Romania ar trebui sa devina destinatia de calatorie pentru cat mai multi turisti romani si straini. Strategia de turism se va concentra pe promovarea tarii noastre pe pietele vecine si pe cele cu potential ridicat: China, SUA, Japonia.
Romania ar trebui sa devina destinatia de calatorie pentru cat mai multi turisti romani si straini. Strategia de turism se va concentra pe promovarea tarii noastre pe pietele vecine si pe cele cu potential ridicat: China, SUA, Japonia. Turistii romani trebuie sa fie incurajati sa-si petreaca vacantele in Romania, iar strategia Autoritatii Nationale pentru Turism (ANT) se va concentra pe dezvoltarea turismului intern si a cresterii numarului de vizitatori straini, a declarat ieri Ovidiu Iuliu Marian, presedintele ANT. "Turismul trebuie sa se adreseze in primul rand pietei interne. Nu incurajez demersul turoperatorilor de a vinde produse externe in Romania", a precizat Marian. El a afirmat ca va sustine tratarea activitatii turistice ca export de servicii si implicit eliminarea TVA de 9% si va continua programele sociale din turism. Strategia nationala de turism va fi intocmita cat mai curand, pe baza raportului de tara, care va fi dat la sfarsitul lunii noiembrie de Comisia Mondiala a Turismului. Strategia va fi supusa apoi dezbaterii publice si discutata in Parlament.
DELTA DUNARII
|
In ceea ce priveste situatia turismului din Delta Dunarii, presedintele ANT a precizat ca nu se poate face o evaluare a deficitului provocat de gripa aviara, atat timp cat starea de calamitate este in desfasurare. Potrivit lui Ovidiu Marian, operatorii din Delta vor putea sa participe gratuit la targurile internationale de profil, primul dintre acestea fiind la Londra. El s-a aratat dispus
ca ANT sa cofinanteze
orice proiecte cu mai multi parteneri pentru care va primi propuneri.
|
PARTII NEOMOLOGATE
|
"Doar un sfert din cele 120 de partii de schi din Romania sunt omologate, desi exista legi si programe de dezvoltare a turismului montan", a declarat presedintele ANT. "In Romania exista doar 30 de partii omologate, unde turistii pot fi de exemplu asigurati in cazul unor accidente. In Sinaia, una dintre cele mai importante statiuni de schi, nu este nici o partie omologata. Desi exista programe de dezvoltare a acestui segment, autoritatile locale nu se implica suficient si nu omologheaza partiile", a precizat Ovidiu Marian.
|