Cum ieşim din criză? Reducem cheltuielile sau "tăiem de la angajaţi"? La aceste întrebări au răspuns ieri reprezentanţii mai multor companii care au participat la un "Interviu cu criza".
Cea mai importantă concluzie la care au ajuns intervievatorii crizei, fie aceştia angajatori, directori de resurse umane sau reprezentanţi ai sindicaliştilor, este că nu "din oameni" ar trebui "să se taie", ci din costurile suplimentare, iar companiile ar trebui să-şi gestioneze bugetele, chiar şi pe timp de criză, astfel încât să-şi stimuleze şi să-şi pregătească în continuare angajaţii.
Aceasta ar fi singura strategie firească de HR pe termen scurt, mediu şi lung, ţinând cont de faptul că orice criză trece, mai devreme sau mai târziu, iar de oameni va fi nevoie în continuare pentru dezvoltarea companiilor. Pe de altă parte, imaginea unei companii poate fi consolidată mai ales în astfel de situaţii în funcţie de felul în care angajatorii găsesc soluţii pentru angajaţi. Potrivit strategiei de criză realizată de Grupul APT în această perioadă companiile se pot salva printr-o reevaluare a resurselor, o schimbare de perspectivă, şi nu prin măsuri extreme cum ar fi reducerea salariilor angajaţilor pentru reducerea costurilor.
TRASĂ LA RĂSPUNDERE
"Din punct de vedere al membrilor noştri criza este cea care-i lasă fără locuri de muncă. Ce se întâmplă poimâine - este întrebarea pe care şi-o pun foarte mulţi, iar oamenii trebuie informaţi. Vor ieşi din criză cei care au capacitatea de a folosi resursa umană ca factor prioritar. Cei care îşi vor bate joc de oameni vor avea de pierdut", a declarat Bogdan Hossu, liderul "Cartel Alfa".
Valentin Păuna, director executiv HR Bancpost, a descris criza bancară, aşa cum o percepe din interior: "Industria în care am intrat acum doi ani era spectaculoasă, o industrie care creştea fantastic. În momentul de faţă, în România sunt în jur de 70.000 de bancheri. Ritmul de creştere în această ramură a fost de 10.000 de noi angajaţi în fiecare an. Criza înseamnă acum o stagnare a acestei pieţe. Angajări se vor mai face, dar nu în ritmul de până acum", a explicat acesta. Reducerea costurilor va afecta inclusiv resursele umane.
Florin Pogonaru, preşedinte AOAR, a explicat că în această perioadă, team buildingurile se vor desfăşura "în jurul maşinii de cafea", deoarece primele costuri la care companiile trebuie să renunţe sunt cele suplimentare. El a mai explicat şi faptul că reducerea de personal cu 30% în compania pe care o conduce a vizat exclusiv angajaţii aflaţi deja la vârsta de pensionare, pe care nu-şi mai permite să-i plătească la fel ca într-o perioadă normală.
Citește pe Antena3.ro