x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Operatorul feroviar austriac OBB nu este interesat să preia CFR Marfă

Operatorul feroviar austriac OBB nu este interesat să preia CFR Marfă

19 Ian 2010   •   00:00

Österreichische Bundesbahnen (OBB) - nu este interesat de achiziţia CFR Marfă şi nici să intre pe piaţa transportului de călători, urmărind, pentru perioada următoare, consolidarea poziţiei sucursalei Rail Cargo, pe care a deschis-o anul trecut în România.

"Rail Cargo Austria (RCA, divizia de marfă a grupului OBB - n.r.) nu este interesată de achiziţia CFR Marfă. Colaborarea dintre RCA şi CFR Marfă este bună şi avem alte planuri strategice în România. În prezent, compania îşi stabilizează propria sucursală de marfă din România. Suntem încrezători că Rail Cargo va avea o performanţă bună pe piaţa românească în următorii ani. Nici Căile Ferate Austriece (OBB) nu sunt interesate momentan să intre pe piaţa de transport de pasageri. Pieţele noastre de interes sunt în jurul Austriei", a comunicat OBB.

Contactaţi de Mediafax, reprezentanţii grupului Deutsche Bahn au evitat un răspuns privind intrarea pe piaţa românească a transportului ferovor de călători sau o eventuală achiziţie a CFR Marfă.

"Suntem în contact cu multe companii din Europa şi colaborăm eficient. Acum vrem să consolidăm poziţia unei companii pe care am cumpărat-o înainte de criză în Polonia. În contextul crizei, credem că acum este momentul consolidării afacerilor. Mereu au fost zvonuri legate de achiziţii, dar noi preferăm să nu comentăm astfel de afirmaţii. Referitor la CFR Marfă şi România dorim să nu comentăm speculaţiile apărute în presă", au spus reprezentanţii Deutsche Bahn.

Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Radu Berceanu, a declarat săptămâna trecută că Deutsche Bahn şi OBB sunt interesate să intre pe piaţa din România.

Întrebat dacă aceste companii vor să preia CFR Marfă, Berceanu a evitat un răspuns direct, explicând însă că Guvernul trebuie să aibă pregătite toate procedurile pentru momentul în care piaţa îşi va reveni şi va creşte interesul investitorilor.

Rail Cargo Austria a intrat pe piaţa românească a transportului feroviar de mărfuri în luna iunie a anului trecut. Compania intenţionează să efectueze curse regulate, pe coridorul IV paneuropean, respectiv Curtici-Simeria-Braşov-Bucureşti-Constanţa.

La sfârşitul lunii iulie a anului trecut, directorul general de la acea dată al CFR Marfă, Călin Graţian, a fost recrutat de compania austrică pentru a lucra la sucursala din România a Rail Cargo.

Deutsche Bahn este prezent pe piaţa din România din 1992 prin intermediul unei sucursale ale diviziei de marfă DB Schenker, care a finalizat anul trecut preluarea firmei de transport şi expediţii Romtrans.

Programul de restructurare a CFR Marfă, aprobat de Guvern, stabileşte că în acest an vor fi reduse cheltuielile de funcţionare ale companiei cu peste 217 milioane lei (52,4 milioane euro) prin diminuarea numărului de personal, sistarea primelor, îngheţarea salariilor şi repararea materialului rulant prin filialele proprii.

Din totalul reducerii estimate de cheltuieli, 172 milioane lei vor fi tăiate prin diminuarea numărului de personal concomitent cu menţinerea şi în anul 2010 a măsurii de suspendare a primelor şi tichetelor de masă şi îngheţarea salariilor.

CFR Marfă va disponibiliza în acest an 6.700 de angajaţi.


Mediafax


×
Subiecte în articol: redactie