In toate materialele publicitare, marile case de moda isi prezinta, in ultima vreme, creatiile vestimentare insotite de o poseta. Chanel, Dior, Hermes, Gucci si Louis Vuitton isi afiseaza produsele de marochinarie in vitrine. Si asta pentru ca poseta a devenit o afacere rentabila.
EVOLUTIE. "Posetele au devenit marea afacere a momentului", declara pentru AFP Rose Marie Bravo, presedinte director general la Burberry. "Inainte, femeile cumparau o poseta o data la zece ani. Azi, ele cumpara mai degraba zece posete pe an", spunea aceasta. Casa italiana Gucci, a carei productie de baza este marochinaria, a realizat in 2003 circa 50% din cifra sa de afaceri (1,52 de milioane de euro in total) cu produse din piele si doar 14% cu produse prÃşt-Ã -porter. Aceeasi poveste si la Hermes, unde posetele si gentile reprezinta 38% din vanzarile din 2003, in crestere cu 20% fata de 2002. EXPLICATIA. Sidney Toledano, presedinte director general al Dior couture, spune ca poseta este produsul care are cea mai mare rentabilitate. Exista chiar si o adevarata batalie intre companii pentru a angaja designeri specializati in crearea lor. Pentru ca, sa nu uitam, posetele, ca si pantofii sau ochelarii, sunt si ele semne vizibile de lux, chiar mai mult decat un taior ascuns sub un impermeabil si au o durata de viata mai mare decat un produs de vestimentatie. (Marina Constantinoiu)Citește pe Antena3.ro