Clienții companiilor de asigurări nemulțumiți de cuantumul despăgubirilor pot să apeleze la Entitatea de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Financiar Non-bancar (SAL-Fin). Sumele pe care păgubiții le primesc, în urma concilierilor intermediate sunt de multe ori sensibil mai mari față de cele oferite inițial de către asigurători.
Spre exemplu, un păgubit RCA a depus o cerere de despăgubire pentru suma de 112.313 lei, iar asigurătorul a oferit suma de 8.444 lei. Consumatorul nemulțumit de a solicitat o conciliere, iar în urma acestei proceduri, compania de asigurare a fost obligată la plata unei diferențe, în valoare de 103.868 lei, plus penalități de întârziere de 0,2% pe zi, se arată într-un comunicat transmis de SAL-Fin.
Într-un alt caz, societatea de asigurare a făcut o ofertă de despăgubire în valoare de 67.205 lei, iar în urma intervenției conciliatorilor SAL-Fin, a fost stabilită drept despăgubire suma de 94.755 lei.
Într-un alt dosar de daună totală, păgubitul RCA a primit, în urma concilierii SAL-Fin, suma de 32.737 de lei, față de 25.528 de lei cât fusese oferta inițială de despăgubire primită din partea firmei de asigurare.
SAL-Fin a primit, de la începutul anului, circa 1.100 de cereri de soluţionare a diferendelor cu firmele de asigurare, din care a rezolvat peste 600.