x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Publicitatea stradală a Capitalei, la cheremul oamenilor lui Udrea

0
Autor: Monica Andrei Capatos 18 Ian 2011 - 21:33
Publicitatea stradală a Capitalei, la cheremul oamenilor lui Udrea /Intact Images


147147-octavian-carare-intact-20091203130209003.jpgMinistrul Elena Udrea vrea să aibă sub control tot ce mişcă în Capitală. Dorinţele şi planurile sale au fost duse la îndeplinire încet, încet de su­balternii ascultători care-i execută ordinele. Una dintre dorinţele doamnei Udrea a fost să aibă în ograda sa publicitatea stradală a Bucureştiului, atât de pe domeniul public, cât şi de pe cel privat, fapt prezentat cu dovezi de Jurnalul Naţional încă de acum un an. Acum este la un pas de a obţine ceea ce a vrut sută la sută. Primii paşi au fost făcuţi la sfârşitul lui 2010, când Guvernul a adoptat în şedinţa din 23 decembrie Legea privind amplasarea şi autorizarea mijloacelor de publicitate. Iniţiativa evident că i-a aparţinut ministrului Dezvoltării Regionale şi Turismului. Legea stabileşte cadrul prin care autorităţile administraţiei publice locale vor elabora regulamentul local privind amplasarea mijloacelor de publicitate.

Înainte de a face acest act normativ, ministrul Turismului a preluat şi Inspectoratul de Stat pentru Construcţii. „Controalele referitoare la respectarea prevederilor acestei legi vor fi derulate de Inspectoratul de Stat în Construcţii. Instituţia poate dispune oprirea executării lucrărilor de amplasare a mijloacelor de publi­citate atunci când constată că acestea se realizează cu încălcarea dispoziţiilor legale, a cerinţelor privind asigurarea calităţii în construcţii, fără proiect tehnic ori pe baza unor autorizaţii nelegal emise”, potrivit unui comunicat al Ministerului Dez­voltării. Amplasamentele aflate în proprietatea sau administrarea unităţilor administrativ-teritoriale destinate montării mijloacelor de publicitate vor fi închiriate sau concesionate prin licitaţie publică organizată în condiţiile legii. Aşa spune legea doamnei Udrea, act normativ ce trebuie aplicat cât mai repede. În Bucureşti, publicitatea stradală era un serviciu ce aparţinea de primăriile de sector.

Conform noii legii, acesta va trece la Primăria Capitalei, dar nu oricum. Înainte ca ministrul Elena Udreade să pună pe hârtie legea mai sus amintită, muni­cipalitatea a redactat propriul regulament de publicitate. Acesta a fost în dezbatere publică, apoi introdus pe ordinea de zi a mai multor şedinţe ale Consiliului General. N-a avut succes.

Joi, 20 ianuarie, în prima şedinţă pe acest an, printre cele patru proiecte puse spre discuţie se afla şi acest Regulament pentru autorizarea, construirea şi amplasarea firmelor şi reclamelor publicitare. Conform proiectului, „licitaţiile vor fi organizat de municipalitate, dimensiunile construcţiilor publicitare, distanţele între acestea etc. se vor organiza în baza unor studii de amplasament, întocmite de Direcţia de Urbanism şi Amenajarea Teritoriului din cadrul Primăriei Bucureşti”.

Situaţia însă nu va rămâne aşa. Şedinţa Consiliului General de joi este convocată de consilierii generali ai PDL, subalternii doamnei Udrea. Planul este unul cunoscut de mult, acela de a modifica prin amendamente regulamentul aflat pe ordinea de zi în aşa fel încât totul să fie ţinut sub control. Mai exact, aleşii PDL vor să „îmbunătăţească” regulamentul, astfel încât orice banner, afiş publicitar să fie  autorizat de Consiliul General, după modelul PUZ-urilor, majoritatea aparţinând evident partidului portocaliu. Cu alte cuvinte, piaţa outdoor va fi la mâna PDL, orice aprobare stând în pixul oamenilor lui Udrea.

Reprezentanţii PNL în Consiliul General nu vor fi de acord cu acest proiect, criticând dur iniţiativele PDL.

„După modelul parcărilor Dalli – afacere de pe urma căreia a câştigat milioane de euro trăgând cu pensula linii pe asfalt – şefa PDL Bucureşti schimbă toate regulile din Bucureşti pentru a impune o singură firmă de publicitate stradală. Pentru şedinţa de joi, consilierii generali ai PDL au primit ordin să voteze un nou regulament de publicitate stradală. În spatele unei intenţii aparent benefice pentru Capitală se ascunde o afacere de peste 10 milioane de euro pe an”, ne-a declarat Andrei Chiliman, primarul Sectorului 1. Edilul ne-a mai precizat că printre modificările impuse de subalternii lui Udrea se mai află una importantă referitoare la viitoarele campanii electorale. „Se impune firmelor de publicitate să obţină avize pentru promovarea oricăror campanii publicitare de la o comisie a Consiliului General, controlată de majoritatea PDL. Practic, Elena Udrea îşi creează un avantaj zdrobitor în faţa oricăror contracandidaţi la orice tip de alegeri. Cu Elena Udrea la butoanele publicităţii stradale, oricărui contracandidat îi va fi practic imposibil să se promoveze prin publicitate stradală”, a mai precizat Chiliman.

Însă cu ajutorul PRM şi PNG-CD, consilierii PDL pot avea voturi suficiente pentru a-i îndeplini dorinţele ministrului Turismului şi Dezvoltării.

