BUSINESS
Cand caldura te scoate din casa, afacerile se adapteaza si ele si il urmeaza pe consumator. Din aprilie-mai si pana in septembrie-octombrie, cele mai multe restaurante se muta-n strada.
ADRIAN MIHAI
Aparuta in urma cu aproape trei ani, terasa "La Ruinie - powered by Backstage" este una dintre cele mai mari din centrul Capitalei. Aproximativ 60% din afacerea firmei este reprezentata acum de activitatea din sezonul cald. In aceasta perioada, clubul aflat vizavi de terasa se deschide doar la sfarsit de saptamana. "In sezonul cald lumea nu mai vrea sa intre in interior. Terasa este o completare la Backstage", spune Gigi Coles, fost barman, devenit administratorul terasei si al clubului. "Aici erau foarte multe gunoaie. S-a investit destul de mult pentru ca a trebuit intai sa golim spatiul", povesteste Coles.
LA MAXIM. Acum, terasa are aproape 500 de locuri. Cu toate acestea, vinerea-sambata e un interval de doua ore in care se ocupa toate mesele, ne spune administratorul. Programul este nonstop. Exista de fapt o pauza de o ora, dar atunci nu sunt nici clienti. "Ne place ca vin oameni de toate varstele si toate categoriile. Sunt oameni care isi permit mult mai mult, dar vin aici pentru ca se simt bine. Am oameni la costum si la cravata, dar si altii in bermude", descrie Coles clientela localului.
IMAGINE IMBUNATATITA. In primul an, au incercat sa organizeze si concerte. Au renuntat insa pentru ca au ajuns la concluzia ca ar pierde clienti. "Printr-un concert nu pot impaca toate gusturile clientilor", considera managerul. Afacerea nu este asa de profitabila cum s-ar putea crede din exterior. "Anul acesta a fost foarte prost din cauza vremii. Cand ne era lumea mai draga, a inceput sa ploua", se plange Coles. Locatia centrala nu aduce numai clienti multi, dar si costuri. Taxa de ocupare a domeniului public se ridica la "cateva zeci de milioane". La costurile normale ale unei afaceri se mai adauga si cele legate de refacerea mobilierului si a decorului, pentru ca "romanii nu tin la frumos", dupa cum spune cu dezamagire managerul. Cu toate acestea, el vrea ca la anul "sa inverzeasca si sa infloreasca locul". "De la an la an am imbunatatit cate ceva, am adus ceva nou", declara Coles.
Citește pe Antena3.ro
PLOAIA ADUCE CLIENTI. La mare cautare mai este terasa si dupa ploaie. "Te poti astepta ca, dupa ce se termina ploaia, in urmatorul sfert de ora, sa se umple terasa. E aerul proaspat", explica seful de sala. Si, pentru ca venirea ploii sa nu indeparteze clientii, terasa a fost dotata cu un sistem de umbrele unite prin jgheaburi, astfel incat intreaga suprafata este acoperita. Anul viitor va fi instalat un sistem de conditionat aerul pentru exterior, bazat pe pulverizarea foarte fina a apei, la presiuni mari, ce va avea ca efect producerea unei senzatii de racoare.
ELECTRONIC
Comanda este introdusa de la calculatorul de pe terasa si iese la bucatarie, la bar sau la deserturi. In acest fel, chelnerii sunt in permanenta aproape de clienti. Daca cineva vrea ceva, nici macar nu trebuie sa ridice mana, doar intoarce capul si este servit", explica Stroe avantajele utilizarii sistemului informatic. Pentru amenajarea casei in restaurant investitia a fost de 300.000-400.000 euro, iar terasa nu a mai inghitit decat 20.000-30.000 euro.