România pierde anual 3,6 miliarde de lei şi 26.000 de locuri de muncă din cauza contrafacerii de produse, conform unui studiu realizat de Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală (EUIPO). Până acum au fost analizate nouă mari sectoare: produse cosmetice şi de îngrijire personală; îmbrăcăminte, încălţăminte şi accesorii; articole sportive; jucării şi jocuri; bijuterii şi ceasuri de mână; genţi de mână; muzică înregistrată; băuturi spirtoase şi vin; produse farmaceutice.
„România este a doua dintre ţările cele mai afectate de pierderi de vânzări din cauza contrafacerii (mai mult decât dublul mediei UE). Medicamentele reprezintă sectorul cel mai afectat, vânzările pierdute reprezentând 16,6 % din vânzările legitime, ceea ce înseamnă de patru ori mai mult decât media UE ", conform studiului EUIPO. Din cauza contrafacerilor și piratării, la nivelul UE se pierd în fiecare an peste 80 miliarde de euro și aproape 800.000 de locuri de muncă.
„Sperăm ca rezultatele seriei noastre de studii să ajute consumatorii să ia decizii în cunoştinţă de cauză. Acest lucru este cu atât mai important în această perioadă a anului, când cetăţenii fac cumpărăturile de Crăciun şi aleg cadouri pentru cei dragi”, a transmis directorul executiv al EUIPO, António Campinos.