Parlamentul European a decis, la sfârşitul săptămânii trecute, reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră provenind de la autoturisme noi cu 37,5% şi cu 31% pentru camioane uşoare noi până în 2030. Producătorii ale căror emisii medii vor depăşi limitele impuse vor trebui să plătească o taxă pe emisiile în exces. Până în 2023, Comisia Europeană va evalua dacă aceste taxe vor putea fi folosite pentru a finanţa tranziţia către o mobilitate bazată pe emisii reduse de carbon. Datele Agenţiei Europene de Mediu arată că, din toate mijloacele de transport din UE, transportul rutier generează cea mai însemnată proporţie de emisii de gaze cu efect de seră, circa 73% în 2016 şi este responsabil de aproximativ 20% din totalul emisiilor la nivel european. Potrivit unui raport elaborat de Fundaţia Europeană pentru Climă (European Climate Foundation - ECF) şi Cambridge Econometrics, transformarea flotei de camioane din Uniunea Europeană din maşini cu motoare pe bază de motorină în modele electrice sau care funcţionează cu hidrogen ar reduce consumul de petrol cu până la 11 miliarde de barili până în 2050, adică echivalentul a doi ani de importuri.