x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

România pe poziţia 134 din 139 de state după calitatea drumurilor. The Economist reia povestea kilomerilor de autostradă de la noi

0
Autor: Mediafax 16 Aug 2011 - 15:17
România pe poziţia 134 din 139 de state după calitatea drumurilor. The Economist reia povestea kilomerilor de autostradă de la noi


Romania a avut candva peste 3.000 kilometri de autostrada, insa numai pe hartie, in proiectele lui Nicolae Ceausescu, in timp ce in realitate a fost construita numai o zecime, potrivit unui articol postat pe blogul publicatiei britanice The Economist.

In comparatie, Ungaria, tara cu o suprafata de peste doua ori mai mica decat Romania, are 1.100 de kilometri de autostrada.

Daca vrei sa descoperi Romania nu conduce, inchiriaza un elicopter. Acesta a fost sfatul pe care presedintele Traian Basescu l-a dat, in martie, unor potentiali investitori din regiunea Golfului Persic, se spune in articolul "Drumurile romanesti: Tristetea autostrazilor din Romania" postat pe blogul publicatiei.

"Nu am descoperit niciodata Romania asa cum am facut-o din elicopter", a spus presedintele, admitand ca infrastructura de transport a tarii este mult subdezvoltata.

Este cu siguranta o imagine trista. Cea mai mare parte a celor 300 de kilometri de autostrada din Romania au fost construiti in perioada comunista si varsta lor se vede. Drumurile care leaga Bucuresti de alte orase sunt foarte aglomerate. Trenurile se taraie la nu mai mult de 50-60 de kilometri pe ora, mai incet chiar decat atunci cand au fost construite caile ferate. Dunarea uimeste putinii turisti de pe vasele de croaziera cu imensitatile sale neexploatate.

Un raport al Forumului Economic Mondial plaseaza Romania pe pozitia a 134-a din 139 de state dupa calitatea drumurilor.

"Tara a avut odata peste 3.000 de kilometri de autostrada. Pe hartie, de fapt, proiectati la ordinele lui Nicolae Ceausescu, fostul conducator comunist al tarii. Cu greu s-a construit o zecime. Comparati cu tara vecina Ungaria, mai putin de jumatate suprafata Romaniei, care se mandreste cu peste 1.100 de kilometri de autostrada", se arata pe blogul The Economist.

In 2009, cei trei prezentatori ai popularei emisiuni britanice "Top Gear" au calatorit in Romania pentru a face o cursa pe autostrazi, numai ca sa afle ca pana la ora 11:00 dimineata au terminat drumurile. Doi ani mai tarziu situatia nu s-a imbunatatit prea mult. Cele cateva proiecte aflate in derulare progreseaza incet in cel mai bun caz.

Inca 21 de kilometri din Autostrada Soarelui, intre Bucuresti si Constanta, au fost finalizati in iulie. Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a promis ca micile parti ramase vor fi terminate pana in iunie anul urmator. Avand insa in vedere ca lucrarile la aceasta autostrada de 255 de kilometri au inceput cu peste 30 de ani in urma si ca cele mai dificile segmente, implicand constructia de poduri si viaducte, au fost finalizate in 1987, romanilor le poate fi iertat cinismul. Alte proiecte sunt, de asemenea, blocate, in cea mai mare parte din cauza lipsei banilor la bugetul de stat, care trebuie sa respecte limite de deficit prescrise de Fondul Monetar International si Uniunea Europeana.

"Ce nu a mers bine? Vinovatii evidenti sunt incetinirea economica si lipsa investitiilor. Adaugati la aceasta combinatie un amestec de coruptie a subcontractorilor care incearca sa reduca la minim respectarea normelor de siguranta, proceduri legale ineficiente in privinta exproprierilor si conflictele dintre politicieni", se arata in articol.