Dacă răsfoim proiectul făcut de municipalitate, aflat şi în dezbatere publică, conform acestuia vor fi interzise reclamele pe imobilele reprezentând sedii ale autorităţilor publice, pe garduri, cimitire, lăcaşuri de cult, parcuri şi grădini. Nu vor fi acoperite de panouri publicitare nici clădirile-monument istoric. Unele artere importante din centrul Capitalei nu vor mai fi decorate cu nici un fel de mash sau panou publicitar. Însă nimic nu este bătut în cuie. 

Citeşte mai multe despre:   observator

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Packaging design și ilustrație

Packaging design și ilustrație
Pentru început, cel mai bine ar fi să înțelegem corect termenii cu care operăm. Începem cu packaging design care în românește înseamnă pur și simplu design de ambalaj.   Da, termenul de packaging,...

”INOVALIMENT 2020” la final

”INOVALIMENT 2020” la final
Galerie Foto Astăzi a avut loc ceremonia de închidere a primei ediții a Târgului Internațional de Invenții și Inovații ”INOVALIMENT”, care s-a desfășurat online, în perioada 23-27 noiembrie. În cadrul târgului de...

Mai mulți retaileri au fost amendați pentru comercializarea de măști neconforme

Mai mulți retaileri au fost amendați pentru comercializarea de măști neconforme
Mai multe supermarketuri și farmacii au fost amendate pentru comercializarera de măști de protecție neconforme. Printre acestea se află Lidl, Kaufland, Mega Image, Auchan, Altex, Profi, Dedeman, DM, dar și...

Vaccinul împotriva COVID-19 ia din strălucirea aurului

Vaccinul împotriva COVID-19 ia din strălucirea aurului
Analizele efectuate de experții Autorității de Supraveghere Financiară au relevat faptul că, în ultima perioadă, cotația aurului pe bursele internaționale a scăzut brusc, pe fondul informațiilor referitoare...

România, printre țările UE care alocă cei mai puțini bani pentru cercetare și dezvoltare

România, printre țările UE care alocă cei mai puțini bani pentru cercetare și dezvoltare
România, Malta, Cipru, Letonia, Irlanda, Slovacia, Bulgaria și Lituania alocă cel mai puțin pentru dezvoltare și cercetare, arată datele publicate vineri de Oficiul European de Statistică (Eurostat). Astfel,...

Investitorii străini, speriați de pandemie

Investitorii străini, speriați de pandemie
Investițiile străine în România au scăzut la mai puțin de jumătate în 2020, față de 2019, atât ca valoare alocată, cât și - mai grav - ca număr de societăți înființate aici. Pe lângă mai vechile...

Panouri solare pentru HoReCa, nu și pentru populație

Panouri solare pentru HoReCa, nu și pentru populație
Industria ospitalității așteaptă de la Guvern ghidul solicitantului pentru a aplica pe noul program de sprijin, prin care hotelurile, pensiunile și restaurantele ar putea să-și monteze panouri solare. Prin...

Românul împrumută 6 lei la 10 ținuți în bancă

Românul împrumută 6 lei la 10 ținuți în bancă
Gradul de creditare, calculat ca raport dintre totalul împrumuturilor și cel al depozitelor bancare, a scăzut ușor în timpul crizei COVID-19. Județele sărace, cu economii scăzute, se dovedesc mai prudente...

Robotul care alege angajatul ideal

Robotul care alege angajatul ideal
Primul asistent virtual de recrutare din România a fost lansat pe piaţa de resurse umane. O platformă acționează ca un fel de robot care citește CV-urile solicitanților de joburi și selectează persoanele...

VIDEO. Cîțu: Deficitul după primele 10 luni este de 74,04 miliarde de lei, adică 7% din PIB

VIDEO. Cîțu: Deficitul după primele 10 luni este de 74,04 miliarde de lei, adică 7% din PIB
Galerie Foto Deficitul bugetar după primele zece luni din acest an este de 74,04 miliarde de lei, respectiv 7% din PIB, a anunțat joi, într-o conferință de presă, ministrul Finanțelor, Florin Cîțu. „Deficitul după...

Vânzările de mașini electrice vor crește cu 30% pe an, în următorul deceniu

Vânzările de mașini electrice vor crește cu 30% pe an, în următorul deceniu
Autovehiculele electrice vor înregistra un salt semnificativ în următorul deceniu. Vânzările acestora vor crește cu 30% pe an, ceea ce înseamnă că una din trei mașini noi, achiziționate la nivel gloval, va fi...

Ionuț Dumitru spune care sunt soluțiile pentru ieșirea din criza economică

Ionuț Dumitru spune care sunt soluțiile pentru ieșirea din criza economică
România are nevoie de o colectare ma bună de colectare a taxelor, și nu de creșterea impozitelor. Totodată, deficitul bugetar mare trebuie să scadă, iar impozitele nu trebuie nici să crească, pentru că asta ar...

Joc în lumea banilor   

Joc în lumea banilor   
Galerie Foto Educația financiară este esențială în formarea viitoarelor generații de adulți, dar România nu excelează deloc la acest capitol. Conform unui studiu al Băncii Mondiale, țara noastră ocupă locul 124 din ...

Terenurile agricole mari se pot vinde doar cu avizul MADR

Terenurile agricole mari se pot vinde doar cu avizul MADR
Vânzarea de terenuri agricole aflate în extravilan cu o suprafaţă mai mare de 30 hectare va fi atestată doar prin avizul final emis de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR), arată o ordonanță de...
Serviciul de email marketing furnizat de