Potrivit ZF, în vederea creşterii tranparenţei şi a comunicării cu mediul de afaceri şi cu cetăţenii Agenţia Naţională de Administrare Fiscală a elaborat raportul menţionat anterior, care este structurat în două părţi:
1. Principalele deficienţe constatate ca urmare a acţiunilor de control
2. Cele mai frecvente întrebări adresate de contribuabili.
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală are următoarele obiective strategice:
- îmbunătăţirea serviciilor oferite;
- soluţii digitale integrate;
- prevenirea şi combaterea evaziunii fiscale;
- eficienţă şi transparenţă.
În continuare, prezentăm o parte dinte deficienţele identificare de Fisc în primele şase luni ale acestui an:
contribuabilii au evidenţiat, în actele contabile sau în alte documente legale, cheltuieli care n-au avut la bază operaţiuni reale ori au evidenţiat alte operaţiuni fictive în scopul sustragerii de la plata obligaţiilor fiscale;
contribuabilii nu au evidenţiat, în tot sau în parte, în actele contabile ori în alte documente legale, operaţiunile comerciale efectuate sau veniturile realizate, în scopul sustragerii de la plata obligaţiilor fiscale;
cazuri în care au fost înregistrate livrări fictive;
Cazuri în care societăţi înregistrate în scopuri de TVA, emit facturi în baza cărora alte societăţi (aparent clienţi) îşi deduc TVA, fără ca emitentul să îşi îndeplinească obligaţiile declarative şi/sau de plată.
(sursa: Mediafax)