Analizati asa numita "Autostrada Transilvania", un proiect controversat de 415 kilometri, care leaga regiunea de Nord-Vest a tarii cu Bucurestiul si Ungaria. Guvernul a anulat recent contractul cu gigantul american Bechtel pentru constructia autostrazii. Semnat in 2004, cand Guvernul era condus de Adrian Nastase, fost premier judecat pentru coruptie, contractul a costat statul roman o suma impresionanta de 1,3 miliarde de euro. Doar 54 de kilometri de autostrada au fost construiti pana acum.

Cand a venit Traian Basescu la putere in 2004, guvernul pe care l-a numit a blocat contractul, acordat fara licitatie publica. De atunci, s-a tot incercat renegocierea contractului. Cresterea uriasa a penalitatilor din cauza intarzierii exproprierilor a adaugat la problemele Guvernului. Acum, insa, s-a ajuns la un acord. Bechtel va construi inca 60 de kilometri de autostrada pana in 2013, la un pret de 3,8 miliarde de euro. Constructia restului autostrazii va fi deschisa pentru alte companii.

Dificultatile legate de infrastructura ale Romaniei ar putea fi partial rezolvate cu ajutor de la Uniunea Europeana, numai daca ar fi tara in stare sa absoarba o parte mai mare din fondurile europene pe care le are la dispozitie. Statisticile oficiale arata ca proiectele din domeniul transporturilor au reusit sa atraga, pana in iulie, doar 2,87% din sumele alocate.

Chiar si atunci cand sunt platiti banii, lucrarile nu avanseaza destul de repede.

"Va voi taia capetele, daca intarziati lucrarile", a spus recent premierul Emil Boc la intalnirea cu muncitorii care incercau sa respecte temenul limita, stabilit pentru decembrie, al unei portiuni de autostrada intre Bucuresti si Ploiesti, se arata in incheierea articolului postat pe blogul The Economist.

Citeşte mai multe despre:   autostradă,   the economist,   drumuri proaste

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Poșta Română anunță investiții masive în modernizare și digitalizare

Poșta Română anunță investiții masive în modernizare și digitalizare
Compania Națională Poșta Română (CNPR) a anunțat joi demararea celei mai mari investiții din ultimele patru decenii pentru modernizare și digitalizare. Potrivit unui comunicat al companiei, Poșta Română a...

Bugetul Ministerului Educației a fost avizat favorabil. Toate amendamentele au fost respinse

Bugetul Ministerului Educației a fost avizat favorabil. Toate amendamentele au fost respinse
Bugetul Ministerului Educației a fost avizat favorabil de comisiile parlamentare reunite pentru învățământ, știință, tineret și sport, cu 21 voturi „pentru” și 12 voturi „împotrivă”. Toate...

Bugetul Ministerului Afacerilor Externe, avizat favorabil

Bugetul Ministerului Afacerilor Externe, avizat favorabil
Bugetul Ministerului Afacerilor Externe a fost avizat favorabil cu amendamente respinse, joi, în comisiile de specialitate. Ministrul Afacerilor Externe, Bogdan Aurescu, a declarat că bugetul alocat MAE pentru 2021...

Bugetul Ministerului Dezvoltării, 7,15 miliarde. Se va extinde rețeaua de creșe

Bugetul Ministerului Dezvoltării, 7,15 miliarde. Se va extinde rețeaua de creșe
Bugetul Ministerului Dezvoltării este de 7,15 miliarde de lei față de 5 miliarde de lei la începutul anului trecut, a anunțat ministrul Dezvoltării, Cseke Attila. Printre alte proiecte, va fi extinsă rețeaua de...

Bugetul Ministerului Transporturilor a fost avizat favorabil. Toate amendamentele au fost respinse

Bugetul Ministerului Transporturilor a fost avizat favorabil. Toate amendamentele au fost respinse
Bugetul propus pentru Ministerul Transporturilor și Infrastructurii în anul 2021 a fost avizat favorabil joi, fără amendamente, de comisiile de specialitate. Bugetul a fost avizat cu 18 voturi „pentru” și 12...

