x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Un nou ajutor financiar de la 1 ianuarie 2024. Câți bani vor primi românii vulnerabili

Un nou ajutor financiar de la 1 ianuarie 2024. Câți bani vor primi românii vulnerabili

de Redacția Jurnalul    |    20 Dec 2023   •   23:00
Un nou ajutor financiar de la 1 ianuarie 2024. Câți bani vor primi românii vulnerabili

Guvernul a introdus o nouă formă de sprijin pentru românii aflați în dificultate de la 1 ianuarie 2024.

Ministerul Muncii a publicat, marți, un ghid pentru solicitanții venitului minim de incluziune, care va înlocui din 2024 venitul minim garantat și alocația pentru susținerea familiei.

Venitul minim de incluziune (VMI) promite să aducă o schimbare semnificativă în sistemul de asistență socială.

Noul program își propune să înlocuiască venitul minim garantat și alocația pentru susținerea familiei, oferind o abordare mai integrată și cuprinzătoare în sprijinirea persoanelor vulnerabile.

VMI constă în două componente principale: sprijin pentru incluziune și sprijin pentru familiile cu copii. 

Cuantumul ajutorului de incluziune se va calcula în funcție de venitul net ajustat al familiei sau al persoanei singure, iar în cazul celor fără venituri, suma maximă ajunge la 275 lei/lună per membru de familie sau 400 lei/lună pentru persoanele singure de peste 65 de ani. Pentru familiile cu copii, sprijinul financiar va fi determinat în funcție de veniturile familiei și numărul de copii.

Solictanții trebuie să depună o singură cerere pentru ambele componente, iar în funcție de veniturile și structura familiei să se stabilească dreptul fie la ambele componente, fie la o singură componentă a venitului minim de incluziune.

”Beneficiarilor de ajutor social și/sau de alocație pentru susținerea familiei li se recomandă ca pentru continuitatea acordării acestui tip de drepturi sociale să depună cererea până la 31 decembrie 2023, indiferent dacă familia/persoana singură va beneficia ulterior de una sau de ambele componente ale acestui beneficiu de asistență socială”, au transmis reprezentanții ministerului Muncii.

Cererea și documentele suport se înregistrează fizic sau electronic la Serviciul Public de Asistență Socială de la nivelul primăriei comunei, orașului, municipiului sau a sectorului Municipiului București, în a cărui rază teritorială beneficiarii au domiciliul sau reședința, ca și în cazul beneficiilor anterior acordate, potrivit antena3CNN.

×