Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) a semnat contractul de finanţare în valoare de 488,071 milioane de lei ( 120 milioane de euro) pentru reabilitarea DN1 H Zalău-Aleşd, din care circa 287,807 mil. lei constituie finanţare nerambursabilă CE, restul sumei fiind de la bugetul de stat, a anunţat vineri ministerul.
Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Sectorial "Transport " şi Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) au semnat, în data de 29 ianuarie şi respectiv 9 februarie, contractul de finanţare pentru proiectul "Reabilitare DN1 H Zalău-Aleşd", care are ca obiectiv reabilitarea a 69,334 km de drum naţional.Potrivit anunţului, prin implementarea acestui proiect se va asigura reabilitarea a 69,334 km de drum naţional, construirea a trei poduri noi şi reabilitarea a patru poduri existente. Astfel, se urmăreşte, în principal, reducerea timpului de călătorie a autovehiculelor, dintre Zalău şi Aleşd, de la 99 minute la 77 minute şi reducerea numărului de accidente rutiere cu 20%. Acest proiect a fost depus în cadrul Axei Prioritare 2 "Modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii naţionale de transport în afara axelor prioritare TEN-T, în scopul dezvoltării unui sistem naţional durabil de transport", DMI.2.1. "Modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii rutiere" şi are drept scop finanţarea lucrărilor necesare reabilitării DN 1H Zalău-Aleşd. Perioada de execuţie a lucrărilor pentru proiectul menţionat este septembrie 2010 - septembrie 2012, fiind urmată de perioada de notificare a defectelor între septembrie 2012 - septembrie 2014.
Reabilitarea DN 24 şi DN 24B va costa circa 155 milioane de euro
Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Sectorial "Transport "şi CNADNR au semnat recent contractul de finanţare pentru reabilitarea DN 24 şi DN 24B, care se ridică la valoarea de circa 633 milioane lei (circa 155 milioane euro).
Potrivit MTI, contractul de finanţare pentru proiectul "Reabilitare DN24, limita de judeţ Galaţi-Vaslui-Crasna, şi DN24B, Crasna-Albiţa" are ca obiectiv reabilitarea a 94,718 km de drum naţional. MTI mai arată că din valoarea totală a proiectului, circa 370 milioane lei constituie finanţare nerambursabilă acordată de Comisia Europeană din Fondul European de Dezvoltare Regională, restul sumei fiind asigurată de la bugetul de stat.
"Prin implementarea acestui proiect se va asigura reabilitarea a 94,718 km de drum naţional, construirea a nouă poduri noi, reabilitarea a 16 poduri existente, precum şi reabilitarea unui pasaj. Prin acest proiect se urmăreşte, în principal, reducerea timpului de călătorie a autovehiculelor, de la limita de judeţ Galaţi-Vaslui la Albiţa, de la 98 minute la 76 minute şi reducerea numărului de accidente rutiere cu 20%", se arată în comunicatul ministerului de resort.
Proiectul a fost depus în cadrul Axei Prioritare 2 "Modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii naţionale de transport în afara axelor prioritare TEN-T, în scopul dezvoltării unui sistem naţional durabil de transport", DMI.2.1. "Modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii rutiere" şi are drept scop finanţarea lucrărilor necesare reabilitării DN 24 şi DN 24B.
Perioada de execuţie a lucrărilor pentru proiectul menţionat este octombrie 2010 - octombrie 2012, fiind urmată de perioada de notificare a defectelor între noiembrie 2012 - noiembrie 2014.