x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Pierderi pe DN1 - Semafoarele si lucrarile de reabilitare pagubesc agentiile

Pierderi pe DN1 - Semafoarele si lucrarile de reabilitare pagubesc agentiile

de Iohanna Onaca Purdea    |    Elena Stan    |    18 Apr 2006   •   00:00
Pierderi pe DN1 - Semafoarele si lucrarile de reabilitare pagubesc agentiile

Traficul rutier ingreunat de la Bucuresti spre Aeroportul Henri Coanda provoaca pierderi de sute de mii de euro pentru agentiile de turism.

La un grup de 40 de persoane, pierderile ajung la 200.000 de euro. Turistii straini au un sistem de asigurare foarte bine pus la punct. Daca acestia sunt japonezi, atunci e si mai grav. Pe langa despagubirile pe care trebuie sa le platim nu pentru o zi, ci pentru doua-trei, vom fi obligati sa inapoiem si banii pentru excursie, a explicat Gheorghe Fodoreanu, presedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT). El a mai spus ca imaginea turismului romanesc va avea de suferit, avand in vedere evenimentele petrecute nu demult, vezi gripa aviara si inundatiile. "Ratarea curselor de zbor au loc din cauza podului la care se lucreaza de mai bine de doi ani si din cauza stopurilor care nu sunt sincronizate. Pentru agentiile de turism pierderile sunt imense. O noapte pe care si-o petrece aici un turist strain care pierde avionul costa in jur de 200 de euro. Noi trebuie sa le asiguram cazare, masa si sa le facem rezervare la avion", a spus Fodoreanu.

LARGIREA DN1. Autoritatile se straduiesc de vreo doi ani sa fluidizeze traficul in zona, deruland doua proiecte pentru largirea DN1. Primul, finantat de la buget, prevede largirea DN1 la sase benzi intre Baneasa, Aleea Privighetorilor si Pasajul Otopeni. Valoarea proiectului e de 26,86 de milioane de euro, lucrarile au inceput in octombrie 2005 si au termen de finalizare ianuarie 2007.

Celalalt proiect este impartit in trei sectiuni, cu o valoare totala de 22,6 milioane de euro, finantate de BIRD si guvernul Romaniei. Cele trei contracte prevad largirea la sase benzi a pasajului existent Otopeni (0,91 km), largirea portiunii intre pasajul Otopeni si Aeroportul Henri Coanda (3,24 km) si construirea unui pasaj denivelat nou si a unui nod rutier in apropierea aeroportului. Lucrarile ar trebui sa fie finalizate in iunie.

SESIZARE. Ministrul Transporturilor, Gheorghe Dobre, a solicitat firmei care construieste pasajul suprateran de la Otopeni sa urgenteze lucrarile pentru a le termina la sfarsitul lunii mai. El a dispus verificarea legalitatii conexiunii rutiere la DN1, realizata de proprietarii constructiilor din zona Baneasa, precum si verificarea legalitatii amplasarii unui semafor in apropierea unui centru comercial, la iesirea din Bucuresti pe DN1.

×
Subiecte în articol: economic