Documente incluse pentru facilitarea procesului de amnistie fiscală
Prin intermediul serviciilor Poştei Române, contribuabilii vor primi la domiciliu două documente importante: „Notificarea privind intenţia de a beneficia de anularea unor obligaţii bugetare” și „Cererea privind anularea unor obligaţii bugetare”. Mai mult, curierii poştali vor prelua de la domiciliul contribuabililor plicul cu documentele completate și le vor expedia către organul fiscal central competent, potrivit Agerpres.
Posibilitatea de plată directă prin Poșta Română
Conform unui comunicat oficial, contribuabilii care doresc să achite obligaţiile bugetare restante pot face acest lucru prin intermediul Poştei Române. Plata se poate efectua fie la domiciliul fiscal al contribuabilului, fie la oficiul poştal, utilizând numerar sau carduri bancare. Această opţiune vine ca parte a facilităţilor fiscale prevăzute de Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 107/2024.
Amnistia fiscală: Ștergerea penalităţilor pentru plata datoriilor principale
Ordonanţa de Urgenţă nr. 107/2024 oferă contribuabililor oportunitatea de a beneficia de ștergerea dobânzilor și penalităţilor aferente obligaţiilor restante, cu condiția achitării datoriei principale până la 25 noiembrie 2024. De asemenea, cei care au taxele la zi vor putea beneficia de anumite bonificaţii.
Poşta Română, operatorul naţional al serviciilor poştale, este deţinută de statul român prin Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, cu 93,52% din acţiuni, în timp ce Fondul Proprietatea deţine 6,48%.