Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România are nevoie de încă 200 milioane euro pentru a finaliza lucrările de extindere la patru benzi a Centurii de Nord şi Sud a Capitalei, a declarat, Marin Ionescu, director general adjunct al CNADNR.
"Anul acesta putem finaliza o bucată de 21 km din cei 109 între Chitila - Mogoşoaia - Otopeni şi Voluntari, inclusiv trei poduri din patru, dacă mai primim 25 milioane euro", a spus Ionescu.Acesta a precizat că pentru aceşti 21 km sumele alocate în acest an ajung doar până la sfârşitul lunii iunie, iar compania speră fie ca Banca Europeană de Investiţii să finanţeze o parte a lucrărilor, mai ales că Centura este împărţită în şase tronsoane, fiecare având câte un consorţiu care se ocupă de lucrări.
"Pentru finalizarea la cheie a Centurii mai avem nevoie în total de 200 milioane euro, până acum sumele investite ridicându-se la 40 milioane euro", a spus Marin Ionescu.
Oficialul a precizat că sumele alocate în prezent la bugetul CNADNR permit finanţarea a doar 40% din exproprierile necesare pe Centura de Sud a Capitalei şi doar a 13% din exproprierile necesare pentru Centura de Nord a Capitalei.
Lucrările la centurile de nord şi sud ale Capitalei la nivel de autostradă vor costa peste două miliarde de euro, de trei ori mai mult decât estimările iniţiale din studiile de fezabilitate realizate în perioada 2002-2004, din cauza creşterii de peste 60 de ori a preţului terenurilor ce urmează să fie expropriate."Costurile pentru realizarea inelului de centură au crescut cu circa 25% din valoarea iniţială deoarece în studiile de fezabilitate nu erau cuprinse elemente importante de siguranţă rutieră", a explicat Marin Ionescu.
Nu sunt bani la buget
"Faţă de cât am cerut, ni s-a aprobat 21% pentru investiţii [I 17% pentru reparaţii", a spus Ionescu.
Trei consorţii vor realiza lucrările de extindere la patru benzi a Centurii de Sud a Capitalei, care vor costa peste 68 milioane de euro. Pe primul tronson, între kilometrii 23 şi 33, lucrările vor fi realizate de consorţiul Delta ACM - Tehnologica Radion, pentru 20,96 milioane euro. Contractul va avea o durată de 24 de luni, la care se adaugă patru luni şi 20 de zile pentru proiectare.
Tronsonul al doilea, între kilometrii 33 şi 43, va fi realizat de asocierea Euroconstruct - Romstrade, pentru 26,86 milioane euro. Contactul va dura 24 de luni, la care se adaugă două luni pentru proiectare.
Ultimul tronson, între kilometrii 43 şi 55, va fi construit de asocierea Straco - SCT, pentru 20,35 milioane euro. La cele 24 de luni pentru execuţie se adaugă 15 zile pentru proiectare.
Termenul de finalizare a lucrărilor este de 2010 pentru toate cele trei tronsoane.