x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Petrecere, caut sala

Petrecere, caut sala

16 Dec 2004   •   00:00

Romanii obisnuiesc sa lase totul pe ultimul moment, chiar si cand in discutie este distractia.


ADRIAN MIHAI

ORIGINALITATE. Organizatorii se straduiesc sa faca astfel incat doua petreceri sa nu semene intre ele niciodata
La jumatatea lui decembrie, organizatorii de petreceri de Craciun inca mai primesc cereri din partea companiilor pentru a pune la cale un eveniment special de Sarbatori. Iar acesta trebuie in general sa se consume pana in 20 decembrie, pentru ca dupa aceasta data toata lumea pregateste sarbatoarea din familie. Locatiile mari, importante, sunt de obicei deja ocupate. Ideal ar fi ca planificarea sa inceapa de prin august sau macar de la inceputul lui noiembrie. Un avantaj al celor care se pregatesc din timp este posibilitatea de a negocia preturile, ne spune Geanina Cristian, coordonator de evenimente la firma No Surprises. Daca te grabesti si abia mai gasesti o locatie de inchiriat, nu mai ai cum sa ceri si un pret mai mic. Cand apeleaza la o firma organizatoare, beneficiarul nu mai trebuie sa aiba alta grija decat sa dea comanda si sa plateasca factura.

COSTURI. Petrecerea in care Mosul vine cu cadouri la copiii angajatiilor se organizeaza de obicei la sediul firmei. Un spectacol de papusi costa 200 euro, iar "onorariul" unui clovn sau al unui Mos pentru trei ore se ridica la 70-80 de dolari. Parintii au petrecerea lor, la marile hoteluri din Bucuresti sau chiar in afara Capitalei. Aproape 80% dintre clienti sunt filialele romanesti ale firmelor multinationale. "Ele stiu exact ce vor, ce sa ceara si cum sa ceara", spune Cristian.

SERVICII. Pentru acest decembrie, No Surprises va avea in grija distractia a 700 de copii si 1.400 de adulti. Cea mai mare petrecere organizata de firma a avut aproape 900 de invitati. Ea s-a desfasurat insa vara, in aer liber. Cea mai scumpa face cam 30.000 de euro si include cazarea, mancarea si distractia pentru un grup de 150 de persoane, timp de doua zile, undeva in afara Bucurestiului. Firma nu refuza insa nici comenzile mici, cum ar fi o simpla decorare a unei locatii. Elementul-cheie al unei afaceri de organizare de petreceri este capacitatea de a identifica dorintele clientilor pentru a le propune ceva care sa li se potriveasca, este de parere Cristian. Ca sa-si mareasca profitul, organizatorii incearca sa efectueze cat mai multe activitati, fara a mai apela la furnizori. Decoratiunile si logistica se pot asigura intern, dar pentru catering si echipamentele tehnice se apeleaza la alti parteneri. Piata este interesanta, iar concurenta este diversa. Unele firme de catering au tentative de a trece si la activitatea de organizator. De asemenea, printre activitatile firmelor de relatii publice se numara si organizarea de petreceri.

NECONVENTIONAL
Chiar si cererile venite cu o zi inainte de eveniment pot fi onorate, in functie de situatie, ne spune Alin Caraman, director general al EventTeam. Locatii neconventionale, cum ar fi foaierul unui teatru, mai sunt inca de gasit si pot fi solutii foarte bune in lipsa salilor de intalniri de la hotelurile mari, apreciaza Caraman. Cea mai scumpa petrecere organizata la sfarsit de an a avut aproape 800 de invitati si a costat 70.000 de euro. In pret au intrat catering-ul, distractia si transportul. Reteta clasica a unei petreceri cuprinde un MC, muzica, festivitatea de decernare a premiilor anului si eventual un concurs de Miss. Cu toate acestea, organizatorii se straduiesc sa faca in asa fel incat sa nu semene doua petreceri una cu cealalta. Firma castiga in mod indirect de la client, fara sa-i ridice preturile acestuia. Spre exemplu, in acest decembrie, firma are 50 de petreceri. Astfel, pentru ca apeleaza des la furnizori, acestia le acorda discount-uri, acesta fiind de fapt beneficiul firmei organizatoare.
×
Subiecte în articol: economic petreceri