Romtelecom, cel mai mare operator de telefonie fixă din România, a decis să menţină salariile angajaţilor la acelaşi nivel ca anul trecut, în ciuda contextului economic nefavorabil şi a recesiunii economice care afectează veniturile românilor, inclusiv al abonaţilor companiei.
Puterea de cumpărare a populaţiei va scădea în lunile următoare după ce Guvernul a decis să majoreze TVA la 24% şi să taie salariile din sectorul public cu 25%. Piaţa de telecomunicaţii din România va fi direct infuenţată de efectele acestor decizii. Deja operatori semnificativi de pe piaţă au raportat pentru 2009 venituri în scădere cu până la 20%. Veniturile Vodafone au scăzut cu 21%, în timp ce Orange a raportat o reducere a cifrei de afaceri cu 19% în 2009 şi 10% în primul trimestru al 2010. În aceste condiţii dificile, Romtelecom a reuşit să limiteze scăderea veniturilor sale la aproximativ 7% în 2009 şi 3,3% în primul trimestru din 2010.
Luna trecută, managementul Romtelecom a purtat cu sindicatele o serie de negocieri privind salariile personalului de execuţie din companie. Romtelecom a făcut sindicatelor mai multe propuneri ţinând cont de mediul economic actual şi efectele acestuia asupra companiei. Negocierile au fost dificile, având în vedere că sindicatele reprezentative aveau dispute mai degrabă legate de poziţia alocată în cadrul negocierilor decât de discuţiile de fond privind salarizarea şi provocările pe care le are compania de înfruntat.
Administraţia a venit cu mai multe propuneri care au fost respinse. Ultima dintre ele presupunea ca salariile actuale ale angajaţilor şi beneficiile suplimentare (prevăzute în actualul contract colectiv de muncă) să fie menţinute la acelaşi nivel până la 30 iunie 2011. Anul viitor, de Paşte, personalul de execuţie care lucrează în cadrul Romtelecom de la 31 martie 2010 şi are cel puţin şase luni vechime în companie ar fi urmat să primească o primă de 1.000 de lei. Costul total din partea companiei pentru susţinerea acestor bonusuri se ridică la 3 milioane de euro brut, iar banii ar fi fost distribuiţi în mod egal întregului personal de execuţie.
Nici una dintre ofertele făcute de Administraţia Romtelecom nu au fost acceptate de reprezentanţii sindicatelor. În absenţa unui acord între sindicate şi echipa de management până la 30 iunie 2010, tuturor angajaţilor li se va menţine acelaşi nivel de remuneraţie: salarii şi beneficii în conformitate cu contractul colectiv de muncă. "Ne exprimăm regretul că, prin poziţia abordată, sindicatele dovedesc în primul rând o lipsă de înţelegere în profunzime a situaţiei actuale economice şi a măsurilor radicale pe care le implică. Considerăm că un acord prin care angajaţii companiei continuă să primească aceleaşi salarii ca şi în prezent, evitându-se o posibilă reducere a acestora aşa cum este tendinţa actuală pe piaţă, este una rezonabilă şi în avantajul acestora.
Încă o dată, regretăm că sindicatele au respins toate propunerile companiei. Este dreptul lor să procedeze după cum consideră de cuviinţă, cu respectarea cerinţelor legale", susţin oficialii companiei.
Chiar dacă salariaţii vor declanşa conflictul de muncă, activitatea Romtelecom nu va fi influenţată de eventualele forme de protest. "Indiferent de orice formă de protest pe care sindicatele ar organiza-o, Romtelecom va continua să ofere aceleaşi servicii clienţilor săi la acelaşi nivel de calitate. Potrivit legii, cel puţin o treime din personalul companiei trebuie să respecte programul normal de lucru. Avem încredere că marea majoritate a salariaţilor noştri înţeleg contextul în care Romtelecom a făcut aceste propuneri sindicatelor", spun reprezentanţii companiei.
Oferte de criză
Romtelecom a lansat o serie de oferte de criză care să ajute clienţii companiei să treacă mai uşor peste recesiune: preţurile au scăzut cu până la 29% pentru internet broadband, iar apelurile în reţeaua Cosmote se fac la tarif local. Pentru a susţine investiţiile necesare pentru aceste oferte, dar şi pentru a rămâne în continuare competitivă pe piaţă, compania a făcut eforturi pentru a ţine sub control toate costurile. "Romtelecom este hotărât să pună clientul pe primul loc în preocupările sale, lansând numeroase oferte comerciale tot mai atractive şi îmbunătăţind serviciile. Pentru a susţine investiţiile necesare în noi produse şi servicii atractive pentru milioanele noastre de clienţi avem nevoie să ţinem sub control toate costurile, inclusiv pe cele cu personalul", spun oficialii companiei.
Citește pe Antena3.ro