Vanzarile de bere au totalizat anul trecut circa 17 milioane de hectolitri, in stagnare fata de 2010, iar valoric piata s-a cifrat la 1,7-1,8 miliarde euro, similar valorii din 2010, potrivit datelor asociatiei Berarii Romaniei. Luand in calcul datele recensamantului populatiei efectuat in 2011, consumul de bere pe cap de locuitor a fost de 89 de litri, cu un litru mai mult decat in 2010, dar mai putin cu 11 litri fata de consumul din anul 2008. "In 2011, am zambit cu un ochi, dar am plans cu celalalt. Daca in 2008 piata berii era de 20,2 milioane hectolitri, aceasta a scazut in 2010 la 17 milioane, dar suntem satisfacuti ca eforturile sustinute ale producatorilor de bere au stabilizat aceasta piata in 2011", a declarat Constantin Bratu, directorul general al asociatiei Berarii Romaniei.
PET-ul a intrecut sticla si doza
Mai mult de jumatate din vanzari, respectiv 51,3%, a fost realizat din berea la PET, comparativ cu berea la sticla (30,2%), la doza (14,8%) si dozator (3,7%). " Daca nu ar fi fost PET-ul care este mai ieftin, nu am fi reusit sa vindem atat, in aceasta perioada de criza", a declarat Bratu. Acesta a mai adaugat ca piata berii din Romania s-a dezvoltat tocmai datorita PET-ului.