x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Neîncrederea ne ţine departe de cumpărăturile online

Neîncrederea ne ţine departe de cumpărăturile online

de Alina Botezatu    |    12 Mai 2015   •   23:14
Neîncrederea ne ţine departe de cumpărăturile online
Sursa foto: freeimages.com

Riscul de fraudă la plata cu cardul îi opreşte pe români să achiziţioneze din spaţiul virtual. Jucătorii din piaţă spun că problema este falsă şi estimează altă atitudine.

La cumpărăturile online, 90% din plăţi se fac cash, la livrarea produsului, conform consultantului de comerţ electronic Liviu Taloi. „Este o problemă de încre¬dere redusă, dar este o percepţie uşor falsă. Când are de plătit un leu cu cardul, lumea îl dă, când are de plătit 1.000 de lei, nu, deşi riscul de fraudă este acelaşi, indi¬ferent de sumă. Dar, dacă la un magazin online mare facem o reducere de 5-10% la plata cu cardul, lumea se înghesuie”, a subliniat Liviu Taloi. Frauda în comerţul online din România este foarte mică, sub 1% din tranzacţii, potrivit SEPA. În plus, numărul de reclamaţii de anul trecut, aproximativ 3.000, reprezintă 0,02% din tranzacţiile online.

Marii retaileri sporesc încrederea clienților
În ultimii doi ani, cumpără¬torii şi-au modificat uşor percepţia faţă de comerţul online, după ce pe piaţă au intrat marii retaileri din spaţul fizic, precum Metro, Carrefour etc., potrivit consultantului Cosmin Costea. Comerţul online reprezintă 2-2,5% din cel fizic, respectiv aproximativ 1,3 miliarde de euro în acest an, conform lui Liviu Taloi.
 

×