RomTelecom a achizitionat tehno-logia care ii va permite sa se lan-seze pe piata serviciilor de televi-ziune digitala. Prin noua achizitie, compania va oferi servicii integrate: telefonie, internet si televiziune.
RomTelecom a achizitionat tehnologia care ii va permite sa se lanseze pe piata serviciilor de televiziune digitala. Prin noua achizitie, compania va oferi servicii integrate: telefonie, internet si televiziune. RomTelecom a anuntat ca a achizitionat sistemul Video Guard pentru televiziune digitala furnizat de compania britanica NDS. Noua platforma va fi lansata la inceputul anului viitor in Romania, iar NDS Video Guard va proteja continutul serviciilor digitale oferite abonatilor. "Suntem multumiti de alegerea facuta. NDS ne poate oferi cea mai buna tehnologie cu solutii complete si inovative", ne-a declarat George Argentopoulos, director operatiuni RomTelecom. Dupa lansarea pe piata televiziunii digitale, RomTelecom va acoperi toata gama de servicii: voce (telefonie fixa), date (internet) si continut (televiziune digitala). Anul trecut, compania a dezvoltat serviciile de internet de banda larga si a lansat produse combinate de telefonie si internet. Dezvoltarea serviciilor de internet a dus la scaderea preturilor serviciilor. Daca primul produs ADSL era disponibil anul trecut la un pret de aproximativ 70 de euro lunar, abonamentele pentru aceste produse incep acum de la 15 euro. Pana in prezent, RomTelecom are peste 70.000 de conexiuni ADSL contractate, oferind Internet de banda larga in peste 200 localitati. PIATA. Decizia RomTelecom de a intra pe piata televiziunii digitale este o incercare de a stopa migratia clientilor spre companiile care ofera servicii de cablu tv (CaTV) sau televiziune digitala. In prezent, piata de televiziune din Romania este dominata de firmele care furnizeaza servicii de cablu tv (CaTV) ce in timp s-au extins si pe piata telefoniei fixe sau a televiziunii digitale. Principalii operatori de CaTV sunt RCS&RDS, care acopera 25% din piata (cu 1,130 milioane de clienti), si UPC Astral, care acopera 29,5% din piata (cu 1,3 milioane de abonati). Televiziunea prin cablu are o rata de penetrare de 53% in randul populatiei. Cu toate acestea, 40% din piata ramane neacoperita de televiziunea prin cablu si reprezinta un bun potential de dezvoltare pentru televiziunile digitale. Aria de raspandire a CaTV este predominanta in marile orase, la finele anului 2005 60% din abonati locuind in mediul urban, fata de 25% cat locuiau in gospodariile rurale. Astfel, micile orase si zonele rurale unde RomTelecom este prezenta deja cu reteaua de telefonie pot reprezenta un potential de dezvoltare a retelei de abonati pe televiziune digitala. IMPARTIRE FRATEASCA. Principalii operatori de CaTv au cote de piata foarte apropiate: UPC Astral 1,3 milioane de abonati si RCS&RDS 1,13 milioane de abonati. Diferentele mici sunt explicabile si prin faptul ca marile companii isi impart frateste piata pe cartiere, fiind rare cazurile in care o companie intra pe "teritoriul" alteia. Retelele locale s-au dezvoltat in orasele mici, dar atunci cand una dintre marile firme devine interesata de zona cumpara afacerea acestora integral.
STRUCTURA ABONATILOR TV
|
Societatea Serviciul - Nr. abonati
TOTAL - 3.800.000 |
Citește pe Antena3.ro