ECONOMIC
Cererile de Logan au depasit asteptarile. "Renault poarta discutii cu Executivul roman pentru a achizitiona o uzina care a apartinut Daewoo", a declarat ieri Patrick Devedjian, ministrul Industriilor din Franta, citat de AFP. Paradoxal, producatorul francez neaga informatiile date publicitatii de ministrul francez.
Renault ar vrea Daewoo Craiova
Renault este in discutii cu Guvernul roman pentru achizitionarea uzinei Daewoo de la Craiova, unde intentioneaza sa produca modelul Logan. CATALIN FAINISI
Cererea mare a Daciei Logan pe piata i-a determinat pe francezii de la Renault sa se gandeasca la o solutie pentru marirea capacitatii de productie a noului model.
PROPUNERE. Ministrul Industriilor din Franta, Patrick Devedjian, a declarat ieri, in timpul unei vizite in tara noastra, ca Renault poarta discutii cu Guvernul roman pentru preluarea uzinei Daewoo de la Craiova. "Logan are un succes nebun in Romania, iar Renault va avea mari probleme cu onorarea cererilor, putandu-se produce o rupere in productie. Din acest motiv, Renault poarta discutii cu Executivul roman pentru a achizitiona uzina de la Craiova, care a apartinut Daewoo", a declarat Devedjian, citat de AFP. Desi informatiia a fost negata de reprezentantii Renault, surse care au participat la intalnirea dintre ministrul francez si premierul Nastase ne-au confirmat ca s-a discutat preluarea uzinei de la Craiova. Reprezentantii Dacia nu s-au pronuntat in legatura cu aceasta informatie, invocand faptul ca aceasta problema depaseste atributiile constructorului de la Pitesti si tine de compania-mama Renault.
Citește pe Antena3.ro
RENAULT NEAGA
"Nu exista discutii intre Renault si autoritatile romane pe aceasta tema. Nu se pune problema sa achizitionam fabrica de la Craiova. Daca va fi nevoie, vom studia posibilitatea maririi capacitatii de productie de la uzina Dacia din Colibasi" - Declaratie RenaultRIVALII TREC LA FAPTE
Renault nu este singura companie care a intuit potentialul noii piete auto, conturata deja in Occident. Asa-numitele automobile de intrare in gama (entry level cars) devin din ce in ce mai populare in randul constructorilor care le pot produce pe scara larga. Astfel, Peugeot, in parteneriat cu CitroIn si Toyota, dezvolta proiectul 107, un autoturism ieftin din clasa supermini, care va avea un pret de pornire mai redus de 8.800 de euro, ce va fi lansat in vara anului 2005. Volkswagen se inscrie in aceeasi tendinta, urmand sa introduca pe piata modelul Fox, construit in Brazilia, la un pret mai mic decat al celui mai ieftin model al sau - Lupo, care costa aproape 117.000 euro.