prețului gazului marfă față de prețurile actuale, fără ca această...

Două miliarde de euro pentru economia României, în următoarele șase luni

Două miliarde de euro pentru economia României, în următoarele șase luni
Mai multe domenii din economie urmează să beneficieze de circa două miliarde de euro, în următoarele șase luni. Banii provin din fonduri europene, după cum a precizat ministrul de resort, Marcel...

Începe construcția centurii orașului Târgu Jiu. Care este valoarea lucrărilor

Începe construcția centurii orașului Târgu Jiu. Care este valoarea lucrărilor
A fost semnat contractul în valoare de 207 milioane de lei, fără TVA, pentru construirea şoselei de centură a oraşului Târgu Jiu, arată Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere...

Avantajele unei platforme online de comparare a creditelor

Avantajele unei platforme online de comparare a creditelor
Obținerea unui împrumut a devenit din ce în ce mai ușoară datorită evoluțiilor recente din domeniul tehnologiei. Salturile spectaculoase ale tehnicii în materie de procesarea informației și în comunicații au...

Deficitul comercial al României ar putea ajunge la circa 19 miliarde de euro

Deficitul comercial al României ar putea ajunge la circa 19 miliarde de euro
Deficitul comercial al României se va ridica la circa 19 miliarde de euro în acest an, comparativ cu 17,3 miliarde de euro în 2019, potrivit președintelui Camerei de Comerț și Industrie a României (CCIR), Mihai...

BNR va acționa în funcție de provocările existente din cauza pandemiei

BNR va acționa în funcție de provocările existente din cauza pandemiei
Banca Naţională a României (BNR) va acționa în funcție de provocările existente din cauza pandemiei de coronavirus, de evoluția macroeconomică, de cea a inflației și a mediului extern, potrivit...
Serviciul de email marketing furnizat de