x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Se anunta si un Logan oltenesc

Se anunta si un Logan oltenesc

28 Sep 2004   •   00:00

ECONOMIC

Cererile de Logan au depasit asteptarile. "Renault poarta discutii cu Executivul roman pentru a achizitiona o uzina care a apartinut Daewoo", a declarat ieri Patrick Devedjian, ministrul Industriilor din Franta, citat de AFP. Paradoxal, producatorul francez neaga informatiile date publicitatii de ministrul francez.

Renault ar vrea Daewoo Craiova

Renault este in discutii cu Guvernul roman pentru achizitionarea uzinei Daewoo de la Craiova, unde intentioneaza sa produca modelul Logan.
CATALIN FAINISI

Cererea mare a Daciei Logan pe piata i-a determinat pe francezii de la Renault sa se gandeasca la o solutie pentru marirea capacitatii de productie a noului model.

PROPUNERE. Ministrul Industriilor din Franta, Patrick Devedjian, a declarat ieri, in timpul unei vizite in tara noastra, ca Renault poarta discutii cu Guvernul roman pentru preluarea uzinei Daewoo de la Craiova. "Logan are un succes nebun in Romania, iar Renault va avea mari probleme cu onorarea cererilor, putandu-se produce o rupere in productie. Din acest motiv, Renault poarta discutii cu Executivul roman pentru a achizitiona uzina de la Craiova, care a apartinut Daewoo", a declarat Devedjian, citat de

AFP. Desi informatiia a fost negata de reprezentantii Renault, surse care au participat la intalnirea dintre ministrul francez si premierul Nastase ne-au confirmat ca s-a discutat preluarea uzinei de la Craiova. Reprezentantii Dacia nu s-au pronuntat in legatura cu aceasta informatie, invocand faptul ca aceasta problema depaseste atributiile constructorului de la Pitesti si tine de compania-mama Renault.

CERERE. In alta ordine de idei, Dacia Logan este un succes in continua crestere pe plan european. Dupa ce saptamana trecuta Renault a anuntat ca va comercializa masina produsa la Colibasi si in Europa de Vest, la un pret de pornire de 7.500 de euro, reactiile occidentalilor nu au intarziat sa apara. Ziarul scotian The Scotsman a titrat ca "masinile fara zorzoane sunt viitorul", prezentand Dacia Logan drept automobilul care va schimba istoria. "Logan nu are sistem de aer conditionat, scaune incalzite, sistem de navigatie prin satelit sau CD player, dar cu toate acestea mii de soferi britanici se pregatesc sa cumpere acest automobil cu un nivel redus de accesorizare, refuzand oferta de masini mai scumpe", scrie cotidianul scotian, care face referire la varianta de baza a Loganului.

REVOLUTIE. Potrivit expertilor auto, reorientarea clientilor occidentali catre automobilele mai putin sofisticate reflecta modificarea stilului de viata al acestora, transformare similara celei din industria aviatica, unde companiile care practica preturi scazute castiga din ce in ce mai mult teren. "Cererea in crestere pentru autoturismele ieftine, cu un nivel redus de accesorizare, ar putea reprezenta unul dintre marile momente de cotitura ale industriei auto. In prezent, daca vrei sa cumperi o masina la un pret scazut, te astepti sa arate ca o caruta, asa incat Logan are toate sansele sa fie un model de succes in tarile in curs de dezvoltare. Proiectul Logan ar putea fi la fel de original precum Modelul T al lui Henry Ford, care a transformat autoturismul intr-un bun accesibil", a declarat pentru The Scotsman Garel Rhys, profesor la Universitatea din Cardiff, specialist in industria auto. Dezvoltarea segmentului autoturismelor ieftine se va produce pe seama celor care detin deja o masina si vor fi tentati sa mai cumpere una.

RENAULT NEAGA

"Nu exista discutii intre Renault si autoritatile romane pe aceasta tema. Nu se pune problema sa achizitionam fabrica de la Craiova. Daca va fi nevoie, vom studia posibilitatea maririi capacitatii de productie de la uzina Dacia din Colibasi" - Declaratie Renault

RIVALII TREC LA FAPTE

Renault nu este singura companie care a intuit potentialul noii piete auto, conturata deja in Occident. Asa-numitele automobile de intrare in gama (entry level cars) devin din ce in ce mai populare in randul constructorilor care le pot produce pe scara larga. Astfel, Peugeot, in parteneriat cu CitroIn si Toyota, dezvolta proiectul 107, un autoturism ieftin din clasa supermini, care va avea un pret de pornire mai redus de 8.800 de euro, ce va fi lansat in vara anului 2005. Volkswagen se inscrie in aceeasi tendinta, urmand sa introduca pe piata modelul Fox, construit in Brazilia, la un pret mai mic decat al celui mai ieftin model al sau - Lupo, care costa aproape 117.000 euro.
×
Subiecte în articol: economic logan Renault