"Industria de food service a închis anul 2021 la un nivel record de 5,66 de miliarde de euro, însă creşterea se datorează în primul rând segmentului de food delivery, care a adus mulţi consumatori noi în categorie. Spre finalul anului trecut au început să scadă comenzile de acasă, fiind înlocuite cu cele de la birou, iar apetitul consumatorului de a comanda de la branduri cu care nu a interacţionat şi fizic se află pe un trend ascendent puternic", spune Florin Maxim, fondator Hospitality Culture Institute.
Lider pe piață este Glovo, urmat de Tazz şi foodpanda. Însă Glovo a achiziționa la începutul anului foodpanda.
"Din punctul de vedere al modalităţii de plată, cash-ul recâştigă din terenul pierdut în timpul pandemiei, ceea ce face să fie şi mai surprinzătoare creşterea agresivă a numărului de români care nu mai lasă tips în locaţie sau la delivery. Astfel, în doar un an, procentul celor care nu lasă tips s-a triplat, ajungând la 32%", explică acesta.
Totodată, românii cheltuie mai mulți bani pe serviciile alimentare dar 59% din piață este reprezentată de bonuri cu valori între 21-50 de lei. Sectorul gastro din supermarketuri crește cu 30% pe an.