Înmatriculările Dacia în Uniunea Europeană (UE) au urcat în primul semestru cu 28,6%, înregistrând cel mai puternic avans din Europa, într-un moment în care vânzările de autoturisme au crescut pentru prima oară în ultimele 14 luni, semnalizând ieşirea din criză.
Dacia a înregistrat cele mai mari creşteri ale înmatriculărilor din Europa în primele şase luni din 2009, în avans cu 28,6% faţă de nivelul corespunzător al anului trecut, până la 117.131 de unităţi, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). În primul semestru din 2008, înmatriculările Dacia au fost de 91.083 de autoturisme. În iunie, acestea au fost în cazul producătorului român de 17.154 de maşini.
Performanţa constructorului de la Piteşti vine în momentul în care vânzările auto au crescut în UE, Islanda, Norvegia şi Elveţia pentru prima oară în ultimele 14 luni, datorită stimulentelor financiare din programele europene de tip "Rabla", transmite Reuters. Vânzările de autoturisme noi au crescut cu 2,4% în iunie faţă de luna corespunzătoare a lui 2008, până la 1.461.859 de vehicule, pentru prima oară în ultimele 14 luni.
OPRIREA "RABLELOR"
Producătorul german de automobile de lux BMW a anunţat că tot ce a fost mai greu a trecut pentru sectorul high-end şi compania este gata să crească producţia în următoarele şase luni.
Analistul Stuart Pearson, de la Credit Suisse, a declarat că "motivul pentru care datele încep să arate mai bine de acum încolo este pentru că anul trecut, în această perioadă a anului, vânzările auto au început să scadă abrupt. Veţi vedea vânzări europene din ce în ce mai sănătoase, dar n-ar trebui să fiţi înşelaţi. Cred că declinul, probabil, s-a stabilizat. Dar creşterea vânzărilor este pur legată de rable, iar întrebarea este cum vor ieşi cu bine când aceste scheme de ajutor nu vor mai exista", a spus el.
DEZASTRU PE PIAŢA ROMÂNEASCĂ
Piaţa auto autohtonă a înregistrat, însă, al şaselea declin din Europa, de 58%, de la un nivel de 149.803 autoturisme la doar 62.620 de unităţi. La nivelul lunii iunie, piaţa românească era abia a 14-a din UE, faţă de locul al nouălea ocupat în iunie 2008. La nivelul Uniunii Europene, piaţa s-a restrâns cu 10,8%, de la 8,125 milioane la 7,249 milioane de automobile.
Germania este în continuare cea mai mare piaţă auto din Europa, cu peste 2 milioane de autoturisme noi înregistrate în primul semestru, în urcare cu 26,1% faţă de perioada similară. Aceasta este urmată de Franţa şi Italia. La nivel de grup, Volkwagen şi-a păstrat poziţia de lider, cu 1,591 milioane de maşini noi înmatriculate în primele şase luni, în scădere cu 3,1% faţă de primul semestru din 2008.
Citește pe Antena3.ro