Alexandru Nazare, despre bugetul pe 2021: Majoritatea ministerelor au un buget mai mare față de 2020/ Nu putem să vorbim despre austeritate

Alexandru Nazare, despre bugetul pe 2021: Majoritatea ministerelor au un buget mai mare față de 2020/ Nu putem să vorbim despre austeritate
Ministrul Finanțelor, Alexandru Nazare, a afirmat, la prezentarea proiectului de buget în comisiile reunite de buget – finanțe din Parlament, că cele mai multe ministere au în acest an un buget mai mare față de ...

Bugetul Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării a primit aviz favorabil

Bugetul Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării a primit aviz favorabil
Bugetul Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării a primit, joi, aviz favorabil în Comisiile parlamentare reunite pentru tehnologia informației și comunicațiilor. „Bugetul total propus este de 1.924...

Vlad Voiculescu, la dezbaterile privind bugetul sănătății: Este nevoie să oprim risipa

Vlad Voiculescu, la dezbaterile privind bugetul sănătății: Este nevoie să oprim risipa
Ministrul Sănătății, Vlad Voiculescu, a declarat, joi, la dezbaterile privind bugetul sănătății din comisiile parlamentare de specialitate, că este nevoie să se oprească risipa. „Probleme vechi care se...

Romgaz raportează un profit cu 15% mai mare în 2020

Romgaz raportează un profit cu 15% mai mare în 2020
Romgaz raportează un profit net c 15,14% mai mare în 2020, față de anul anterior, ajungând la 1,25 miliarde de lei. Cu toate astea, cifra de afaceri a scăzut cu 19,79%, situându-se la 4,07 miliarde de lei...

În timp ce România forţează închiderea minelor, alte ţări scot mai mult fum pe coşuri

În timp ce România forţează închiderea minelor, alte ţări scot mai mult fum pe coşuri
Scumpirea accentuată a certificatelor de emisii de carbon  din ultimii ani a dat peste cap balanţa financiară a Complexului Energetic Oltenia. Dacă până pe 30 aprilie Comisia Europeană nu va da undă verde...

Atenție la e-mailuri. Hackerii trimit mesaje din partea a șase bănci pentru a sustrage bani

Atenție la e-mailuri. Hackerii trimit mesaje din partea a șase bănci pentru a sustrage bani
Hackerii desfășoară o campanie de e-mailuri trimise către clienții a șase instituții bancare din România prin care îi îndeamnă să acceseze linkuri care le permite infractorilor să acceseze sume de...

Licitație pentru modernizarea căii ferate Coșlariu - Cluj-Napoca

Licitație pentru modernizarea căii ferate Coșlariu - Cluj-Napoca
CFR SA a lansat licicație pentru realizarea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic necesare modernizării liniei de cale ferată Coşlariu - Cluj-Napoca, astfel încât trenurile de călători să...

Cimitirul oilor de la Smârdan. Pe ochi frumoşi se pregătea umflarea pe hârtie a capacităţii de incinerare de la 18 t/zi la 108 t/zi

Cimitirul oilor de la Smârdan. Pe ochi frumoşi se pregătea umflarea pe hârtie a capacităţii de incinerare de la 18 t/zi la 108 t/zi
Galerie Foto Bomba ecologică detonată de procurorii constănţeni în localitatea Smârdan, unde au fost descoperite sute de tone de cadavre de animale îngropate, deşi ar fi trebuit incinerate, a băgat în corzi unele...

Virusul PPA decimează efectivele companiei Premium Porc, DNA ia urma banilor

Virusul PPA decimează efectivele companiei Premium Porc, DNA ia urma banilor
Galerie Foto Lupta cu pesta porcină africană (PPA) pare să fie una cu morile de vânt pentru autorităţile sanitar-veterinare din România. Numărul cazurilor depistate a cunoscut o creştere alarmantă în ultima perioadă....
Serviciul de email marketing furnizat de