x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Proiect - CFR Marfă va moderniza locomotive

Proiect - CFR Marfă va moderniza locomotive

06 Iun 2008   •   00:00

CFR Marfă intenţionează să înfiinţeze pînă la sfîrşitul anului două firme mixte, cu Promat Craiova şi Remarul 16 Februarie Cluj-Napoca, pentru a moderniza şi repara parcul de locomotive, a declarat Liviu Bobar, directorul general al operatorului de transport feroviar



CFR Marfă intenţionează să înfiinţeze pînă la sfîrşitul anului două firme mixte, cu Promat Craiova şi Remarul 16 Februarie Cluj-Napoca, pentru a moderniza şi repara parcul de locomotive, a declarat Liviu Bobar, directorul general al operatorului de transport feroviar. "La ora actuală, CFR Marfă modernizează parcul de locomotive atît la Promat, cît şi la Remarul 16 Februarie. Pentru că avem cîteva hale disponibile şi ei au fost dispuşi să colaboreze, ne-am decis să înfiinţăm cu fiecare dintre firme cîte o societate mixtă. Sîntem în faza de finalizare a studiilor de fezabilitate pentru a vedea în ce măsură sînt realizabile proiectele", a spus Bobar.

Finalizarea studiilor de fezabilitate este prevăzută pentru sfîrşitul lunii iunie. Firma rezultată din asocierea cu Promat urmează să modernizeze locomotivele electrice, iar parteneriatul cu Remarul 16 Februarie vizează recondiţionarea locomotivelor diesel. O locomotivă electrică nouă costă aproximativ 3,5 milioane de euro, în timp ce modernizarea uneia vechi costă cîteva sute de mii de euro, potrivit directorului CFR Marfă.
        
ACTIVE. În cazul ambelor societăţi, CFR Marfă va participa cu aport în natură reprezentat de spaţiile de producţie, iar Promat şi Remarul vor contribui cu numerar şi vor pune, gratuit, la dispoziţia noilor firme soluţia tehnică pentru modernizarea locomotivelor. "Noi ar urma să intrăm cu halele, iar cele două societăţi ar trebui să intre în asociere cu valoarea investiţiilor necesare. Nu am ajuns încă la faza cifrelor exacte, urmează ca valoarea halelor să fie stabilită", a precizat Bobar. Referitor la modul în care aceste asocieri ar putea influenţa procesul de privatizare a CFR Marfă, Bobar consideră că noile firme vor creşte valoarea companiei de stat prin scăderea costurilor. "Nu văd ce investitor nu ar aprecia faptul că are costuri mai mici datorită faptului că CFR Marfă va avea la îndemînă creşterea gradului de tehnologizare şi a gradului de ocupare a locurilor de muncă", a spus el.

×
Subiecte în articol: economic marfă