Hypermarketurile şi mall-urile se bat in oferte, promoţii şi in organizarea de evenimente deosebite in luna decembrie. Miza: dublarea vănzărilor şi a traficului de clienţi in magazin.
CADOURI - Centrele comerciale se bat in promoţii in luna decembrie
Hypermarketurile şi mall-urile se bat in oferte, promoţii şi in organizarea de evenimente deosebite in luna decembrie. Miza: dublarea vănzărilor şi a traficului de clienţi in magazin.
Cadourile şi cumpărăturile de Crăciun sunt in plină efervescenţă, iar comercianţii se aşteaptă la profi-turi cu aproape 50% mai mari decăt in perioada similară a anului trecut. "Pentru perioada Sărbătorilor de iarnă din acest an ne aşteptăm la vănzări cu 40%-50% mai mari faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut", spune Andreea Mihai, director de marketing Carrefour.
Â
VĂNZaRI. Există insă produse a căror vănzare este chiar şi de căteva ori mai mare decăt intr-o lună normală. Cele mai cumpărate sunt băuturile carbogazoase, apa, vinul, podoabele de Crăciun, cozonacii, ciocolata in formă de Moş Crăciun, carnea, produsele tradiţionale gata preparate, jucăriile, pachetele de cadouri, imbracămintea, electrocasnicele, televizoarele etc. "Pentru aceste categorii vănzările se pot dubla, tripla sau pot fi de 4-6 ori mai mari decăt intr-o perioadă normală", ne-a declarat reprezentantul Carrefour. Companiile contribuie din plin la creşterea vănzărilor, ele achiziţionează pachete de cadouri pe care le trimit partenerilor de afaceri. Mulţi comercianţi şi-au extins spaţiul de vănzare sau au adus noi branduri in complexele comerciale, acum de Sărbători. City Mall a construit o parcare pe o suprafaţă de 31.000 de mp, structurată pe 14 niveluri, care are şi funcţiune de comerţ. Parcarea este practic o extensie a spaţiului comercial care va oferi servicii financiare prin intermediul a patru bănci. Tot aici va funcţiona şi un supermarket Billa. In plus, de la etajul al 11-lea al clădirii se poate ajunge pe terasă de unde se poate admira imaginea Capitalei. Şi Billa din Titan şi-a extins suprafaţa de vănzare cu apropae 25%. Carrefour va deschide la 13 decembrie un hipermarket in Brăila, in urma unei investiţii de 25 de milioane de euro. Acesta va avea o suprafaţă de vănzare de 8.000 de metri pătraţi, iar centrul comercial din care face parte va mai include o galerie comercială şi un magazin cu produse electronice, electrocasnice şi IT&C Media Galaxy. Şi Mega Image a inaugurat luni, 10 decembrie, un nou magazin in Obregia, Bucureşti.
Â
STRATEGIE. Concurenţa dintre centrele comerciale aduce de Sărbători in interiorul complexelor distracţie şi voie bună. Oamenii simt nevoia să imbine utilul cu plăcutul, să facă cumpărături, dar să se şi distreze, spun reprezen-tanţii marilor complexe. Reprezentanţii City Mall, care implineşte doi ani de la lansare, au investit in decembrie peste 200.000 de euro in redecorarea şi in organizarea evenimentelor dedicate Sărbătorilor de iarna. Ei se aşteaptă ca traficul să crească in această lună cu 150%, faţă de o lună normală. "Teatrul Libelula va spune poveşti cu piraţi şi clovni, iar bulgăraşii de zăpadă vor veni şi ei la City Mall cu poveşti colorate cu multe premii. Şi pentru că are unde să işi parcheze renii, Moş Crăciun va fi prezent şi el in City Mall pentru a-i cunoaşte pe micuţii de aici. Toate aceste momente magice se vor intămpla la Castelul Poveştilor, o construcţie care are o inalţime de 12 metri şi o greutate de 3 tone", ne-au declarat reprezentanţii City Mall. La Domo, cine cumpără in decembrie poate plăti numai jumătate din preţ, restul banilor putănd fi rambursaţi in maximum şase luni, eşalonat sau in tranşe cu DAE 0%.
Campanii umanitare
Anchor Grup, compania care deţine mall-urile Plaza şi Bucureşti, s-a găndit să imbine distracţia cu acţiunile umanitare. Intre1 şi 23 decembrie, in Bucureşti Mall va fi amplasat un glob in interiorul căruia copiii vor putea vorbi cu insuşi Moşul, in timp ce in Plaza, un tren electric condus de către Moş Crăciun va fi instalat in jurul bradului. In schimbul a 10 lei, cei mici vor putea să călătorească cu trenul sau să intre in glob pentru a-l cunoaşte pe Moş Crăciun. Suma obţinută va fi donată copiilor defavorizaţi susţinuţi de Fundaţia Principesa Margareta a Romăniei şi de Organizaţia World Vision Romănia. Şi Carrefour derulează intre 1 şi 31 decembrie campania umanitară "Donează jucării care să aducă un zămbet pe faţa unor copii". Cine va dona o jucărie va putea cumpăra o alta din magazin cu o reducere de 10%.