x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Romanii au luat "febra" Logan

Romanii au luat "febra" Logan

20 Iul 2004   •   00:00
Romanii au luat "febra" Logan

ECONOMIC

Noul model Dacia Logan este asteptat cu infrigurare de peste 4.000 de romani care au depus deja avansul pentru noua masina. In prima jumatate a anului, vanzarile de autoturisme noi au crescut cu 35%. Producatorii se asteapta ca aceasta tendinta sa se accelereze o data cu lansarea masinii de 5.000 de euro. Pana acum, peste 4.000 de cumparatori au depus avansul pentru Dacia Logan.
IOHANNA ONACA

In prima jumatate a acestui an, piata auto din Romania a inregistrat o crestere de 32% pe ansamblu comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, insumand 79.591 de autovehicule. Datele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Autovehicule (APIA) arata ca exporturile de autovehicule au luat avant, cu o crestere de 109% fata de primul semestru din 2003.

SOLENZA, IN FRUNTE. Autoturismele produse in Romania sunt din ce in ce mai cerute pe pietele straine, exporturile inregistrand o ascensiune de 140%. Pe primele sase luni ale acestui an, Romania a livrat la export 8.217 autoturisme, cifra fiind apropiata de cea inregistrata pe intregul an 2003, adica 9.230. Exporturile au fost sustinute aproape in exclusivitate de Dacia, modelul Solenza inregistrand o crestere de 369%.

Productia de autoturisme autohtone a inregistrat o crestere de 50% in primele sase luni fata de perioada similara a anului trecut. Dacia si-a cresut productia cu 43%, insa vedeta este tot Solenza, a carei productie s-a dublat.

VANZARI. De la inceputul acestui an, romanii au cumparat aproape 63.500 de autoturisme, din care 24.348 (38,4%) marca Dacia. Masinile produse de Daewoo au avut o pondere de 22,2% din vanzari, romanii achizitionand 14.081 de unitati, potrivit statisticilor APIA. Daca masinile romanesti i-au cucerit pe romani, in topul celor mai vandute marci, pe urmatoarele locuri dupa Dacia si Daewoo se situeaza Renault (4.719 unitati) si Skoda (3.612 unitati), urmate de Peugeot (2.778) si Volkswagen (2.680). Dintre modelele de import soferii romani au preferat sa achizitioneze Renault Clio, urmat de Renault Megane si Skoda Octavia. La vanzarile de vehicule comerciale de pana la 3,5 tone, producatorul din Pitesti detine, de asemenea, primul loc, cu 9.347 unitati, urmat de Peugeot (608 unitati), Fiat (554 unitati) si Ford (497 unitati).

IMPORTURI. In primul semestru importatorii de masini au adus in tara 31.386 de autovehicule, cu 38% mai mult fata de perioada similara a anului 2003. Dintre acestea, aproape 25.000 au fost autoturisme, circa 6.000 vehicule comerciale, iar 461 au fost autobuze.

CREDITE. Cresterea vanzarilor se datoreaza imbunatatirii conditiilor de finantare pentru achizitia de autovehicule, a apreciat Brent Valmar, presedintele APIA. Modelele noi lansate pe piata, investitiile facute de distribuitori, ofertele promotionale ale producatorilor si importatorilor, precum si cresterea volumului de publicitate sunt alti factori care au dus la ascensiunea pietei auto. In opinia presedintelui APIA, puterea scazuta de cumparare a romanilor este principalul factor care infraneaza piata auto.

PREVIZIUNI. Potrivit traditiei, a doua jumatate a anului este o perioada mai puternica in privinta vanzarilor, a declarat Brent Valmar, presedintele APIA. "Ne asteptam la cresteri si la o productie locala de 45.000 de unitati si la circa 33.000 de unitati din import in semestrul doi al anului", a declarat Valmar. Portrivit lui Valmar, piata auto va ajunge in acest an la circa 176.000 unitati, din care aproximativ 20.000 de vehicule comerciale.

COMENZI PESTE ASTEPTARI

Modelul Dacia Logan a cucerit deja automobilistii, producatorul din Pitesti avand deja 4.367 de comenzi ferme cu avans platit, cele mai multe dintre ele fiind pentru modelul cu echipare de varf. "In prezent producem 120 de bucati pe zi, urmand ca pana la sfarsitul anului sa ajungem la o cadenta de 250 de bucati pe zi", a declarat Constantin Stroe, vicepresedintele Consiliului de Administratie al Dacia-Renault. Din aceasta productie, cel putin jumatate va merge la export. "Numarul de comenzi pentru Logan a depasit asteptarile noastre", a mai afirmat Constantin Stroe. Pana acum fabrica a alcatuit un stoc de 2.200 de autoturisme din modelul Logan in perspectiva inceperii vanzarilor in luna septembrie. Mai multi furnizori de subansamble auto care nu sunt parteneri traditionali ai grupului Renault, cum ar fi divizia europeana a Ford, doresc sa produca piese pentru modelul Logan, potrivit lui Stroe. Pana la inceperea vanzarilor modelului Logan, ultimul exemplar din modelul Dacia Berlina va fi pensionat saptamana aceasta. Masina mai multor generatii de romani va iesi de pe portile fabricii din Pitesti cu o luna inaintea aniversarii a 35 de ani de fabricatie.

×
Subiecte în articol: economic unităţi anului Dacia logan